Jim Grav Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Finnes det noen steder hvor man kan finne Ekte flightplan for et spesielt fly? Har søkt på Google på det callsign jeg bruker på vatsim, men da dukket bare mitt navn opp,,he,he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 http://www.ippc.no/ippc/AisNarrowRoute.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Grav Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Takk for det Geir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Husk at de flightplanene som blir brukt i reallife forsvinner rimelig kjapt ifra den siden igjen. Nesten sånn at du må kaste deg over tastaturet med en eneste gang du hører flyet på scanneren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Grav Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Ja,, fant ikke mitt fly der,,he,he,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Husk at de flightplanene som blir brukt i reallife forsvinner rimelig kjapt ifra den siden igjen. Nesten sånn at du må kaste deg over tastaturet med en eneste gang du hører flyet på scanneren. Flightplan forsvinner vel ikke før ENOR ATCC hander over flyet til en annen sector? F.eks Stavanger, Stockholm, Copenhagen osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Grav Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Det jeg egentlig prøvde på var å finne ut hvor CNO 212 flyr i dag. Søkte på forskjellige ruter men fikk ikke opp noe,, var bare for å se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter Nørkjær Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Vil SK212 / CNO212 ikke altid flyve fra Kristiansand 10:40 til Oslo 11:20? Ruten er vel så altid den samme... (LAREM UL621 SVA UZ18 TOR) /Peter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 CNO212 flyr i allefall fra ENCN-ENGM. Det gjor jeg også en gang, og fikk Jim på nakken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Husk at de flightplanene som blir brukt i reallife forsvinner rimelig kjapt ifra den siden igjen. Nesten sånn at du må kaste deg over tastaturet med en eneste gang du hører flyet på scanneren. Flightplan forsvinner vel ikke før ENOR ATCC hander over flyet til en annen sector? F.eks Stavanger, Stockholm, Copenhagen osv.. Når forsvant Stavanger utav ENOR? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Husk at de flightplanene som blir brukt i reallife forsvinner rimelig kjapt ifra den siden igjen. Nesten sånn at du må kaste deg over tastaturet med en eneste gang du hører flyet på scanneren. Flightplan forsvinner vel ikke før ENOR ATCC hander over flyet til en annen sector? F.eks Stavanger, Stockholm, Copenhagen osv.. Når forsvant Stavanger utav ENOR? Hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Eller muligens FP ikke forsvinner derfra før den blir "closed" av ATC når flyet forhåpentligvis er vel fremme ved DEST? Alle flightplans ligger jo lagret i Brussel(?). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 FPL blir lagret hos Eurocontrol (Brussel) hvor lenge vet jeg ikke. Når det gjelder IPPC så har jeg ikke vært der og fått sjekket det ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 FPL blir lagret hos Eurocontrol (Brussel) hvor lenge vet jeg ikke. Jepp, og der er den vel i minst 3 mnd'er? I alle fall blir FP som kommer i papir (feks. Bodø ATCC) tatt vare på i minst 3 mnd'er, mulig det var enda lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Husk at de flightplanene som blir brukt i reallife forsvinner rimelig kjapt ifra den siden igjen. Nesten sånn at du må kaste deg over tastaturet med en eneste gang du hører flyet på scanneren. Flightplan forsvinner vel ikke før ENOR ATCC hander over flyet til en annen sector? F.eks Stavanger, Stockholm, Copenhagen osv.. Når forsvant Stavanger utav ENOR? Når jeg ikke ville ha de med lenger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Engkrog Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 IPPC er et pre flight briefing system. Dere vil ikke få tilgang til flighten etter avgangstiden. Normalt vil flight plan være tilgjengelig for IPPC ca 16 til 18 timer før EOBT (Estimated Off Block Time). Dette gjelder rene ruteflyginger, alle andre FPL får vi når vi får dem fra Brüssel - men aldri mer enn 18 timer før EOBT. Mvh, Kjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.