Gå til innhold

Kart til FS


Ådne Lie

Anbefalte innlegg

Jeg har karter fra eurocontrol til FS, men jeg synes de er litt gamle som er 2 år gamle. Hvilke karter bruker dere til FS?

 

Er så mange å velge fra NAK sin butikk, det jeg trenger er SID og STAR, ILS + VOR/DME samt parkering til fly på bakken og taxing. Og info om flyplassen. Til de flyplassene SASBraathens flyr til med 737 og Fokker 50.

 

Noen gode forslag, utenom FS charts sine.

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få slike kart som blir brukt i reallife, nyeste versjon, for Norge, må du kjøpe dem her: http://www.norskaero.com/pub/.

 

Gå inn på publikasjoner der. Er øverste i listen der du er ute om du vil ha papirutgaven,"AIP Norge, Gen./Enr. og AD.". Om du vil ha CD-utgaven er den litt billigere. Fordelen med CD-utgaven er at det er langt enklere å oppdatere. For når du kjøper kartene får du med ett års abonnement på oppdateringer til AIP, og tro meg, det blir en god del kart. Men med papirutgaven trenger du ikke printe ut kartene selv, du har de alt printet i god kvalitet, og printe de må du nesten når du skal bruke de, i vertfall når du skal kjøre FS samtidig.

 

Om du går for papirutgaven så fyller det ca. 4 normale permer. Kan også være en fordel å få de satt inn i permer når du kjøper dem? Koster vel 70 kroner elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...