Gå til innhold

Den nye sikkerhetsvideoen


Bernt Sulebust

Anbefalte innlegg

Den nye sikkerhetsvideoen til...

 

...en passagerare som trotsade förbudet mot att använda elektroniskt utstyr när seatbelt skylten lyste..?

 

Kanske var det hans patetiska lilla protest mot att de var försenade..? Om vi nu ändå ska spekulera. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Det er intet problem å ha et videokamera påslått under takeoff / landing.

 

Du tror inte jag vet det..? ""

 

Mitt inlägg var bara en liten ironisk spark till Bernt, med tanke på diskussionen vi hade tidigare, och inte seriöst menad.

 

Men eftersom du valde att bli lite halv seriös ang. videokamera så ska du få..!

 

Det är ändå förbjudet att använda elektronisk utrustning (som t.ex. videokamera) när fasten belt skylten lyser, i de flesta flygbolag.

Det förbudet har man för att det inte är upp till den enskilde passagerare att avgöra om det är någon fara eller inte.

 

Som du skriver så har man bevisligen kameror på under takeoff och landning, och det går visst bra ändå.

 

Problemet är inte en liten kamera eller 5.

Problem kan uppstå om hela kabinen tar fram en varsin kamera och skapar en massa elektromagnetiska signaler.

 

Så var drar man gränsen? Ska passagerarna på rad 1-3 få använda kamera (CD/DVD/MP3/PSP etc.) men inte resten..? Nej, man sätter en noll gräns. Enklare att upprätthålla en sådan regel.

 

Ska du därimot göra en film och är lite seriös så går det ju an att få special tillstånd till det. På så vis kan man hålla kontroll på mängden elektronisk störning.

 

Det är inget som en passagerare kan få avgöra själv, utan vedkommande har bara att hålla sig till Lov om Luftfart och lyda order från besättningen ombord. Och de säger att man inte får använda elektronisk utrustning under start och landning samt när sätebälte skylten lyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mitt inlägg var bara en liten ironisk spark till Bernt, med tanke på diskussionen vi hade tidigare, och inte seriöst menad.

 

 

Næmmen, Jørgen da...

 

Husker jeg ikke helt feil så sa du tidligere at du ikke var hårsår ... og så føler du deg truffet av dette innlegget og blander det sammen med tidligere diskusjoner ?

 

Tror kanskje du tar alt litt for personlig jeg...

 

Hilsen

Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at det går ann å ta sikkerhet litt vel seriøst, men det skal jaggu mye til.

 

Dessuten, sier folkene som flyr dere at dere ikke skal bruke utstyr, hvorfor i svarte [*********] skal det være så forbanna vanskelig å innrette seg etter det ?

 

At folk med peiling bruker utstyr, også i cockpit er greit nok. Men det er nok bedre gjennomtenkt opplegg enn en turist som tilfeldigvis bruker kameraet sitt.

 

Dessuten, jeg skal garantere at om det engang blir bråstopp under avgang (kanskje pga en feilindikasjon, kanskje pga en bil som forviller seg ut på rullebanen, kanskje pga noe annet) og jeg måtte få et videokamera i hodet fordi idioten bak meg ikke klarer å respektere reglene, så skal jeg saksøke stakkaren til han ikke eier nåla i veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du tar alt litt for personlig jeg...

 

""

Du kan tro vad du vill, men i detta tillfälle så tar du fel.

 

Jag försökte bara vara lite morsom i trådens underhållande anda, eftersom jag räknar med att du skrev ditt inlägg med en god dos ironi.

Beklagar att du inte tog den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen, flyr du noe over ENNK?

 

Ja... Över, alltså! ""

 

Har inte varit där än, och har den inte på programmet för maj heller. Men jag har några Stand-by dagar, så det kan ju hända.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...