Gå til innhold

Hvordan kan man vite at man bør bytte frekven


Erik Schøyen

Anbefalte innlegg

Hallo, igjen!

 

Skyt meg gjerne om dette spørsmålet er besvart tidligere, men altså:

Om man flyr med PMDG 737-800, og man ikke bruker et program som f.eks. ServInfo - hvordan kan man da vite når man skal skifte frekvens og kontakte en ny flygeleder (er du inne i området til en så hand'er jo han/hun deg over, men dersom du seiler på 122.80?)

 

Er det noe triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nød funker jo det som er nevnt ovenfor her, men du kan jo sende ATC en privat message og spørre når, så forteller ATC deg enten ved hvilket punkt, eller feks om 14 minutter.

Hva du enn gjør så ikke bare lat som ingen ting etter du har fått en "contact me"-message fra ATC og drite i å kontakte han. Da blir det liv og hett i andre "enden" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Som Stig sier "da blir det liv og hat i andre enden" er helt riktig. Det er veldig viktig at dere melder i fra til oss som sitter ATC med en gang dere får en slik melding. For som det var i dag så kom det en med sq mode "off" og så var det et annet fly på vei rett med han og når jeg ikke vet hvilken høyde han med sq "off" har så blir det til at jeg må dirigere det andre flyet rundt og det er jo ikke noe morro for han. Ohh, lang setning.

 

Til slutt:

1. ta frem en liten lapp og litt teip

2. du har vel funnet frem en penn eller helst en tusj også?

3. skriv "alltid SQ mode C når jeg er på rwy eller i lufta"

4. vi som ATCèr takker deg for at du gjennomførte og teipet dette opp over skjermen. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...