Aleksander W. Lind Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hey. Callsigns: hva calssignet var til KLM, Lufthansa, Air Europa Været: I Vatsim bruker man Real Weather. Mitt vær viser det samme på Gardermoen hver gang... Hvordan kan dette fikses? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hey. Callsigns: hva calssignet var til KLM, Lufthansa, Air Europa Hva mener du? På voice eller slik man skriver det inn når man logger på? (Kommer ikke på hva det heter...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 ICAO Callsign heter det;) KLM= KLM Lufthansa= DLH Air Europe= AEL Været blir automatisk generert i SB3, Får at regn etc skal vises så må TS (Thunderstorm) vises i Metar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Tips: I ServInfo på TOOLS->ICAO codes, kan du søke etter callsign og flyplasser mm.. Eller kanskje her: Airline codes Når det gjelder været, har du aktivert været gjennom SB? [image]http://home.online.no/~br-sigri/screens/sb3weather.JPG[/image] Om du skal fly foreks gardermoen til torp så kan det lønne seg å skru ned Lock to dest... Sjølv bruker jeg også FSMETAR(freeware) Håper du kom nermere en løsning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Får at regn etc skal vises så må TS (Thunderstorm) vises i Metar. Mener det var overcast som måtte være tilstede, ikke thunderstorm, right? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Hey. Callsigns: hva calssignet var til KLM, Lufthansa, Air Europa Hva mener du? På voice eller slik man skriver det inn når man logger på? (Kommer ikke på hva det heter...) Voice Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 KLM: KLM Lufthansa: Lufthansa Air Europe: Air Europe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 K.L.M altså - Kei El Em selvsagt..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 K.L.M altså - Kei El Em selvsagt..... Det er bare å si i fra, kan sikkert lage en diplom for usaklighet til deg jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Du kan finne denne informasjonen (callsign) i Servinfo. Trykk på den lille firkantete knappen (på nest øverste rad, under VATSIM/IVAO knappene) som det står en "A" på (med noe rare greier bak). Da kan du enten skrive inn 'påloggingskoden' (SAS, KLM, DHL, CNO osv.) i feltet ved siden av 'Search by code' eller skrive in hele navnet (Lufthansa, Air Europa, Lufthansa, Braathens) i 'Search by text' feltet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Takk. Hva er Metar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 En metar er en værrapport for en flyplass. Forteller om hvordan hvordan været er akkurat i det øyeblikket metaren ble laget. Oppdateres én til to ganger i timen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 METAR er en kode som viser været. Hvis du søker etter vær i Servinfo "decoder" den også været på deg, det er jo en fin måte å tilslutt kunne decode den selv =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Men været er fremdeles det samme på ENGM. Ingen skyer og litt tåkete. Det er bare vinden som forandrer seg. Og når jeg ser ut av vinduet er været helt anderledes. hvordan kan dette fikses? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Været i FS blir ikke realistisk uten AS hvis d var d du lurte på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Hva er AS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 ActiveSky Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Hva er det egentlig AS gjør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 http://www.hifisim.com/activesky5.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Takk. en venn av meg ga meg AS og da så jeg at en værradar fulgte med Jeg søker etter flyplassen jeg skal til og får opp en metar. Jeg forstår det meste, men har noen spørsmål. 1)Sikt: På metarer står det som oftest (som jeg har sett på de fleste gangene jeg flyr) "9999". Hvordan kan man finne ut hvor mange NM det er? Og hvilken vei (mer eller mindre) er dårligere sikt og bedre sikt? 2)Vind: Av og til står det f.eks VRB01kts. jeg vet at VRB står for variabel, men hvor på metaren kan jeg se hva den variabler mellom slik at jeg kan finne ut hvilken rw jeg skal lande på? 3)Hvorfor står det på alle metarene "NOSIG"? og hva står det for? Dere kan godt legge ut bilde slik at det kan være lettere og forastå og forklare. Håper dere forsto dette (jeg forstår hvorfor hvis dere ikke gjør det ) Kjærlig hilsen Aleksander Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 en venn av meg ga meg AS og da så jeg at en værradar fulgte med Er slikt lov da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter Nørkjær Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 1) 9999 er lig 9999 meter og betyder at der er over 10 km sigt. Altså INGEN nedsat sigt. 2) Når vinden er UNDER 3kt vil retningen bliver erstattet af VRB. Under sådanne forhold kan det være meget svært at sige retningen på en variabel vind. Når vinden er under 3kt bør ATC faktisk også sige "vinds calm" ved start/landing. Kommer vinden over 3kt vil der stå en "hovedretning" og hvad vinden varierer mellem (hvis den varierer OVER 60 grader). For eksempel: W 27008KT 230V310 3) NOSIG betyder "NO SIGnificant vhange" og fortæller dig, at man ikke regner med at vejret skifter. Der kan også så BECMG (? kan ikke huske den præcist), der betyder becomming, altså, hvad du kan forvente på himlen senere. Der er også TEMPO - der betyder TEMPOrary, altså et midlertidigt fænomen. Hvis jeg husker rigtigt kan dise tre IKKE bruges om vinden, temp., og lufttryk. KUN skyer og sigt. /Peter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Veldig lurt av deg å snakke om hva du piratkopierer på forumet da...! 9999 = Visibility more then 10 km VRB01KT = Vinden er variable på 01 knot. Hvis man vet hvilke grader den varierer mellom står det 200V300 f.eks, men VRB**KT betyr bare at den er variable. Det står ikke ALLTID NOSIG... NOSIG betyr No Significant Changes Are Expected. NSC betyr No Significant Changes og NSW betyr No Sig. Weather. Det kan også stå BECMG (Becoming) eller TEMPO (Temporary) På VACCSCA sine sider står det mer om Met-reports. www.vaccsca.org Good luck! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Er slikt lov da? Vet ikke. Vi har vært lenge venner og han sendte meg den over MSN. Takk for de briliante svarene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Vet ikke. Vi har vært lenge venner og han sendte meg den over MSN. HAHAHAHA! Jævla genialt å si det her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hehehehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hvordan kan man finne ut hvor mange NM det er? 1 NM er 1.852 KM, så da kan du jo i grunn ta det selv derfra. 10KM = 5,4NM roughly. Kjærlig hilsen Aleksander Hvafaen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Er slikt lov da? Vet ikke. Vi har vært lenge venner og han sendte meg den over MSN. Et lite tips: du bør ikke snakke offentlig om at du har fått programmer evt. lastet ned programmer som egentlig koster penger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Kjærlig hilsen Aleksander -------------------------------------------------------------------------------- Hvafaen? Ja, ka [*********]? La ikke merke til det før nå, Stig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Hvafaen? LOL....det er bare en måten og hilse fra dah. Hilsen Aleksander. Bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.