Gå til innhold

Lyd.....


Jan Arne Sjøholt

Anbefalte innlegg

Nå er det mulig at jeg hører dårlig(det sier kjerringa ihvertfall ""). Jeg har prøvd noen få ganger å fly/spille på Vatsim, men jeg har store problemer med å høre hva som blir sagt til meg. Derfor bruker jeg kun tekst, men nå kjøpte jeg et nytt headset(tenkte det gamle var dårlig), men det hjalp ikke mye. Er der noen spesielle innstillinger jeg må gjøre i FS eller i SB, ja, jeg har kalibrert micen...

 

Takker for tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kan også betrygge deg at det tar litt tid til å bli vant til å høre den "rare" stemmen som kommer til deg igjennom radioen. Er jo litt vrengt lyd og sånt. Jeg anbefaller deg å sette opp lyden og notere små stikkord hele tiden mens du motar meldinger på voice. Skal du se det kommer seg etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fordi det er vanskelig å oppfatte ordene eller fordi lyden er lavt at du har problemer? Om det er fordi det er vanskelig å oppfatte ordene så kan jeg forstå deg, sleit litt med det i begynnelsen jeg også, men det er bare en treningssak. Som regel vet du jo også omtrent hva du kan forvente at ATC sier til deg, så kan du høre om det er det han sier, eller noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fordi det er vanskelig å oppfatte ordene eller fordi lyden er lavt at du har problemer? Om det er fordi det er vanskelig å oppfatte ordene så kan jeg forstå deg, sleit litt med det i begynnelsen jeg også, men det er bare en treningssak. Som regel vet du jo også omtrent hva du kan forvente at ATC sier til deg, så kan du høre om det er det han sier, eller noe annet

 

Nieda, lavt er det ikke. Det høres så utydelig, akkurat som du snakker i en mobil når det er dårlig dekning, småbrudd og uklar lyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fordi det er vanskelig å oppfatte ordene eller fordi lyden er lavt at du har problemer? Om det er fordi det er vanskelig å oppfatte ordene så kan jeg forstå deg, sleit litt med det i begynnelsen jeg også, men det er bare en treningssak. Som regel vet du jo også omtrent hva du kan forvente at ATC sier til deg, så kan du høre om det er det han sier, eller noe annet

 

Nieda, lavt er det ikke. Det høres så utydelig, akkurat som du snakker i en mobil når det er dårlig dekning, småbrudd og uklar lyd...

 

Er nok en treningssak høres det ut som. Lyden er ofte litt uklar, innimellom litt hakkete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at du har nok CPu kraft og båndbredde ? Dette kan forårsake hakking

Har en AMD64 3500+ og 1024mbram, skjermkortet er et ATI RadeonX500(ikke noe kanonkort akkurat) et eller annet, båndbredde 4000/400...eneste som jeg kan tenke meg til er PSUen, har en på 350W og har vurdert å bytte den i en 500W. Leverer PSUen lite strøm/watt nytter det jo ikke med stor CPU,minne osv...Dessuten hakker det ikke det er bare en rar,vanskelig lyd å få med seg....nu skal det jo sies at jeg har arbiedet 15år på flyplass og det er ikke hver dag jeg har hørselvernet på meg ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...