Gå til innhold

Vatsim på søndag! Fully Staffed??????


Christian Sager

Anbefalte innlegg

Nå har høsten kommet til vårt kjære land, (desverre) og i denne anledning er det vel kanskje på tide å markere oss på Vatsim?

 

Jeg håper så mange som mulig vil være med å staffe så mye vi kan av Norge førstkommende søndag. (04.09.05)

Min oppfordring blir som følger:

* Staffe ENOS/ENSV/ENBD Fir

* Staffe flyplasser som ENGM/ENBR/ENZV/ENVA/ENAL/ENCN med flere

 

Det som kanskje er aktuelt på de forskjellige flyplassene er å holde Approach og Tower oppe. Grunnen til at jeg sier dette er at jeg mener vitsen er liten å holde Ground og Delivery oppe, da er det vel bedre å ha kanskje 2 flyplasser til oppe???????

Bruk gjerne booking funksjonen på www.vaccsca.org slik at vi får vist oss på Eurobook.

 

 

Jeg håper så mange som mulig vil støtte opp om dette, og kanskje vi kan få til å la dette bli en ukentlig sammenkomst av ATC? Det hadde vel vert noe???

 

 

For å summere opp, Møt om som ATC på søndagen ""

Nå skal vi vise hva vi kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[image]http://i5.photobucket.com/albums/y173/havsol/750e1ba7.jpg[/image] [image]http://i5.photobucket.com/albums/y173/havsol/f2efd123.jpg[/image]

 

Nå må vi bare håpe at det kommer piloter! Ikke mye mening i å ha så mye ATC online, hvis det ikke kommer en god del fly ""

 

Og, det er jo fint hvis dere kanskje flyr litt innenlands. Det MÅ ikke alltid være ENGM - ENVA - ENGM, men kanskje ENGM - ENVA - ENCN (ja, kom til ENCN.. jeg vil ha fly ""). Sikkert en person her nå som kommer til å pirke på meg nå "ehm, HALLO? Det går jo ikke real rute mellom ENVA og ENCN"! Men, pøh.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi så vidt startet kvelden, og det er jo noen fly innenlands ""

 

Hvertfall 4 fly som er på Groupflight fra Gardermoen til Bergen, så det hadde vert fint om noen kunne tatt Bergen APP i kveld, særlig siden det er så elendig vær der borte ""

 

Håvard sitter nå som Kjevik, og jeg sitter som Oslo føreløpig.

Kom og fly! og vi trenger flere i tårna rundt om kring ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser lovende ut dette... allerede etter 1 time er det et fly inbound Kjevik ""

 

Men, veldig bra egentlig med trafikk i Norge i kved... 21 fly som enten flyr til, eller fra Norge "" Bare å møte opp.. jeg er online til 2230 i kveld som ENCN_V_APP!

 

Kvelden har vel nesten ikke startet enda, kom å fly!

 

 

EDIT: 2 fly faktisk... dette blir for meget """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fly-in?? ""

 

Følgende er online:

 

ENCN_V_APP - Håvard Solberg

ENZV_V_APP - Mathias Moberg

ENAL_V_APP - Tom Knudsen

ENGM_V_APP - Jonas Mindt-Soot

ENOS_V_CTR - Christian Sager

ENSV_V_CTR - Thomas Gundersen

ENTR_V_CTR - Daniel Eliassen

 

Dette er bra.. "" Har lyst å koble fra som ATC, og heller fly... har fått to fly på to timer her på Kjevik:

*NAX8211 - Thomas Lorentzen

*LN-JRN - Joachim Ness

 

Takk til begge, så får vi håpe på flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har rett og slett vært en fantastisk kveld!

 

Jeg har hatt 2 fly inbound i kveld, og 6 fly outbound... og jeg har nå sittet 3 t og 45 min, stenger nok snart ""

 

Takk til alle pilotene som fløy i kveld, dere gjorde det fantastisk! Og, ikke minst.. enormt flott oppmøte av ATC! ""

 

Dette må vel gjentas???

 

 

[color:"blue"] GRATULERER MED BESTÅTT STU+ UTSJEKK JONAS! [/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, dagen er ferdig og senior student utsjekk er bestått "" Dette har vært en sinnsyk dag på vatsim, i hvertfall for meg som satt ENGM_APP, håper ikke at denne kvelden var ett engangs tilfelle, men en kveld som setter standarden ""

Til dere piloter som ble stående" fast" og vente på ENGM i lengre tider på clrs og taxi osv. Til dere så må jeg beklage! Hadde utrolig mye og gjøre enstund og er lei for at noen måtte vente lenge! Takk til både piloter og atcer som gjorde denne kvelden fullkommen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder hjertet mitt å se folk virkelig representere Norge på det beste slik alle har gjort i dag. Takk til både piloter og ATC. En fryd for øyet og en representasjon som virkelig åpnet øynene for resten av Europa og meldinger begynner å tikke inn. Det ser bra ut dette gutta.

 

Selv om Vigra vikk 2 takeoff og 1 landing ... Men men nå er ikke det det viktigste for meg da...

 

Flott jobbet. Synd vi ikke har det sånn hver søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra gutter!

Dette er slik Norge bør være!!!!

 

God ATC Service på mange flyplasser, Samtlige Kontroll Senter oppe!!!

Ja, For stakkars Gardermoen approach ble det litt for mye til tider ""

 

Jeg vil bare takke alle som både fløy og satt ATC med innsatsen i går! Håper at vi får til dette på søndag igjen.

Hva sier dere folkens? Skal vi gjøre dette til vår faste kveld med masse ATC????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi gjøre dette til vår faste kveld med masse ATC????

 

Jepp, høres meg flott ut.. men jeg synes nå at lørdag er også en fin dag "" Ihvertfall for oss skolebarn som må opp rundt 0645 dagen etterpå(mandag), men hvis det er på en lørdag er det lettere å sitte oppe til rundt 2400. På søndager blir det gjerne kun til 2200... men men, bare mine tanker, jeg har ikke sagt at det skal være slik.. så ikke skyt meg ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...