Ivar Skaugstad Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 En side med mye nyttig informasjon for oss småflypiloter! www.norskeflyplasser.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Så det har blitt gratis nå :-) Var det ikke akkurat disse kartene som var på www.flykart.no før ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg tenkte det samme... Kanskje ingen ville betale for det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 hehe... Fant denne informasjonen under Farsund flyplass: Øvrig informasjon: Flyplassen er stengt utenom åpningstiden. Måtte smile litt da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 RUSSLAND Her finnes blant annet Russiske hudpleieprodukter og Russisk snacks og godteri. Alt som er spiselig er godkjent gjennom Det Norske Mattilsynet. Veldig flyrelatert nettbutikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordbjørn W. Eriksen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Øvrig informasjon: Flyplassen er stengt utenom åpningstiden. Haha, No [*********] Sherlock Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det har seg faktisk slik at noen AFIS-plasser er åpne (for bruk) også etter stengetid. Lista er derimot stengt når flyplassen ikke er betjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det har seg faktisk slik at noen AFIS-plasser er åpne (for bruk) også etter stengetid. Etter søknad ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Nei, noen er faktisk åpne for bruk selv uten søknad/dispensasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Om Jarlsberg står det bl.a. dette: "Landingstillatelse: Kun etter PPR fra flyplassjef." Jeg tror ikke PPR er nødvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 ...huffda... Jeg mente ikke noe vondt om sidene, og nå har jeg laget oppstyr om en liten greie jeg dro på smilebåndet av. Sorry norskeflyplasser.no-team..... Flotte sider!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Geir, det var bra du nevnte disse sidene. Alle sider med flykart er bra sider! Men selv om folk ikke er enige/ønsker å poengterer fakta, behøver de vel ikke å få "rebell" stemplet i panna? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Om Jarlsberg står det bl.a. dette:"Landingstillatelse: Kun etter PPR fra flyplassjef." Jeg tror ikke PPR er nødvendig. *Rister hardt på hodet* Jarlsberg er omtrent så PPR som de kan bli... Jeg siterer fra JFS.no Jarlsberg er registrert som "flyplass til ikke almenn bruk" og kan bare benyttes av personer som er registrert i det interne kontrollsystemet på Jarlsberg (IKJ), og som har kvittert for at Drifthåndbokens regler er forstått og vil bli fulgt. Førstegangsbesøk kan avtales med AFB. AFB er da "Ansvarlig for Bakketjenesten", eller også populært kallt flyplassjefen... Dette vil med andre ord si, at dersom du ikke er registrert i IKJ, OG har signert et skjema som bekrefter at du har lest og forstått alle regler vedrørende ENJB, så har du ikke lov til å lande på ENJB, uten spesiell tillatelse fra sjefen sjøl... Stort mer PPR enn det klarer man vel ikke å få det? ..ellers så må jeg si meg enig med Anders, og takker for linken.. Dette er en side jeg kommer til å benytte meg mye av i sommer kjenner jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Selv fikk jeg en liten oppvekker når jeg så at det lå en flyplass på andre siden av fjorden for Ørlandet, viste ikke engang at den var der! Forøvrig så var det faktisk en landingsstripe hvor det ikke er et krav om tilatelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Der er det en stripe ja, og i sommer har jeg planer om å slå opp teltet under vingen der... Med det nettstedet der, PocketFMS på PDA'en, masse kart i sekken, og telt i høyresetet, tror jeg det kan bli en fin sommer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.