Gå til innhold

VATSIM/IVAO


Odd Jacobsen

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å sjekke ut VATSIM kontra IVAO..

Ser at VATSIM har ofte mer fly og ATC i Norge, men IVAO har flere totalt i Europa og ellers i verden (dette er sjekket den siste uken). Web-sidene med info/service ser mye bedre ut hos IVAO.

Har noen synspunkter på dette.

Utfra det jeg har sjekket ser det ut til at VATSIM er best om man flyr i Norge/Sverige/Denmark, men ellers er IVAO...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VATSIM synes jeg er mer seriøst, men ikke sås eriøst at man kan ta en kommentar på norsk til en en kjenner eller noe

At vatsim ikke er SERIØST nok til at du kan snakke med ATC eller medpilot på norsk? Det er da ikke så veldig seriøst, men uansett skjer det ofte i virkeligheten, OG ofte på VATSIM skjønner du. Sier mer om din erfaring med VATSIM. Snakker ofte med andre piloter jeg. Og senest i går sløste Ivar (og Christian var det vel) bort nyttig frekvenstid på "moooordiiii" """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VATSIM kontra IVAO

Et personligt valg. Der er faktisk trening for både piloter og ATC på IVAO akkurat som på VATSIM. Seriøsiteten svinger like mye på VATSIM som på IVAO. Hva man velger er en smakssak som i mange tilfelde avhenger av SOFTWARE-Prg., og hva man synes passer best på een.Kan være tonen mellom ATC og PILOTER er rå eet sted og mere human,-(read: for både text og voice brukere) et annet sted.Like greit hva man bruker bare Reglene brukes rigtig og alle føler seg velkommen.Husk på uanset er dette en interesse vi er felles om, og derfor må handtere på et set hvor alle er en del av et Team..VATSIM som IVAO. ""

Mvh

Ivar Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VATSIM kontra IVAO

Et personligt valg. Der er faktisk trening for både piloter og ATC på IVAO akkurat som på VATSIM. Seriøsiteten svinger like mye på VATSIM som på IVAO. Hva man velger er en smakssak som i mange tilfelde avhenger av SOFTWARE-Prg., og hva man synes passer best på een.Kan være tonen mellom ATC og PILOTER er rå eet sted og mere human,-(read: for både text og voice brukere) et annet sted.Like greit hva man bruker bare Reglene brukes rigtig og alle føler seg velkommen.Husk på uanset er dette en interesse vi er felles om, og derfor må handtere på et set hvor alle er en del av et Team..VATSIM som IVAO. ""

Mvh

Ivar Rasmussen

Du har så rett Ivar!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...