Gå til innhold

Forumet og dets miljø


AMO

Anbefalte innlegg

Etter denne postingens navn, så har dere kanskje fått med dere hva dette gjelder, og for de som ikke har det, så vil jeg egentlig bare uttale meg om forumet og dets miljø, eller, miljøet blant deltagerne på forumet.

Jeg følger aktivt med her inne og tar del i diskusjoner, og følger med i andres diskusjoner, og jeg har sett meg mektig lei av all "drittslenginga" og kranglinga her inne blant mange av medlemmene, meg selv inkludert.

I løpet av sommeren så har det vært utallige krangler og diskusjoner, og uttalelser som provoserer en og annen.

Jeg kan mer enn gjerne ta noen eksempler, for de er det MANGE av!:

Norske ATC'er er altfor unge...

 

Running Rabbit

 

Vannet i horisonten...

 

Sjokkrapport om flygeledernes helse

 

Og et eksempel som utmerker seg spesielt:

Lynkurs i Boeing 737 flyvning

 

Dette er eksempler hvor jeg selv har vært med å fyrt opp under kjelen, fordi disse trådene har gjort meg rent forbannet inni meg, for her SKAL man ha rett, og man skal hele tiden kritisere, og man skal krangle og provosere hele tiden, det gjør dette forumet direkte utrivelig på mange måter!

Jada, jeg tar selvkritikk, jeg har deltatt og sagt mitt jeg også i disse diskusjonene og står for det jeg har sagt, men det jeg vil påpeke, er at det tar ikke slutt.

Det bare fortsetter i nye tråder, er det et bilde som skiller seg ut i negativ retning, så er det en eller annen som bare MÅ påpeke det klart og tydelig, dermed kommer det andre til og skal protestere på det denne misfornøyde personen sier, og dermed er man igang igjen!

Dette skjer omtrent hver uke, hver eneste uke.

Blant annet har dette gjort at jeg en gang iblant har vurdert å gi opp hele forumet, og det vil ingen av dere merke om jeg gjør uansett, og hvis det blir så ille at mange av oss vurderer å droppe dette forumet, noe jeg har sett flere tilfeller av allerede, da begynner det å bli for ille!

Så jeg håper at vi faktisk kan skape fin stemning hele tiden, og la være å krangle om de mest latterlige ting i forbindelse med en software!

Og, har du en negativ kommentar å komme med i forbindelse med en sak, så tenk litt over det du sier, eller muligens la være å si det du synes hvis det er i den grad så negativt at du vet det vil skape reaksjoner, så kanskje det vil ta en slutt på all krangling og dritt.

 

Og jeg vil ha meg frabedt at noen sier jeg anklager de for dette, for jeg snakker generelt.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittslenging og personangrep vil jeg ikke ha noe av, men en god diskusjon med saklige argumenter må da være tillatt.

At to/fler personer som diskuterer ikke blir enige bør ikke oppfattes som noe negativt.. Provoseringer er bare sunt for diskusjonen, så lenge det ikke går på person..

 

Det er sant, en diskusjon er ikke usunt, men det som er ille, er at dette bare gjør personer mer og mer forbanna etterhvert, har blant annet sett tilfeller hvor folk har sluppet opp for argumenter og henviser til alder(i de fleste tilfeller er ordet "fjortis" blitt brukt), og dette har skjedd mange ganger, ofte er de minste her blitt kritisert.

Det synes jeg er for ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også miljøet på forumet er blitt litt mindre vennlig etter hvert som tiden har gått. Jeg har jo vært medlem her ganske lenge og merker jo en forskjell! Jeg håper folk forstår at flightsim.no er helt unikt for flightsimming i Norge. Den største møteplassen på nettet for norsk flightsimmiljø. Jeg håper folk forstår viktigheten av å støtte hverandre i våre interesser istedet for å hele tiden påpeke det negative ved enkeltpersoner. Ellers er det en enorm resurs å flightsim.no så la oss nå ta godt vare på denne muligheten vi har til å komme sammen og dyrke vår felles interesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da bør man også ta seg selv i nakken og ikke bare rosende ord , og unngå slike som nederst her.

Og jeg kan liste opp en masse mer, og gjelder for en del her på forumet, men dette er kun et eksempel. Hold dere værtfall litt saklige, slik at innholdet og miljø blir litt bedre. Det er også mange andre temaer som har blitt tatt opp, og hete men sakelige diskusjoner har blitt satt i fokus, dette gir forumet mere kvalitet. Personangrep hører ingensteder hjemme, og slike taper bare mere enn de vinner i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da bør man også ta seg selv i nakken og ikke bare rosende ord , og unngå slike som nederst her.

Og jeg kan liste opp en masse mer, og gjelder for en del her på forumet, men dette er kun et eksempel. Hold dere værtfall litt saklige, slik at innholdet og miljø blir litt bedre. Det er også mange andre temaer som har blitt tatt opp, og hete men sakelige diskusjoner har blitt satt i fokus, dette gir forumet mere kvalitet. Personangrep hører ingensteder hjemme, og slike taper bare mere enn de vinner i lengden.

 

100% enig her.

Veldig bra at noen tok intiativ til et slikt innlegg Aleksander ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget er greit nok det. Vi har sett sånn noenlunde det samme innlegget flere ganger tidligere fra forskjellige medlemmer. Faktisk tok diskusjonene helt av også i dette forumets spede barndom. "" En av grunnene til at Snackbaren ble opprettet var vel fordi diskusjonene skled litt utenfor allmenn interesse til tider.

 

Det bør være enn viss takhøyde for diskusjon. Jeg er enig i at person angrep ikke burde forekomme, men jeg skulle helst ha sett at diskusjoner som sklir ut, f.eks. de du har listet opp i innlegget ditt, selv om de handler om ATC, vann horisont m.m. blir lagt til snackbaren med en gang av moderator. På denne måten slipper vi å lese "dritt kasting" i de "normale" topicene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...