Gå til innhold

Jeg håper denne er ute av drift!


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Ikke sikkert selve flyet er i så dårlig stand selv om det er litt møkkete.

Sett mange fly som har stått lagret over flere år, og de ser ikke veldig bra ut utvendig. ""

 

Kan jo være at dette står lagret bare.

 

Itte vet eg da men. ""

 

EDIT: Børge og Thomas kom med info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1982 fløy jeg fra Seoul til Pusan med en gammel Korean 727. Lurte allerede i det jeg kom inn i flyet, panelene var så gulnet at man skulle tro storrøykere hadde reist med denne maskinen i minst 20 år, eller var det bare elde? Satt på høyre siden bak vingen, og det luktet bensin som pokker + gammel svette, røyk, Gud vet hva. Endelig tok vi av, og da så jeg at flapsen bare hang og flagret uten å gjøre noen spesiell nytte for seg. Den flagret like godt da vi landet. Orket ikke engang å sjekke flapsen på venstresiden. Kom frem uansett. ""

 

PS: Og jeg kom til Seoul med en JAL 744. Tror de havnet i ground effect "for good"...akkurat da jeg tenkte "neimen detta går ikke", peiste de på, og jeg måtte belage meg på en 35 min go-around. Kaptein Kamikaze Harakiri hadde sikkert vært så lenge i lufta at han hadde glemt hvordan han skulle sette ned maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Info om ulykken:

The aircraft, on a cargo flight to Lagos' Murtalah Mohammed Airport, collided with construction equipment after being cleared to land on closed runway 19R. As the aircraft was rolling out, the main landing gear impacted several construction vehicles parked on the runway, which was closed according to NOTAMs in effect. The aircraft departed the runway, tearing off at least one wing. The flight crew escaped with minor injuries.

 

http://www.airdisaster.com/

 

Fra NTSB:

http://www.ntsb.gov/

Legg her merke til følgende:

Visual meteorological conditions existed.

Hvordan i pokker er det mulig å lande på en rullebane der det er anleggsmaskiner, når det er god sikt!""

 

Bilder:

http://aviation-safety.net/photos/

http://aviation-safety.net/photos/

http://aviation-safety.net/photos/

 

http://myaviation.net/search/photo_search.php?id=00400299

 

Som dere ser, så er venstre main landinggear revet bort, og det samme med deler av indre flaps på venstre vinge.

 

En ganske klar w/o...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...