Gå til innhold

Stall


Erik Karlsen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har fått et problem som jeg ikke har at før.

Jeg flyr en MD11 ifr og hight airways.

Flyet går veldig lett i stall. Når jeg kommer til min høyde å slår på autopiloten går flyet opp et par tusen fot før det går i stall. Når jeg har klart å få den i rette høyde og har ligget der en stund så plutselig gikk den i stall.

Hva gjør jeg galt? Har det noe med farten å gjøre? Eller er flyet meget vanskelig med å ha med og gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å si hva som gjør at flyet staller ut, men sørg for at du har godt med airspeed, at du ligger innenfor de tilatte grensene med tanke på cruice høyder og at nesen ligger i en fornuftig stigning. En kombinasjon av høy vekt, mye høyde, lav fart og høy anngrepsvinkel vil uten tvil sørge for at flyet går inn i en stall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fly staller når luftstrømmen over vingen ikke lenger følger vingen, men virvler ukontrollert over. Dette gjør at vingene mister sin løftekraft og bokstavelig talt detter igjennom.

 

Hvis dette skjer mens du cruiser på level er det nok noe galt med spillet. FS har som kjent ikke særlig realistisk flight dynamics.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...