Bjørn Vasbotten Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 I firetiden i går var det en orion som dreiv på og fløy sikksakk lavt over bergen sentrum, vinket med vingene. Var det noen spesiell grunn (tenkte kanskje KNM nansen var i sentrum eller noe), eller hadde de det bare gøy? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Var en Orion over Trondheim i 12 tiden i går også, gjorde akkurat det samme. Tror de fløy over de militære innstalasjonene og vinket med vingene for å hilse. Vinket med vingene over Kuhaugen her i Trheim, altså over Luftkrigsskolen. Siter
Jan Gulliksen Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Én ting må være klinkende klart: En Orion vimser ikke! En Orion flyr stilfullt, offensivt og dristig, og IKKE vimsete!!! Edit: Skirveleif! Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Høres ut som om du har dekket det meste Jan G. Siter
Geir G Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Så den på lørdag, tok bilder da den gjorde t/go på Flesland. Siter
Jan Gulliksen Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Høres ut som om du har dekket det meste Jan G. Det er best å avlive alle tendenser til omtrentligheter i fødselen, slik at ikke Orion får ufortjente merkelapper! Siter
Cato Støle Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 En Orion flyr ALLTID litt på halv 8, med gulbrun røyk fra alle motorer Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 En Orion flyr ALLTID litt på halv 8, med gulbrun røyk fra alle motorer Nei! Orion flyr ALLTID, som hele Luftforsvaret, kun mellom halv 8 og halv fire på ettermiddagen. Ikke litt på halv 8, for det er utenom arbeidstid Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 ...og den ser ut som en skadeskutt kråke med brann i alle motorene der den kommer.... Siter
Jan Gulliksen Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 ...og den ser ut som en skadeskutt kråke med brann i alle motorene der den kommer.... Fnys! Siter
Bjørn Vasbotten Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Skrevet 14. juni 2006 Haha. Jeg hadde aldri sett en sånn flygemaskin i lufta før, ble faktisk sjokkert over kor masse eksos det var. Kunne ligne på et havari ja. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Tilfeldig at den produserer like mye røyk som C-130? Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Synes faktisk det pleier å se verre ut på Orion... Er vel bortimot samme motorene på de to, er det ikke? Kanskje det syns bedre på Orion fordi man må se flere ganger for å faktisk tro sine egne øyne når man ser hvor stygg den er... C-130 ser jo lekker ut i enhver sammenligning... Siter
Jan Gulliksen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 He-he! Du greier ikke å erte meg opp på den. Jeg har så mye Orion i blodet at noen vil hevde at jeg er hjernevasket, men en ting er sikkert: Det er uhelbredelig Forøvrig har Herc'en og Orion helt identiske motorer ja: Allison T56-A-14. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 He-he! Du greier ikke å erte meg opp på den. Jeg har så mye Orion i blodet at noen vil hevde at jeg er hjernevasket, men en ting er sikkert: Det er uhelbredelig hør hør! Forøvrig har Herc'en og Orion helt identiske motorer ja: Allison T56-A-14. Men Orion har de montert oppned! Siter
Sverre Vik Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Stakkers lille orion, får ikke lov til å vimse litt rundt uten å bli mobbet Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Forøvrig har Herc'en og Orion helt identiske motorer ja: Allison T56-A-14. Men Orion har de montert oppned! Det var en overaskende innrømmelse igrunn... Snakker man med Jetstream-piloter og maursluker-piloter, så vil begge påstå at motorene er oppned på det andre flyet, mens du innrømmer altså at de er oppned på Orion? Jeg bøyer meg i støvet... Siter
Steinar Grindstein Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Å her er min menig om Orion. Det er et flott fly å se på, I allefall om man skal sammenligne med C130 Hercules. Jeg ser Orion flere ganger i uka da de har en tedens til å drive å surre rundt over Sortland Lurer på at det kna ha noe med at det er minst en ifra Sortland som flyr dem. Det var to tidligere, men han er nå i tyskland og fly en større sak med 4 jetmotorer og ei pannekake som roterer over flykroppen Siter
Sverre Vik Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Orion ser best ut og slutt med kranglingen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.