Håvard Sande Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 http://www.emagin.com Er det noen som har testet Z800? Vurderer å bestille disse over nett, evt kjøpe ett par neste gang jeg er i USA. Andre som er interessert? Dette er 3D briller med head tracking, skal visstnok fungere veldig bra, ifølge reviews. Presentert på E3. Burde være ideelt for flightsims! Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Hva er egentlig 3d briller? og hva kan de brukes til i FS? Siter
Håvard Sande Skrevet 9. september 2005 Forfatter Skrevet 9. september 2005 Dette er 2 små dataskjermer som du har "på deg", montert i ett par briller. Nesten som solbriller med TV/data-bilde i!Samtidig følger systemet hodebevegelsene dine, og oppdaterer bildene tilsvarende. Så i stedet for å kikke på en statisk skjerm, er du med i handlingen på en mye mer aktiv måte. Dette er en viktig del av konseptet Virtual Reality... Siter
Fredrik J Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Funker dette til briller? Har noen ganske store. Siter
Øyvind Grassdal Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 Er det samme opplegget som HER ? eller er det noe annent? Siter
Thomas Olafsen Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 Dette ser jo lovende ut.. Full head-tracking i X- Y- og Z-aksene. Fant litt info på eMagin Z800 3D sidene. Litt stiv pris ($899 + frakt og mva..) Skal fungere med de fleste OpenGL og DirectX spill står det i "FAQ"'en.. Mvh, Thomas. Siter
S. L. Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 Jeg ville nok ventet i minst 5 år før jeg kjøpte noe slikt. Da har nok kvaliteten økt mens prisene har sunket betraktelig. Siter
Harald Hagen Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 Stereo-biten er bare måtelig interessant her, men her snakker vi jo også om display direkte foran øyet. Potensialet for å kunne simulere "snu på hodet og se ut" er jo fantastisk. Oppløsningen er jo rimelig dårlig da, men det kan godt være at det fungerer bra på denne slags display. Veldig interessant! Antar Mr. Sande gir oss et fyldig review når han har kjøpt og testet Siter
Håvard Sande Skrevet 11. september 2005 Forfatter Skrevet 11. september 2005 Hadde håpet noen allerede hadde testet dette... :-) Jeg skal ett par turer til USA før jul, skal se om jeg kan finne en forhandler og få testet det før evt kjøp. Det kan hende at de kommer med en 1280x1024 - utgave neste år, i så fall er det vel verdt å vente på! Mitt hovedankepunkt mot Z800 slik den er presentert er en noe lav oppløsning på 800x600.. Men positivt er det jo at dette nå kommer, og jeg vil tippe det kommer tilsvarende fra eMagin's konkurrenter, slik at det blir noe konkurranse på pris. Tipper dette er å finne i butikkhyllene i Norge om 2 år. Siter
Axel Næss Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Noen som vet hvilke butikker i New York som selger Track IR? Skal dit i høstferien og er litt interessert i dem! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.