Gå til innhold

FS2006...


Anbefalte innlegg

Neppe. Så klart satser Microsoft på Boeing når det gjelder Flight Simulator produktet. Ikke bare på grunn av støtten de får av Boeing mht. flydata og en del av Pilot Training Center. Så hvorfor Microsoft skulle ta med Airbus etter 10(!) utgaver av Flight Simulator har jeg ingen tro på.

 

Dessverre er det per i dag et begrenset tilbud vi Airbus-fans har til Flight Simulator. PSS har laget et 2D-panel som er flott, men mangler diverse simuleringer som både er viktige og ikke minst 'artige' for oss freaker. Fly-by-wire er den delen jeg savner mest fra dem. Wilco og deres A320 PIC har en godt simulert maskin med Fly-by-wire og en del andre ting som vi savner i PSS. Dessverre er modellen, teksturene og mangel på 2D-cockpi noe som gjør det til et rævva addon!

 

SSW har en god pakke i A310-300 som er svært kompleks og er kanskje ikke like hot som de noe 'enklere' addons som finnes i dag.

 

Det er jo ikke helsvart siden vi har freeware modeller som iFDG og POSKY. Lydfiler er det mange av, og jeg synes ikke et fly er det samme uten gode lydfiler. Hadde gjerne sett folk som Level-D Simulations lage en A320 eller lignende i fremtiden! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. Vet ikke om MS har noe imot Airbus.. Det virker vel heller som de satser mer på aktører som har vært ute en stund. .. Dere må huske det ikke er snakk om Airbus vs Boeing .. det er flere fly å ta tak i enn som så....

 

Men at dere Airbus-fan tar dere nær av en default-737 er jo litt skremmende ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke sikkert at Airbus vil at folk over hele verden skal herse med flyene deres, (og kanskje kræsje dem rett i bakkenl.) Nå sier jeg ikke at vi her på FlightSim.no gjør det, men det finnes mange andre folk også. Det kan være en av grunnene til at Airbus ikke vil være med i FS, hvis vi vinkler det den veien nå. For min del bryr jeg meg ikke, vi har jo iFDG og PSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, flyr *bare* default fly (or bare GA), skjønt "default" er vel litt feil å kalle det. Den eksterne modellen bryr jeg meg lite om, faktisk så har jeg fløyet rundt i en stor T - ja du leste riktig - til modell, dvs kun en stor sak som ser ut som en T. Det jeg er mest opptatt av er cockpit (2D og/eller VC) og til en viss grad lyd, samt flyegenskaper.

 

Flyegenskaper for default fly kan du finne oppdaterte versjoner av mange plasser. Det som ikke finnes kan du eksprimentere med selv - har selv lagt til cycleable deicing boots på Baronen og DC3'en f.eks selv om dette ikke støttes i utgangspunktet.

 

Default fly er en drøm å "modde", foruten det faktum at VC texture inndelingen er ett mareritt å jobbe med - umulig å lage en C172M fra en default C172SP.

 

Gaugene er XML, som gjør dem enkle å "modde", eller å legge til egne funksjoner som de ikke støtter i utgangspunktet. Ved å gjøre dette lærer du også en hel del om simmen som du kanskje ikke hadde tenkt, meget nyttig.

 

Har sett mye syting over default lyder, men selv om de er litt "matte", så er kvaliteten på dem av ytterste kvalitet, med noen få unntak. DC3'en har noen klikk i lyden jeg ikke liker, men loop-points og sammensetning i sound.cfg fungerer alldeles smertefritt. Har lagd spesielle lydsett til meg selv basert på default, selv om de har noen "spesielle" egenskaper.

 

Har følgende å si om free- og pay- ware:

1) Noen .air-filer er "protected", det vil si du kan ikke (uten videre) gå inn å tweake selv det du ville ønske. Dette gjelder(/gjaldt? har ikke sjekket i det siste) spesiellt payware.

2) Modellfiler er waaaaay detaljerte, og ofte uten LODs, fører i hvertfall til at mitt system kneler hvor default funker knirkefritt.

3) Gauges er i .gau format, som gjør dem umulige å tweake. Igjen er det "need for protection" som fører til at det hele mister masse poeng hos meg. Freeware er langt bedre her.

4) Lydene er "elendige", faktisk både payware og freeware. Det er gjerne lagret i komprimerte formater, slik at loop-points ikke lenger fungerer tilfredsstillende (loop-clicks). Disse blir man fint nødt å fikse selv, og er gjerne det første jeg gjør etter å ha downloadet noe nytt. Eller lydene er umulige å få loopet skikkelig pga fase-problemer. Noen kjører en sabla blanding av bitresolutions, samplerates, og t.o.m. mono og stereo mixet! Fysj!!! Og har sett payware med lydfiler som har Microsoft copyright, selv om de krever copyright på "all files" "". Til slutt, ingen støtter groundroll mulighetene som kom i FS9 - skjønt - ei heller Microsoft "" Lydens sync-problem når det gjelder twins er enkelt å fikse, men det er ingen som faktisk gjør det (krever dobbel plass).

 

For ordens skyld, med "elendige lyder" mener jeg lyder som ikke passer sammen, eller som ikke kan høres på over lengre tid, eller pur dårlig kvalitet. En lydfil kan være superb, rå, og helt enorm, men kan fremdeles være elendig i sluttproduktet.

 

Til nå har jeg ikke sett fly som er verken pay eller free som matcher default med mine behov.

 

Har moddet det meste av GA i FS9, fordi det lar seg gjøre. Har gitt opp å modde payware, fordi de ikke vil du skal modde, og da blir det kjedelig i mine øyne ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...