Gå til innhold

Observatør ASRC


Erik Dahl

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har litt problemer med å få koblet meg opp som observatør på ASRC. Jeg får opp bildet og kan se flyene. Kan også se teks-kommunikasjonen mellom ATC og fly. Men jeg får ikke opp voice. Hva skal stå i "voice channel"-feltet under config? Er også usikker på hva som skal opp i "alias file"-feltet under "options" / "setting"?

 

Noen som kan hjelpe?

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Den siste var svært informativ. Det viser seg imidlertid at jeg også har et annet problem. Når jeg skal skrive ".atis osv.." forsvinner det jeg har skrevet når jeg skriver bokstavet "a" (markøren hopper helt ut til venstre). ".atis" blir således til "tis".

 

Har jeg bommet på noe her?

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig....jeg hadde valgt A til "aircraft select".

Nå er den skiftet ut, og jeg får skrevet f. eks.

".atis ENGM_V_APP". Da skulle denne begynne å blinke fra listen oppe til høyre? Det gjør den ikke..... Forstår ikke hvorfor....

 

Beklager alle spørsmålene, men problemene kan jo også være av allmenn interesse.

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har noe å si i dette sammenhenget, men om ENGM_V_APP var oppe, og du skrev ".atis ENGM_V_APP" og det ikke begynte blinke, må det jo være en plass underveis at dette signalet ikke kommer frem. Sitter du bak noen slags firewall, router eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Skal du observere over ENGM gjør følgende:

 

1) Start ASRC

2) Legg inn riktig sektor fil (finner du på vaccsca.org)

3) File - Connect

4) Callsign : ENGM_OBS (eller noe du synes passer)

Rating: Observer

Facility: Observer

Fyll inn resten av feltene med det som trengs, TAG feltet trenger du ikke å skrive noe i. Server: Europe CE eller en du liker bedre.

5) Trykk OK

6) Du er nå logget på VATSIM hvis du får opp ca 4 linjer med stuff som har med VATSIM å gjøre. Står "PRIVATE-MESSAGE: meldig" så vet du at du har logget på!

7) Trykk TAB

8) Trykk BUTN CNFG så den blinker grønt, trykk på en av rutene over.

9) Frequency: 120.450

ID: ENGM_V_APP

Voice Server: rw.avsim.net

Voice Channel: ENGM_V_APP

10) Trykk OK Nå har du fått opp et hvit felt.

11) Trykk på alle de tre feltene så de blir grønne.

12) Nå skal du høre Gardermoen APP

13) Fikk du det ikke til spørr han som sitter APP.

 

Håper dette hjalp deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik,

 

Kallesignalet blinker for å anngi at Chat må aktiveres mot vedkommende Call. Hvis du dobbelt-klikker på Callsign i CL-listen, eller bruker "csel" (Controller Select) etterfulgt av vedkommendes to-bokstavskode så vil det bli åpnet et chat-vindu. Her vil du så kunne lese vedkommendes ATIS, på samme måte som du leser text under chat.

 

Håper det besvarte spørsmålet ditt ""

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...