Erik Schøyen Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hallo, igjen! Skyt meg gjerne om dette spørsmålet er besvart tidligere, men altså: Om man flyr med PMDG 737-800, og man ikke bruker et program som f.eks. ServInfo - hvordan kan man da vite når man skal skifte frekvens og kontakte en ny flygeleder (er du inne i området til en så hand'er jo han/hun deg over, men dersom du seiler på 122.80?) Er det noe triks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hvis du er på cruise tar flygeleder ofte kontakt med deg når du enter hannes/hennes luftrom. Er kanskje litt sløvt, men det funker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Ta en titt i readme-sigaug dokumentet til servinfo.Her skal det finnes en Data Display Gauge som du kan legge til panelene dine. Har ikke testet dette selv,men det ser meget bra ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jepp sist nevnte gauge med gauge installer fungerer perfekt til pmdg ps.. Du får som regel Contact Me beskjed fra en kontroller når du er i nærheten av hans sector.. Så bare fly til enten du vet at du er innenfor eller fly til han tar kontakt med deg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Når det gjelder en del flyplasser vet man ofte selv når man bør ta kontakt, når man begynner å bli kjent med VATSIM Norge... men det er helt greit for ATC å sende en contactme melding. Jeg gjør dette omtrent hver gang jeg sitter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Til nød funker jo det som er nevnt ovenfor her, men du kan jo sende ATC en privat message og spørre når, så forteller ATC deg enten ved hvilket punkt, eller feks om 14 minutter. Hva du enn gjør så ikke bare lat som ingen ting etter du har fått en "contact me"-message fra ATC og drite i å kontakte han. Da blir det liv og hett i andre "enden" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hei Som Stig sier "da blir det liv og hat i andre enden" er helt riktig. Det er veldig viktig at dere melder i fra til oss som sitter ATC med en gang dere får en slik melding. For som det var i dag så kom det en med sq mode "off" og så var det et annet fly på vei rett med han og når jeg ikke vet hvilken høyde han med sq "off" har så blir det til at jeg må dirigere det andre flyet rundt og det er jo ikke noe morro for han. Ohh, lang setning. Til slutt: 1. ta frem en liten lapp og litt teip 2. du har vel funnet frem en penn eller helst en tusj også? 3. skriv "alltid SQ mode C når jeg er på rwy eller i lufta" 4. vi som ATCèr takker deg for at du gjennomførte og teipet dette opp over skjermen. Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.