Kim Jørgen Brenna Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 http://www.airliners.net/open.file?id=10...&photo_nr=1 Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Skrevet 25. mars 2006 En til i samme slengen: UXA,cleard to land,watch out for children on runway http://www.airliners.net/open.file/0999547/M/ Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 http://www.airliners.net/open.file?id=10...&photo_nr=1 "ZS-OOS (cn 21190/272) Crashed 11/28/03 in Lagos" Den er nok det, ja... Siter
Gjest Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Sitat fra et annet bilde: This Hydro Air Cargo 747 was damaged on landing at Lagos in November 2003 and was written off. Severe damage to number one engine can be seen. Siter
T. Paulsen Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Ikke sikkert selve flyet er i så dårlig stand selv om det er litt møkkete. Sett mange fly som har stått lagret over flere år, og de ser ikke veldig bra ut utvendig. Kan jo være at dette står lagret bare. Itte vet eg da men. EDIT: Børge og Thomas kom med info. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 I 1982 fløy jeg fra Seoul til Pusan med en gammel Korean 727. Lurte allerede i det jeg kom inn i flyet, panelene var så gulnet at man skulle tro storrøykere hadde reist med denne maskinen i minst 20 år, eller var det bare elde? Satt på høyre siden bak vingen, og det luktet bensin som pokker + gammel svette, røyk, Gud vet hva. Endelig tok vi av, og da så jeg at flapsen bare hang og flagret uten å gjøre noen spesiell nytte for seg. Den flagret like godt da vi landet. Orket ikke engang å sjekke flapsen på venstresiden. Kom frem uansett. PS: Og jeg kom til Seoul med en JAL 744. Tror de havnet i ground effect "for good"...akkurat da jeg tenkte "neimen detta går ikke", peiste de på, og jeg måtte belage meg på en 35 min go-around. Kaptein Kamikaze Harakiri hadde sikkert vært så lenge i lufta at han hadde glemt hvordan han skulle sette ned maskinen. Siter
Jan Peder Nilsen Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Den 747'n er hva jeg kaller en ekte "mud-mover"! Siter
Michael A B Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Info om ulykken: The aircraft, on a cargo flight to Lagos' Murtalah Mohammed Airport, collided with construction equipment after being cleared to land on closed runway 19R. As the aircraft was rolling out, the main landing gear impacted several construction vehicles parked on the runway, which was closed according to NOTAMs in effect. The aircraft departed the runway, tearing off at least one wing. The flight crew escaped with minor injuries. http://www.airdisaster.com/ Fra NTSB: http://www.ntsb.gov/ Legg her merke til følgende: Visual meteorological conditions existed. Hvordan i pokker er det mulig å lande på en rullebane der det er anleggsmaskiner, når det er god sikt! Bilder: http://aviation-safety.net/photos/ http://aviation-safety.net/photos/ http://aviation-safety.net/photos/ http://myaviation.net/search/photo_search.php?id=00400299 Som dere ser, så er venstre main landinggear revet bort, og det samme med deler av indre flaps på venstre vinge. En ganske klar w/o... Siter
pål palmberg Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Flyet er ute av drift ja: "This Hydro Air Cargo 747 was damaged on landing at Lagos in November 2003 and was written off. Severe damage to number one engine can be seen." Siter
Andrew Thomsen Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Å nå ler jeg så jeg får snart krampa. Løfteputer og hele styret. Haha...takk for bilder. :-) Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Veldig interessant med slike bilder. Føler meg en smule slem og fæl når jeg sier det - men katastrofe-/ulykke-ting er veldig gripende - og fascinerende. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.