Gå til innhold

Komme inn i Cockpit


Åge Storli Berg

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt dumt spm: Hvor skal man henvende seg, hvem skal man sende mail til?

Man sender vel bare mail til flyselskapet tror jeg ""

 

Ok, det jeg mente var hvem i selskapet man skal spørre? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt at det er vanskelig å få dette til med KLM. Mener jeg leste det engang, stemmer det? Skal nemlig langt sørover i july ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror faktisk dess yngre man er dess lettere er det. Hvis du spør flyvertinnen og sier du er flyinntresert og ønsker å bli pilot og om det var mulig om hun kunne høre med kaptainen om du kunne få ta en titt, så tror jeg du har en relativt god sjans. (Det er helt opp til kapteinen å avgjøre dette, aller best er hvis du spør kapteinen FØR han går ombord)

 

Ha gjerne ID kort klart, og vis dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg sendte mail til SAS Braathens og spurte om jeg kunne få komme inn mens flyet sto på BAKKEN for å ta bilder... Men fikk svaret:

 

Hei fotoglade gutter. Nei dessverre kan vi ikke spippe inn personer i cockpit etter 11. September 2001. Vi beklager, men slik er reglene
""""""

 

Men prøv å spørre kapteinen... Funka for meg en gang.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det bare er å spørre, satt TO stykker i cockpitten ENVA-ENGM uten leg nå for to uker siden. Men du burde spørre kapteinen, ikke kabinsjefen. Spurte kabinsjefen den ene veien, da fikk jeg bare det 11. sep tullet som svar, men spurte kapteinen etterpå ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...når jeg satt og leste Flynytt, så kommer en stuart forbi meg, og sier til meg...

"Jeg ser at du er flyinteressert...jeg skal spørre kapteinen om du kan få lov å komme inn en tur."

 

Fikk faderrullan meg lov óg gitt.

 

Tips...ta med deg Flynytt i hånda eller andre flyblader, så de ser at du er i det minste litt interessert. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt at det er vanskelig å få dette til med KLM. Mener jeg leste det engang, stemmer det? Skal nemlig langt sørover i july ""

Nei, jeg satt engang på klappsetet hele turen mellom Schihol og Gardermoen med 738 i vinterferien, meget hyggelig crew ""

 

Men det kan absolutt være en fordel å vise et ID- kort, og "se normal ut". Nesten litt vanskelig å forklare, men jeg har hørt at mange kapteiner ser an eventuelle klappsetepersoner før de eventuelt slipper dem til. Etterhvert blir det nok strengere og strengere med klappseter, i UK har de vel allerede lagt ned forbud mot å sitte på klapp til/fra flyplasser i nettopp UK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...