Gå til innhold

Slutt på debatten


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Best og best. Syns det blir litt stigmatisert dette her. Kan vel foretrekke noe fremfor noe annet, og det er klart at SAS sliter litt med "oppslutningen" nå for tiden, etter to aksjoner som virkelig har satt mange sivile sinn i kok.

Jeg har flydd innenlands med Norwegian i åresvis, konsekvent, men det har med pris og gjøre. Før norwegians tid var det hipp som happ om jeg fløy SAS eller Brathens. Hvis det er forsinkelser, så har det som oftest vær og eksterne årsaker og gjøre, som går ut over den reisende samme hvilket selkap den flyr med.

Så...best og best... Jeg får en fin flytur, som oftest on scedule, i et fint fly med flott betjening av Norwegian til en biligere penge enn hos SAS. Flyene går stort sett like ofte, så jeg føler jeg får mest credit hos Norwegian, derfor er mitt valg enkelt.

Men hvem vet, kanskje kommer den neste streiken til å bli blandt Norwegian piloter/personell, da er det mange andre passasjerer som blir forbanna.

Man forventer at et så stort og solid selskap som SAS skal levere varene, men de blir fort satt i kne av piloter eller f.eks kabinpersonell. Tøfft og stå i front for en slik streik, når strekeledelsen ser de enorme ringvirkningene, og det å påføre sin egen arbeidsgiver så store tap, økonomisk og prestisjemessig. De sliter sikkert litt med søvnen.

Tar nok en stund før JEG blir omvendt til SAS-troen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du Geir Østtveit! Bare lurte litt på det du sa med prisen på bilettene til NAX, at de altid har lavere priser en SAS. Men er det ikke så at SAS IKKE får selge biletter til en lavere pris en NAX, eller er den "konkuransevenlige" loven fjernet? Jeg spør fordi jeg ikke er sikker selv! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel slik ting ser ut så er det en god prosentdel av forumet her som mener fast og holdent at Norwegian er det beste selskapet av disse to...

 

Takker for alle stemmene.

 

Widerøe og alle de andre er nok like bra, men dsv så var det kun en avstemmning om disse to i denne omgang.

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Norwegian Airlines for noe? ""

 

Han har nok, skrevet litt feil, han mener nokk Norwegian Air Shuttle eller Norwegian/NAX som vi også kaller det. ""

Eller tampongen...

 

Skal jeg si noe foruftig om denne tråden så må det være det at det og stille dette spørsmålet i dag, uten og spesifisere om det er flysikkerhet, selskap som selskap eller teknologisk flypark blir så klart ikke i SAS sitt favør.

 

Du kunne gjærne ha spurt en fotsoldat hva som var best av personell miner og hamburgere, svaret er gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at de har dårlig sikkerhet, da hadde de ikke fått operere. Men som svar kan jeg si at SAS faktisk har hvert pionerer innen mange operative felt. Som et eksempel kan jeg jo kort nevne at om du har tatt en SAS NG og det har hvert noe snagg på en av motorene mens du har sittet trygt og lest avisen og drukket kaffe, så har faktisk denne motoren mest sansynelig hvert kjørt diagnoser på av teknikere på bakken, selv kansje uten at pilotene selv har hvert klar over dette, dette bare for og nevne et lite eksempel. Er det sikrere? ikke godt og si, men mest sansynlig. Det er en rekke momenter som jeg ihvertfall synes er relavente for spørsmålet. Men som sagt i disse dager skjønner jeg at alle er sinte på SAS og med god grunn.

 

Men du får hva du betaler for, uten at jeg skal nevne noe mere om det i denne tråden.

 

Så får jeg vell den kastet mot meg at hva betyr dette for meg etc, jeg driter vell i teknikken? og ja det kan du gjøre og jeg svarer som jeg gjør da dette er et fly forum.

 

Trygt med Tampax men behaglig med vinger er det noen som mener. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygt med Tampax men behaglig med vinger er det noen som mener.

 

Nå skal ikke vi diskutere hvilken av selskapene som har tryggest fly, selskap osv.. Men når du først bringer tygghet inn på banen Geir så tror jeg at Norwegian er tryggest å booke billetter med, historie messig tror jeg Norwegian flyr mer stabilt i henhold til rutetabell en hva SAS Braathens gjør.. Når det er sagt så var dette kun for å finne ut hva folk likte av de to selskaper og dermed på bakgrunn av det også i håp om å få slippe flere "hvem er best diskusjoner" noe jeg ikke tror er mulig men.. Bare et

forslag fra min side.. Dessuten synes jeg det var litt int. å se hva gjennomsnittet her på forumet synes da, så langt det går ann ved en slik avstemmning.

 

At Norwegian gikk ut med seieren kan jo ha direkte grunn til siste årets vurdering av SAS Braathens.. Jeg mener fult ut av begge alternativ er både like sikkert, like gode og like forbanna gode å ha. Selv om jeg vil helst ha Norwegian da disse er mine favoritter. Både av personlig synsing og personlig valg i forhold til hva jeg vil fly med fra Vigra.... Så jeg håper det kommer tilbake dit..

 

Mer bilder å ta når en spotter også.. hehe

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Geir,men som jeg sa sist,om SAS er "pioneerer" eller ikke på testing av motorer osv,har lite å gjøre med om Norwegian tar sikkerhet på alvor eller ikke. Derimot tror jag faktisk at norske operatører innen luftfarten ikke lar profitten gå foran sikkerheten ved å stadig pushe grensene for hva som er forsvarlig av antall timer mellom velikehold av de ulike delene. Jeg føler meg hvertfall sikker uansett om jeg flyr meg SAS,Norwegian eller Widerøe. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...