Gå til innhold

Er dette et greit kamera til spotting?


Andreas F Berger

Anbefalte innlegg

Takk, for fine svar folkens!!! """"

 

Jeg setter pris på at dere hjelper meg!

 

Satt og titta litt på nettet og kom over to kameraer til,

dermed trenger jeg litt hjelp til å bestemme meg for hvilket jeg skal kjøpe.

 

Legger ut linker til de kameraene jeg har sett på:

 

Hvem bør jeg velge:

konica Minolta DiMAGE Z6, Canon PowerShot S2 IS, Konica Minolta DiMage Z5 eller Sony CyberShot DSC-H1?

 

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med Powershot fra Canon. Jeg fikk den med 10x optisk zoom for 2200kr i USA. (Pappa var der og kjøpte en til oss hver "") Tar litt tid å sette seg inn i bruken av såpass "avanserte" kamera, men jeg synes det er et fint kamera dersom man ikke har råd til SLR.

Jeg skal nok kjøpe SLR om noen år, men da er det greit med erfaring med kamera fra før. Man blir ikke stjernefotograf fordi man har utstyr til 50.000 ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke stjernefotograf fordi man har utstyr til 50.000
Nei men du verden hvor det hjelper ""

 

Hvorfor lære seg å bruke kompaktkamera først? Jeg lærte meg - virkelig lærte - fotografering på min 300D. Eksperimentering gjør at du lærer noe hele tiden. Senest for et par dager siden :-) Selv om det er blitt 20D i mellomtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si meg helt enig med Andreas her. Hvorfor sparer du ikke litt lengre å kjøper en DSLR ??

 

Du har kamera som Canon 350D og Nikon D50, samt Minolta Dynax 5 og Pentax *isD (tror jeg den heter) som alle er veldig ok kamera. De koster mer en kompaktkamerane,men du får VELDIG mye mer igjen for det. Du har ett system du kan bygge på etterhvert.

Du kan skaffe deg de objektivene som passer for deg.

 

Skal du drive med spotting så anbefaler jeg ett zoom objektiv med brenvidde på 2-300 MM og lys styrke på ikke mindre en F5.6 til å begynne med. Noen objektiver har F6.3 som lyskrav på største brennvidde. Det er også brukanes,men da er bruken noe mer begrenset.

Selv ett 5.6 objektiv vil du ha problemer med å bruke innendørs med mindre du også bruker blits.

 

Til alle de kameramerkene jeg nevnte over har du både original optikk som, somregel er det beste å benytte, Du har også andre levrandører som Sigma og Tamron som leverer helt ok optikk til en billigere penge. Men vær obs. du får somregel den kvaliteten du betaler for.

 

Lykke til ""

S A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...