Gå til innhold

Fly nr 13 til Norwegian


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

BTW:

Flyr en del med Norwegian og leste idag det nye in-flight-magasinet som de har introdusert, hvor høvdingen skryter litt av hva Norwegian har oppnådd i løpet av to år som lavprisselskap. Han skriver noe a la "Vi er i verdenstoppen, på lik linje med easyJet".

 

Litt artig når han skriver om at SAS-sjefen hadde uttalt for en tid tilbake at han ikke visste hvem Norwegian var engang, men kanskje han visste det nå... Vet Norwegian egentlig hvem easyJet er? Det tviler jeg på... ""

 

Ikke for å rakke ned på Norwegian, for all del, jeg har veldig stor sans for dem. Men det er litt rart å hevde at man er like store, når man opererer 13 fly. easyJet har som sikkert noen har fått med seg nettopp passert 100 fly i operativ drift og ca 80 til er på vei. En liiiten forskjell...

 

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det blir jo ikke bedre med alle de stygge folkene på halen

 

Godt å høre ekte nordmenn som virkelig setter pris på Norsk historie og nasjonale storheter..

 

Det at man ikke liker painten på et fly, ja ja hver sin smak, men at man ikke liker trynet på norske helter, ja nei da vet ikke jeg.. Typisk for et produkt av sjokolade generasjoen....

 

Selv liker jeg disse norske verdiene og ser virkelig gleden i at Norwegian som det eneste flyselskapet i verden som virkelig tar det hele fult ut med å representere sine ikoner.

 

Gleder meg til LN-KKS og håper det kommer flere som f.eks

 

Henrik Wergeland

Bjørnstjerne Bjørnson

Edward Grieg

Camilla Collet

Kjell Aukrust

Ivar Aasen

 

Og for og ikke glemme Knut Hamsun da.... En missforstått forfatter og dikter som absolutt burde fått oppreisning for behandlingen han fikk fra Norge under rettsoppgjøret i glansdagene i 1945..

 

Uansett så finnes det veldig mange andre ikoner som fortjener sin plass på halen til Norwegian..

 

Dette er min mening......For hva det er verdt da... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten info om LN-KKS, hvis ikke dette er nevnt i en tidligere "tråd" her inne. LN-KKS blir det første flyet i Norwegians flåte som har skinnseter. Om litt får alle Norwegians fly blå skinnseter noe som er mer behagelig å sitte i, og ikke minst 3 ganger mere slitesterkt enn stoffsetene som man er vant til å sitte i pr dags dato. Bare til orrientering..

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda litt mer apropos informasjon følger (for de som er interessert)..

Flyet tilhørte Palau Micronesia Air før. Det selskapet gikk konk, og flyet har stått i opplag på Auckland, New Zealand siden... Det ble med andre ord en laaaaang ferry flight hjem til Norge for LN-KKS. ferden gikk iflg. SAS alfa (et datasystem) Fra Auckland til Samoa, videre til Honolulu, så til Oakland i California, videre til Minneapolis/st. Paul. Så til Halifax i Canada, over Atlanterhavet til Lasham i England, og så endelig til Stavanger. Flyet ble lakket i Norwegian farger på New Zealand, så sånsett har Norwegian satt sine spor på 3 kontinenter på denne turen. Flyet har nok vekket litt oppsikt hos noen spottere rundomkring.. ""

 

Her er et bilde av KKS på Halifax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...