Gå til innhold

Aircraft collisjon


Jim Grav

Anbefalte innlegg

nei har ikke vurdert det og vil ikke vurdere det,

Det bør du, selv om du ønsker det "as real as it get's" så er det ingen hemmlighet at det finnes noen luringer der ute på nettverket som kan dukke opp både her og der. Man bør derfor sette innstillinger etter hvor realistisk andre er, framfor hvor realistisk man selv er. Skaden blir desto større når man omsider om man kommer over en slik situasjon som du selv gjorde nå. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikke vurdert det og vil ikke vurdere det,

Greit for meg, var ikke jeg som nettop ble avbrutt etter 5 timer i lufta og synes det er rart og klager over det i forumet...

Det behøver ikke å være ATC-svikt fordi du fikk air-coll. Jeg har opplevd mange ganger at det plutselig kommer et fly på samme sted som jeg. Ser det på TCAS'en og det står på samme sted mens jeg flyr fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis en stooooor svikt fra Oslo Control

 

Enkelt å greit.. Men husk også at piloten har dvs ansvar.

 

"" Vel. For arkivet; jeg føler meg ikke spesielt skyldig. Det var ingen fly på kollisjonskurs (på scopen min, vel å merke). Men, derimot var det noen som fløy langtur fra Island til Polen. Kanskje en av disse plutselig reconnected, og du hadde uflaks. Ikke lett å ta høyde for slikt. Så, som Ivar sier, skru av kollisjonsmuligheten.

 

--

Torfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en av disse plutselig reconnected, og du hadde uflaks. Ikke lett å ta høyde for slikt. Så, som Ivar sier, skru av kollisjonsmuligheten.

 

Jepp helt klart enig,, litt lett for meg å dra en konklusjon uten helt å vite hva bakgrunnen var. I retrospekt hørtes det ut som om control ikke fulgte med noe Torfinn nå forklarte.

 

Hadde en near kræsj i dag jeg også, men dette var pilot error, da piloten ikke hørte på mine instrukser med fortsatte fremover som om han skulle hatt dotter i øre og skylapper.. Sånn er det nå bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...