Gå til innhold

Petter Jansen - sparket fra SAS Braathens!


Lars B. Frostad

Anbefalte innlegg

Med andre ord, du snakker piss du også!

 

Det finns ett uttryck som heter "Bränt barn skyr elden". SAS anställda har i flera år fått sämre villkår pga utflaggning av produktion. Den erfarenheten gör att de naturligt nog är rädda att samma sak ska ske igen.

 

 

Bevis det!

 

Vill du att jag ska bevisa att vad du skrev är piss?

de blir aldri fornøyde før de får sove på gullseng og egg&bacon til frokost på senga og topplønn a lá John Fredriksens formue.

 

Det blir inte svårt. För det första så känner jag flera vegetarianer i SAS som inte äter bacon. Jag vet också om en god del SAS anställda som verkligen inte förväntar sig topplöner i Fredriksens klass, om du nu menar Skipsredern...

 

Det du skrev var så osakligt överdrivet och har inget med saken att göra. Det måste du ju hålla med om själv..?

 

Och att du skulle bli så väldigt förbannad över detta tror jag är en stor överdrift det med.

 

Du har helt rett, men å si at en midlertidig jobb er noe du ikke kan kalle en jobb, blir som å si at du selv omtrent aldri har hatt en jobb hverken før, under eller etter studier.

 

Tror vi väntar med den diskussionen i 10 år till så får vi se... ""

 

 

Er det en useriøs jobb, Jørgen?

 

Har aldrig påstått att det är oseriöst att jobba som piccolo...

 

Men jag påstår att du är ung och oerfaren i arbetslivet, och att jag tror du kommer att ändra uppfattning med tiden.

 

 

Det du skriver här är att du blir väldigt förbannad på de SAS anställda för att de inte gör som ledelsen säger.

 

För det första så menar du saker om en arbetsplats, och arbetstagare du inte själv har erfarenhet med.

 

Så menar du att de inte har rätt att ha åsikter om sin ledelse, en ledelse som begått lagbrott gentemot sina anställda vid flera tillfällen...

 

Kan du med handen på hjärtat säga att du inte reagerat lika om du jobbat i SAS de senaste 10-20-30 åren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skrev var så osakligt överdrivet och har inget med saken att göra. Det måste du ju hålla med om själv..?

 

Selvfølgelig skal jeg være enig der, og det nektet jeg aldri for ""

Rent piss trenger det ikke å være likevel?

 

Tror vi väntar med den diskussionen i 10 år till så får vi se...

 

Ringer deg!

 

Det du skriver här är att du blir väldigt förbannad på de SAS anställda för att de inte gör som ledelsen säger.

 

För det första så menar du saker om en arbetsplats, och arbetstagare du inte själv har erfarenhet med.

 

Så menar du att de inte har rätt att ha åsikter om sin ledelse, en ledelse som begått lagbrott gentemot sina anställda vid flera tillfällen...

 

For det første, en overordnet er en overordnet, du skal gjøre slik de sier uten at det går ut over rettighetene dine som ansatt i bedriften.

Du skal gjøre oppgavene dine som følger med stillingen du har valgt å inntrede i, og de skal gjøres effektivt. Det er en grunn til at du har fått de oppgavene.

 

Jeg har mine meninger om mange ting, Jørgen, det tror jeg du også har, det betyr ikke at vi nødvendigvis må jobbe der eller eie det eller være en del av det likevel? ""

 

Selvfølgelig har de rett til det, og de har rett til å klage og være så misfornøyde de bare vil, men de har ingen rett til å ødelegge for arbeidsgiveren sin så mye at det faktisk går ut over arbeidsgiver og kunder, uansett hvilken sak det gjelder som ledelsen fremmer på styremøter. Hva ledelsen gjør på sine styremøter, snakker om, foreslår og eventuelt vedtar er deres egen sak, de ansatte i "felten" skal ikke blande seg med mindre de blir bedt om det, de skal gjøre sin jobb, ikke alle andres jobb.

Skjønner?

Hver gang jeg har lest om et forslag eller et vedtak som er blitt gjort i SAS, så er de ansatte "på gulvet" forbannet og irritert og enten streiker, blir "syke"(ja, ikke sant), eller erklærer regelrett krig mot sine overordnede. Det vitner om mangel på respekt, det vitner om frekkhet og det bør være nok til å få avskjed på dagen.

Ledelsen gjør det de mener er riktig for selskapet i øyeblikket, og da må de få lov å gjøre det uten at resten av de ansatte som ikke engang kan håpe på en toppstilling skal begynne å jamre seg over hvor ille de kommer til å få det.

Det er en grunn til at ledelsen er nettopp ledelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA pikkolo

 

Har du verdens viktigste yrke eller? Skulle jo tro det, slik du forsvarer tittelen din...

 

Hehe, har du jobb eller, Fredrik? ""

Ikke? Nei, tenkte meg det ""

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

 

India Delta India Oscar Tango.

 

Igjen beviser du med glans at du IKKE vil bli tatt seriøst!

Veit ikke om du har sjekka profilen min, men der står det at jeg er tømmrer... Er villig til å satse alle penga mine på at tømmreryrke er en del mer seriøst en pikkolo HAHA. Ikke at jeg satser på å bli tømmrer, men går vidre å studerer dette semesteret... Forresten hvor gammel er du? 14, 15år?

Er du direkte berørt av alt dette (unødvendige) oppstyret (hettsingen) rundt SAS? Svar meg på det... "" Har det mye å si for deg om de jævla SAS ansatte mister rettiheter, ansinitet, lønn, osv? Tenk litt på det får du buser ut med slikt pisspreik fra ende til annen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig ment som en liten dose drittslenging back in your face ""

For det er akkurat det du driver med. Drittslenging.

 

Så til topic:

 

Er du direkte berørt av alt dette (unødvendige) oppstyret (hettsingen) rundt SAS? Svar meg på det... Har det mye å si for deg om de jævla SAS ansatte mister rettiheter, ansinitet, lønn, osv?

 

Jeg er ikke direkte berørt rundt dette i SAS, men det betyr ikke at jeg ikke kan ha en mening om eller uttale meg om saken.

Og ja, det har noe å si for meg om de mister sine rettigheter, noe de uansett ikke gjør. Hvorfor det har noe å si? Fordi jeg er fast kunde av SAS, fordi det vil påvirke kundeservicen jeg vil få, og min oppfatning av SAS etter å ha brukt de. Slik angår det meg ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, en overordnet er en overordnet, du skal gjøre slik de sier uten at det går ut over rettighetene dine som ansatt i bedriften.

Du skal gjøre oppgavene dine som følger med stillingen du har valgt å inntrede i, og de skal gjøres effektivt. Det er en grunn til at du har fått de oppgavene.

 

Å hvem har sagt at man ikke har lov til å vise sin missnøye med ledelsen i den bedriften man jobber i? Måten man viser den på kan i enkelte situasjoner diskusteres selvfølgelig. Men som arbeidstaker har man tross alt en del retigheter, og vist man føler at man ikke blir hørt eller tatt alvorlig når man kommer med andre forslag til løsninger så må man av å til ty til andre virkemidler for å vise sin missnøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvem har sagt at man ikke har lov til å vise sin missnøye med ledelsen i den bedriften man jobber i? Måten man viser den på kan i enkelte situasjoner diskusteres selvfølgelig. Men som arbeidstaker har man tross alt en del retigheter, og vist man føler at man ikke blir hørt eller tatt alvorlig når man kommer med andre forslag til løsninger så må man av å til ty til andre virkemidler for å vise sin missnøye.

 

Leste du hva jeg skrev?

For det første, en overordnet er en overordnet, du skal gjøre slik de sier uten at det går ut over rettighetene dine som ansatt i bedriften.

 

Rettigheter er rettigheter, de skal du ha enten sjefen din sier det eller ikke.

 

Misnøye kan man uttrykke så mye man vil, men det er måten man uttrykker det på i disse sakene innad i SAS som ikke er akseptabel. Det er det jeg belyser i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om ledelsen har tatt rettighetene til de ansatte for gitt, men om det er tilfelle, så blir det en annen sak. Men i så tilfelle så har man fagforeninger, og kan henvende seg til sin fagforening, ikke gjøre ting på egenhånd som muligens kan være ulovlig(les: brudd i arbeidskontrakt eller lignende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha meg meg meg! Kan aldrig tro du av alle er noe fast kunde av SAS slik du skyter etter dem med all mulig dritt! Rart du fortsatt flyr med dem enda de tydligvis ikke er intresert i å hjelpe deg fra a til b men heller vill telle pengene du gir dem!$$$

 

Og sist men ikke minst, så er det heeelt greit for meg at du kaller alle tømmrere i norge for tilbakestående slik du presiserer å si til meg i det private mailen du sendte meg... Helt greit det for jeg slutter om 2 uker haha Men får ikke håpe at dem som har bygd huset deres er helt mongo da, så ikke det skulle falle sammen og skade dere! det ville vært trist...

Men jeg velger uansett å fjerne det jeg skrev fordi du tolket det som personhettsing... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik! SAS har alt brutt en rekke regler med å legge ned BTS i Stavanger.

 

1. De hadde skriftlig avtale om at bedriften skulle bestå fram til oktober 2007

 

2. De gir totalt fan i alt som heter oppsigelsestid til de ansatne i BTS. Da syns jeg at lønn ut året er ei serdeles dårlig erstattning.

 

Dette er to eksempler der SAS ledelsen ikke har fulgt spillereglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart du fortsatt flyr med dem enda de tydligvis ikke er intresert i å hjelpe deg fra a til b men heller vill telle pengene du gir dem!$$$

 

Det er en grunn jeg har som jeg ikke vil oppgi fordi det ikke er noe andre har noe med, men la oss si at jeg ikke betaler for flybillettene jeg bruker i SAS ""

 

Og sist men ikke minst, så er det heeelt greit for meg at du kaller alle tømmrere i norge for tilbakestående slik du presiserer å si til meg i det private mailen du sendte meg

 

Som man sår, så høster man ""

Jeg tok tilbake med samme mynt ved å være usaklig og rett og slett fornærmende, og ikke ta det personlig, for det var det ikke ""

Jeg ville bare ha deg til å fjerne signaturen din fordi jeg følte meg veldig truffet der.

 

Steinar:

Angående BTS-saken, så støtter jeg de ansatte på Sola der "" jeg har fulgt med litt i den saken og vet at SAS har brutt spillereglene til de grader, og da er det rett og rimelig å reagere "" men det er vel ett av de få tilfeller hvor de ansatte faktisk reagerer fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt å holde meg utenfor denne diskusjonen, men fristelsen ble for stor ""

 

For det første, en overordnet er en overordnet, du skal gjøre slik de sier uten at det går ut over rettighetene dine som ansatt i bedriften.

 

Hm. Kanskje ikke alltid like lurt? Jeg gjør i hvert fall ikke som en overordnet sier hvis det går ut over HMS eller lovverket...

 

Hver gang jeg har lest om et forslag eller et vedtak som er blitt gjort i SAS, så er de ansatte "på gulvet" forbannet og irritert og enten streiker, blir "syke"(ja, ikke sant), eller erklærer regelrett krig mot sine overordnede. Det vitner om mangel på respekt, det vitner om frekkhet og det bør være nok til å få avskjed på dagen.

Det er en grunn til at ledelsen er nettopp ledelsen.

 

Ja, det er mye bråk fra de ansatte. Men kanskje vi skulle sett dette litt fra begge sider? Ingen liker å miste jobben, endre arbeidssted osv. Det er derfor det er så viktig å få de ansatte på ledelsens side. Samarbeid, og ikke motarbeiding av hverandre. Tror du ikke at der har vært ganske dårlig kommunikasjon fra ledelsen i SAS? Når en del beslutninger beskrives som lyn fra klar himmel, da fungerer ikke den interne informasjonsflyten. Et godt strukturert omorganiseringsarbeid inkluderer representanter fra arbeidstakere fra dag 1, og ikke etter at beslutningen er tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michelle, som jeg sa, en ansatt skal gjøre oppgavene sine som en overordnet ber deg om, uten at oppgavene skal bryte med rettighetene dine som ansatt. Det virker som om dere tror jeg mener at en skal gjøre alt den overordnede sier selv om rettighetene blir brutt, det er feil.

 

Tror du ikke at der har vært ganske dårlig kommunikasjon fra ledelsen i SAS?

 

Det er fullt mulig, men det betyr ikke at de ansatte skal kjøre sitt eget løpe og motarbeide ledelsen på det groveste. Da må de prøve å finne en annen måte å få en dialog på, samtidig som ledelsen må se i seg selv og prøve de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig, jeg vet ikke hvordan ledelsen i SAS er mot sine ansatte, og om arbeidsforholdene er for ille, så må noe gjøres.

Men se på denne saken:

SAS vil ha Estonian Air inn på innenlandsrutene, et forslag de skal fremme på et styremøte, det er langt fra vedtatt eller diskutert ennå.

De ansatte i SAS begynner med å erklære krig mot ledelsen.

De har ingen grunn for det!

Når ledelsen derimot har vedtatt det, da er det grunn til å reagere kraftig.

Det er et eksempel.

Ledelsen er muligens ikke den beste, men ingen er perfekte, selv ikke de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal gjøre oppgavene dine som følger med stillingen du har valgt å inntrede i, og de skal gjøres effektivt. Det er en grunn til at du har fått de oppgavene.

 

Men nu är det ju så att ledelsen ändrar på villkåren som de anställda accepterade den gång de fick anställning.

 

Det vitner om mangel på respekt, det vitner om frekkhet og det bør være nok til å få avskjed på dagen.

 

Vad med arbetsgivarens respekt för sina anställda..?

 

Ledelsen gjør det de mener er riktig for selskapet i øyeblikket, og da må de få lov å gjøre det uten at resten av de ansatte som ikke engang kan håpe på en toppstilling skal begynne å jamre seg over hvor ille de kommer til å få det.

 

18 år är du... Du har en del erfarenheter kvar att göra. Du kommer sannolikt att se en helt annan sida av vad det innebär att vara arbetstagare senare i livet.

 

Du har inte förutsättningar för att förstå vad allt det som sker i SAS betyder för de anställda där, så jag ska inte klandra dig för det.

 

Det du snart kommer att förstå är att en bedriftsledelse gör vad som helst för att värdet på bedriftens aktie ska stiga i värde. Det kan, om man talar om en multi bedrift eller koncern/konsortium handla om att lägga ned delar av bedriften/koncernet om det gynnar aktien.

 

Arbetstagare har inte bara rätt, utan också en plikt att säga ifrån när en bedriftsledelse begår handlingar som försämrar villkåren för de anställda.

 

En arbetsgivare är också bunden av lagen att involvera sina anställda i de beslut som fattas, som berör de anställda.

 

Du glömmer att SAS vid flera tillfällen brutit norsk och europeisk lag över sina anställda. Det kan inte få hända.

 

Du kan inte räkna med att arbetstagare ska sitta still och hålla käft när de har lag och rätt på sin sida.

 

Aleksander, du kommer med bastanta påståenden om saker du inte har förutsättning att veta något om. Dessvärre så är det så, vad du måtte mena om den saken eller inte, det är tydligt utifrån dina inlägg.

 

Du är 18 år, och när jag var 18 trodde jag att jag visste allt.

Nu är jag nästan dubbelt så gammal och innser att det är fruktansvärt mycket jag inte vet, och att det var skrämmande lite jag visste som 18 åring.

Möjligt att du är mer upplyst än vad jag var som 18 åring, men min ursäkt är att vi inte hade internet ""

 

Lycka till vidare i livet, det behöver du! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt meg utenfor jeg også og observert, og jeg skjønte hva Aleksander mente i sitt første innlegg, og jeg tror faktisk at folk snakker litt over og forbi hverandre.

 

Med andre ord, du snakker piss du også!

 

Det finns ett uttryck som heter "Bränt barn skyr elden". SAS anställda har i flera år fått sämre villkår pga utflaggning av produktion. Den erfarenheten gör att de naturligt nog är rädda att samma sak ska ske igen.

 

Det er vel egentlig nettopp dette Aleksander prøvde å si i sin opprinnelige post. En kaptein kan styre skuta dårlig, og mannskapet kan være uenig i kurser, arbeidstider og annet, men dersom ikke hele mannskapet er med å ror, så kan skuta grunnstøte, og da ryker alle.

 

Altså, slik jeg ser det, så skal SAS-ansatte selvsagt ikke følge alt ledelsen sier uten å heve stemmen, og slike ting som ledelsen har gjort de siste ukene er jeg enig i at bør få følger. Men jeg mener kanskje at (noen av) de ansatte kanksje har demonstrert for litt for mye, om man lager bråk for ALT ledelsen gjør, så blir ALT ledelsen gjør mislykket. Hvordan skal man klare å snu et skip når mannskapet ikke vil dreie roret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kaptein kan styre skuta dårlig, og mannskapet kan være uenig i kurser, arbeidstider og annet, men dersom ikke hele mannskapet er med å ror, så kan skuta grunnstøte, og da ryker alle.

 

Bra analogi!

 

När kapten styr skuta så dåligt och mannskapet ser att de håller kurs mot ett skär, så har mannskapet en plikt...att säga ifrån.

 

Det är först när du litar helt fullt och fast på att skippern alltid gör rätt som det blir farligt.

 

Skippern blir inte motarbetad om han inkluderar mannskapet i sina avgörelser och förklarar varför han tar ut den kursen han menar är bäst, som en god ledare gör.

 

Men om han kör över mannskapet i alla beslut, och hans beslut dessutom tidigare bevisats olagliga i sjörätten, ja då står han snart inför ett myteri.

 

Naturligtvis, ska inte mannskapet imotsäga kapten i allt.

Det gör inte mannskapet på skuta SS SAS heller. De längtar efter en skipper med erfarenhet som de kan ställa sig bak, som inte försöker byta ut mannskapet och segla under filipinerflagg.

 

Det är inte så att SAS anställda motarbetar sin ledelse bara för att Aleksander säger att de gör det..! ""

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...