Gå til innhold

Flyving på hangarskip?

Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

Hva med at en del her flyr litt carier ops på VATSIM? vet det lagger å sånt men VUSN får det til på VATSIM... Det ligger en pakke med masse hangarskip i filbibiloteket. jeg tenkte vi kansje kunne fly i USA en helg (høre med VUSN om vi kan fly litt i lag) eller evt. på hangarskipet som ligger i Nordsjøen. Er en fordel å ha Arestor Cables eller noe annet. De som ikke har dette kan ta kontakt med meg på per1991@start.no samme gjelder de som ønsker å delta. Det er en fordel om dere kan fly det flyet dere skal fly. Selv kan jeg enten fly eller være ATC (som OBS) hvis det blir i Nordsjøen. Blir det i USA kan jeg kun fly. Selv blir jeg og bruke F14B Tomcat hvis det blir noe av. Dere kan komme opp med tidspunkt her så lager jeg en poll av det eterhvert. Blir det sammen med VUSN så bør helst alle ha NOW og tall som callsign. NOW uttales på voice Norwegian f.eks NOW1165= Norwegian One, One, Six, Five, inbound for landing. Håper på at noen vil bli med. Enten skriver dere en mail til meg (per1991@start.no) eller legger dere inn et innlegg her. Flyet må ha tailhook. Kan jo prøve å få noe til neste helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel kanskje vi skal konsentrere oss om å fly med vanlige rutefly først. Er vel kanskje viktigst å få ned Pax uten at de brekker føtter og bein.

PS. Hvordan gikk det med turen din fra Mallorca opp mot Gardermoen i dag??

Det gikk heller dårlig med den turen. Fløy PMDG 737-700... Motor 2 kutter (ikke jeg som gjorde noe som helst) er vel det kjente problemet med PMDG... (opplevde det under avgang fra ENGM en gang) Snudde møt Dusseldorf... men så kom det så mye trafikk inn i bildet at FS klikka helt (fløy med pappaen min sin PC)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel kanskje vi skal konsentrere oss om å fly med vanlige rutefly først. Er vel kanskje viktigst å få ned Pax uten at de brekker føtter og bein.

PS. Hvordan gikk det med turen din fra Mallorca opp mot Gardermoen i dag??

Det gikk heller dårlig med den turen. Fløy PMDG 737-700... Motor 2 kutter (ikke jeg som gjorde noe som helst) er vel det kjente problemet med PMDG... (opplevde det under avgang fra ENGM en gang) Snudde møt Dusseldorf... men så kom det så mye trafikk inn i bildet at FS klikka helt (fløy med pappaen min sin PC)

Hadde du åpna øynene inne hos PMDG hadde du sett at dette er fixet i den siste patchen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir veldig mye blanding her nå. Ting som tar seg godt ut på VATSIM blir arrangert på multiplayer serveren, og ting som tar seg godt ut på multiplayer serveren blir holdt på VATSIM?

Som du da forstår, synes jeg det kanskje er mest passende om man tar dette på en multiplayer server, da får dere i tillegg mulighetent til å se hverandre "bedre" i from av multiplayer fly!

Men synes tanken var god, bare en liten ting til før jeg tar natten, nå er det vel en gang slik at om du ikke har STU rating så har du ikke lov til å utøve ATC service i noen form! Eller tar jeg feil her? Har hendt flere ganger at du har vært litt "uheldig" på området med dine "rettigheter" Per-Kristian, foreslår at du setter deg mye bedre inn i regelverket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok kansje vi heller skal ta dette på MP. Skal maile VNAS og høre om det er ok at vi flyr der.

ALLE som skal være med skriver her om de skal være med og hvilket fly de bruker + hvor man kan finne det. Helst freeware. Hvis noen ønsker og være ATC så er det ok selv skal jeg fly F14Ben til Kazunori Ito som dere finner her: http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/download.cgi?ID=3407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer dere til å fly på Vatsim og det greiene der, eller blir det som multiplayer her Flightsim.no. Hvis det blir det siste, så kan jeg godt stille opp med F14b Tomcat som man finner på denne siden.(ps, jeg bruker 3Wire fra Fs Shipyard)

Den som leter, skal finne.

Ok kansje vi heller skal ta dette på MP. Skal maile VNAS og høre om det er ok at vi flyr der.

Har nå spurt Håkon ang. flyging på VNAS sin server og vi fikk grønt lys.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...