Gå til innhold

Flyselskapsitater


Jan Inge Ringvold

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette har blitt postet før men jeg fant det på et annet forum:

 

På en flytur med Southwest (som ikke har noen nummererte seter så du velger selv hvor du sitter) så hadde passasjerene beslutningsvegring på hvor de skulle sitte. En flyvertinne annonserte til slutt følgende over høyttaleranlegget: "Folkens, hør nå her. Vi er ikke ute og handler møbler, finn deg en stol og sett deg ned i den!"

 

 

På en flytur med Continental Flight med en rekke eldre flyvertinner så annonserte piloten følgende: "Damer og herrer, vi har nådd marsjhøyde og vil dempe ned kabinlyset. Dette er for deres komfort og å forbedre utseende til våre flyvertinner."

 

 

Ved landing annonserte flyvertinnen; "Vennligst se etter at du har fått med deg alle dine eiendeler. Hvis du har tenkt å etterlate noe, vennligst sørg for at det er noe vi vil ønske å beholde."

 

 

"Det kan være 50 veier å forlate din elsker, men det er kun 4 veier ut av dette flyet.

 

 

"Takk for at du valgte å fly med Delta Business Express. Vi håper du nøt å gi oss arbeidet like mye som vi nøt å ta dere med på tur."

 

 

Ettersom flyet landet og nærmet seg gaten ved Ronald Reagan flyplass, en enslig stemme hørtes over høyttaleranlegget: "Whoa, big fella. WHOA!"

 

 

Etter en spesielt brutal landing under et tordenvær i Memphis annonserte en flyvertinne følgende: "Vennligst pass på når du åpner luken over deg da etter en landing som denne så kan du ta deg [*********] på at alt har flyttet på seg."

 

 

Av en ansatt hos Southwest Airlines: "Velkommen ombord Southwest Flight 245 til Tampa. For å benytte sikkerhetsbeltet, putt metallklipsen inn i festet og stram hardt. Det fungerer akkurat som et hvilket som helst sikkerhetsbelte, og hvis du ikke skjønner hvordan du bruker den så burde du trolig ikke vært ute blant folk uten oppsyn."

 

 

"I tilfellet et plutselig tap av kabintrykk vil masker komme ut fra taket. Stopp å hyle, ta tak i masken og plasser den over ansiktet ditt. Hvis du har et lite barn med deg, sørg for å ta på deg selv masken før du hjelper barnet. Hvis du reiser med mer enn ett lite barn, velg din favoritt."

 

 

"Været på destinasjonen er rundt 10 grader med et tykt skylag, men vi vil prøve å tynne de ut før vi kommer frem. Tusen takk og husk, ingen setter mer pris på dere, eller deres penger, enn Southwest Airlines."

 

 

"Puten i ditt sete kan benyttes til å flyte på, og i det tilfellet hvor man må ha en nødlanding i vannet, vennligst padle til stranden og ta de med som en hilsen.

 

 

"Ettersom du forlater flyet, vennligst sørg for å samle sammen alle tingene dine. Alt som blir etterlatt vil bli fordelt likt mellom flyvertinnene. Vennligst ikke gå fra barn eller ektefeller."

 

 

Fra piloten under hans velkomstmelding: "Delta Airlines er stolte over å ha de beste flyvertinnene i markedet. Dessverre er ingen av de med på denne flyturen."

 

 

Hørt på en Southwest Airlines flytur rett etter en svært hard landing i Salt Lake City. Flyvertinnen tok opp mikrofonen og sa: "Det var litt av en smell, og jeg vet hva dere alle tenker. Jeg er her for å fortelle dere at det ikke var flyselskapets feil, det var ikke pilotens feil, det var heller ikke flyvertinnenes feil. Det var asfalten."

 

 

Overhørt på en American Airlines flytur inn mot Amarillo i Texas på en spesielt vindfull og humpete tur. Under innflyvningen måtte kapteinen virkelig jobbe for å holde flyet stødig. Etter en ekstremt hard landing uttalte kabinpersonalet: "Damer og herrer, velkommen til Amarillo. Vennligst bli sittende med sikkerhetsselene på mens kapteinen taxer restene av flyet til gaten."

 

 

En annen kommentar fra kabinpersonale på en langt fra en perfekt landing: "Vi ber dere bli sittende inntil kaptein Kenguru spretter oss til terminalen."

 

 

En pilot skrev i en rapport at på en bestemt flytur hadde han landet flyet temmelig hardt ned på rullebanen. Flyselskapet hadde en regel som krevde at styrmannen sto i døren mens passasjerene forlot flyet, med et smil og meldingen "Takk for at du fløy med vårt flyselskap". I lys av sin elendige landing hadde han vanskeligheter med å se passasjerene i øynene med den tanken at noen garantert ville ha en spydig kommentar. Omsider hadde alle gått av flyet bortsett fra en liten eldre dame med en stokk. Hun sa: "Unnskyld, men er det greit at jeg stiller deg et spørsmål?" "Å, ja selvsagt frue," sa piloten. "Hva lurer du på?" Den gamle damen sa: "Landet vi eller ble vi skutt ned?"

 

 

Etter en brutal landing i Phoenix kom en av kabinpersonalet på høyttaleranlegget med følgende melding: "Damer og herrer, vennligst bli sittende inntil kaptein Krasj og mannskapet har bragt flyet til en skrikende stans foran gaten. Og når røyken fra dekkene har lettet og varselalarmen har stilnet, vil vi åpne dørene og du kan bane deg vei gjennom vraket og inn i terminalen."

 

 

En del av en flyvertinnes annonsering: "Vi ønsker å takke dere for å fly med oss i dag. Neste gang du får et sinnsykt behov for å frese gjennom skyene i en trykkbelastet metalltube så håper vi at du tenker på US Airways."

 

 

Overhørt på en Southwest Airline flytur. "Damer og herrer, hvis du ønsker å røyke så er røykeseksjonen på dette flyet ute på vingen, og hvis du kan tenne den så kan du røyke den."

 

 

Et fly tok av fra Kennedy Airport. Etter å ha nådd en komfortabel marsjhøyde, kom kapteinen med en annonsering over høyttaleranlegget: "Damer og herrer, dette er kapteinen. Velkommen til Flight Number 293, nonstop fra New Your til Los Angeles. Været forut er bra og dermed skulle vi ha en jevn og rolig flytur. Len dere tilbake og slapp av... Å HERREGUD!"

 

- stillhet -

- trykkende stillhet -

 

Etter noen minutter kom kapteinen tilbake på høyttaleranlegget og sa: "Damer og herrer, jeg beklager hvis jeg skremte dere i sted. Mens jeg snakket med dere så greide flyvertinnen uheldigvis å søle en kopp med glodvarm kaffe i fanget mitt. Dere skulle sett hvordan jeg ser ut foran på buksen min!"

 

En passasjer fra økonomiklassen ropte: "Det er ingenting! Du skulle sett baksiden av min!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha...det værste er nok at masse der er SANT!

 

Her har jeg et, som jeg har hørt:

 

På en flyplass ett eller annet sted i verden skulle en British Airways 747 taxe til rullebanen. Den fikk beskjed om å taxe etter en liten Fokker 70. Da sa den arogante british airways kapteinen over radioen; "Taxse bak den lille dritte'n der!? ikke [*********]..." Etter en litten stund med stillhet åpnet plutselig speedbreaken på fokker'n seg ("rompa" på flyet åpner seg) også kom det en høy prompelyd over radion...også nok en periode med stillhet.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting. Hvorfor "ødelegger" Stian er med å poste hysterisk lange linker som gjør at teksten ovenfor blir helt umulig å lese? Scrolling er liksom uaktuellt... Spesiellt når Anders klarer å poste en kortversjon fra samme site!?

 

Ser han har prøvd å bruke url taggen, og det eer jo positivt, men det ser ikke ut som den funker med så enorme linker ""

 

Posten burde vært redigert eller fjernet. Ett annet tips er å benytte seg av tinyurl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...