Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I firetiden i går var det en orion som dreiv på og fløy sikksakk lavt over bergen sentrum, vinket med vingene. Var det noen spesiell grunn (tenkte kanskje KNM nansen var i sentrum eller noe), eller hadde de det bare gøy?

Skrevet

Var en Orion over Trondheim i 12 tiden i går også, gjorde akkurat det samme. Tror de fløy over de militære innstalasjonene og vinket med vingene for å hilse. "" Vinket med vingene over Kuhaugen her i Trheim, altså over Luftkrigsskolen.

Skrevet

Synes faktisk det pleier å se verre ut på Orion...

Er vel bortimot samme motorene på de to, er det ikke? Kanskje det syns bedre på Orion fordi man må se flere ganger for å faktisk tro sine egne øyne når man ser hvor stygg den er... ""

C-130 ser jo lekker ut i enhver sammenligning... ""

Skrevet

He-he! Du greier ikke å erte meg opp på den. Jeg har så mye Orion i blodet at noen vil hevde at jeg er hjernevasket, men en ting er sikkert: Det er uhelbredelig ""

Forøvrig har Herc'en og Orion helt identiske motorer ja: Allison T56-A-14.

Skrevet
He-he! Du greier ikke å erte meg opp på den. Jeg har så mye Orion i blodet at noen vil hevde at jeg er hjernevasket, men en ting er sikkert: Det er uhelbredelig ""

hør hør!

Men Orion har de montert oppned!

Skrevet

Men Orion har de montert oppned!

Det var en overaskende innrømmelse igrunn... Snakker man med Jetstream-piloter og maursluker-piloter, så vil begge påstå at motorene er oppned på det andre flyet, mens du innrømmer altså at de er oppned på Orion?

Jeg bøyer meg i støvet... ""

Skrevet

Å her er min menig om Orion. Det er et flott fly å se på, I allefall om man skal sammenligne med C130 Hercules. Jeg ser Orion flere ganger i uka da de har en tedens til å drive å surre rundt over Sortland "" Lurer på at det kna ha noe med at det er minst en ifra Sortland som flyr dem. Det var to tidligere, men han er nå i tyskland og fly en større sak med 4 jetmotorer og ei pannekake som roterer over flykroppen ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...