Erik Karlsen Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Hei alle sammen! Jeg har fått et problem som jeg ikke har at før. Jeg flyr en MD11 ifr og hight airways. Flyet går veldig lett i stall. Når jeg kommer til min høyde å slår på autopiloten går flyet opp et par tusen fot før det går i stall. Når jeg har klart å få den i rette høyde og har ligget der en stund så plutselig gikk den i stall. Hva gjør jeg galt? Har det noe med farten å gjøre? Eller er flyet meget vanskelig med å ha med og gjøre? Siter
Martin Floor Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Hvor høyt flyr du? Kanskje fyet har for høyt Gross Weight til å fly så høyt, om det er for eksempel over 35,000 fot? Siter
Erik Karlsen Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 Jeg skulle opp i 26,men fikk tilatelse til å gå ned i 20. Siter
Martin Floor Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Ja, da burde det ikke være noe problem. Da vet jeg dessverre ikke. Hvis du forteller hvilken MD-11 du bruker, så kanskje folk har opplevd det samme med den modellen og kan fortelle litt om det. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Litt vanskelig å si hva som gjør at flyet staller ut, men sørg for at du har godt med airspeed, at du ligger innenfor de tilatte grensene med tanke på cruice høyder og at nesen ligger i en fornuftig stigning. En kombinasjon av høy vekt, mye høyde, lav fart og høy anngrepsvinkel vil uten tvil sørge for at flyet går inn i en stall. Siter
Jan Peder Nilsen Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Et fly staller når luftstrømmen over vingen ikke lenger følger vingen, men virvler ukontrollert over. Dette gjør at vingene mister sin løftekraft og bokstavelig talt detter igjennom. Hvis dette skjer mens du cruiser på level er det nok noe galt med spillet. FS har som kjent ikke særlig realistisk flight dynamics. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Med det samme vi holder på, mener at jeg har sett "stall speed" inne på aircraft.cfg filen, kanskje du skal gå inn der å sjekke hva den står på, evt. øke den litt? Siter
Thomas Gundersen Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Det er vel mer fornuftig å senke stall speed enn å øke den Siter
Erik Karlsen Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 Har det noe å si at vingene er sån [image]http://i66.photobucket.com/albums/h278/Erik34_01/YAFSS_002.jpg[/image] Siter
Arild Oldervoll Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Er flyet helt fullaste? Prøv å ta en tur med litt mindre fuel ombord Siter
Erik Karlsen Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 jeg er 54894 pounds over gross weight. Hvor mye pound er det i en kg eller motsatt og hvor mye kg eller pounds blir regnet pr pax. på Buss er det 75 kg Siter
Raymond Bergseng Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 1 Pound = 0,4535924 kg 1 Kg = 2,20462247 Pounds Siter
Erik Karlsen Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 Takk for hjelpen. nå har jeg kontroll over flyet Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Det er vel mer fornuftig å senke stall speed enn å øke den Hmmmmm, ved nærmere ettertanke så må jeg si meg enig på akkurat den der! Siter
Jan Peder Nilsen Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 jeg er 54894 pounds over gross weight. Da er det ikke så forbanna rart at du staller ut. Hehe . 25 tonn over max gross er jævlig mye. Siter
Arne Øverland Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 ...og hvor mye kg eller pounds blir regnet pr pax. på Buss er det 75 kg Norwegian bruker 84kg Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Norwegian bruker 84kg Ja nordmenn begynner å bli så feite nå at det er til å skamme seg over. Gjelder alt fra småunger til alderdommer. Tragisk. Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Nå er 84 kg inkludert håndbagasje da. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.