Gå til innhold

aggresiv flyging på Serveren


Ivar Rasmussen

Anbefalte innlegg

Hei alle

Jeg syns at det er ærgeligt at nogen ikke kan eller

vil akseptere at til eks.meg gjerne vil fly så nær

"as real" som muligt.Vi der flyr mellom forskjellige destinationer på ruter er flinke til at si fra når vi

til eksempel vil lande på Gardermoen.Når vi da kommer

frem til landing på Finalen blir vi til tider pludselig

angrepet av jagere, som ikke har spurgt om lov til at simulere et angrep.Dette har desverre nogen følger som

kan bli at man crasher etter kanskje 3 timers flyging.

Dette er så ærgeligt.

PLEASE dem som vil fly jager-fly, vil dere ikke være snille

å ikke gå i veien for os langsomme passasjer-flyene som ligger på finalen, og som har advisert dere alle om hvornår vi ønsker at lande.Ikke angrip os heller,- uten at spørre først (as real).

Her i kveld da jeg kjørte i full fart for at bremse på Gardermoen blev jeg ned-flygit av 2 fly som kom bak mig og

opførte sig som idioter.Vil ikke nevne hvem de var, da de nok selv er klar over hvem jeg mener.

Jeg adviserte min ankomst på ENGM: da jeg tok av fra ENBR ,-ved SOPAR,- ved SOVIR,- og under finalen,- og hele tiden når jeg ville lande på Rwy19R. ""

For dårligt når ikke informationen virker på visse typer.

Fortsat go kveld

Mvh

Ivar Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at vi "as real" flygere ikke flyr på fs.no sin server.. hvorfor ikke starte å fly på VATSIM? Der blir slike idioter sperret ute!

 

Jeg startet på fs.no sin server, men der forsvant jeg fort. Det er ingen server for de som liker å fly "as real" ""

 

Dette er min mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Haavard og Ivar S, men samtidig forstår jeg vår danske venn! Det burde ikke være noen problem for verken den ene eller den andre å respektere at han/hun ikke vil bli angreppet på final etter en perfekt gjennomfør flight ifra A til B. I dette tilfelle har de heller ingen undskyldning om at de ikke vista at han skulle lande der. For det var det ifølge vår danske venn gitt ettetrykklig beskjed om korsn hensikter han hadde, og kor han skulle lande.

 

Om man flyr på MP eller på vatsim skal man trosalt respektere de andre som flyr der, og det minste man da kan gjøre er å spørre om det er greit om man simulerer et angrep imot et spesielt fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Haavard og Ivar

Takk for deres raske svar.

Jeg flyr IVAO ved siden av dette "", men mener at det er vigtigt uanset, at man selv på FS.no serveren har litt

selv-disiplin og er vilig til at akseptere at man er mange forskjellige som skal være på den serveren, og absålut ikke nødvendigvis skal ødelegge for andre.Da vil likesom grundlaget for VATSIM/IVAO forsvinne med årene.Mange starter på FS.no serveren,- lærer at navigere,- lærer å fly,- lærer at der er regler i luften, som kan være nyttige å bruke.Når disse karene har samlet information sammen via Fs.no serveren og lært sig å fly kommer de jo gjerne til VATSIM/IVAO. Jeg betragter bla. Fs.no serveren som en slaks kravlegård for kommende piloter på VATSIM/IVAO. Vi blir nødt til også her at hjelpe dem som trenger information, så de også engang blir trygge med til eksempel PMDG-Navigation.

Jeg er selv veldig tilfreds med IVAO, som likedan VATSIM er så "as real flight"vi nesten kan komme hjemme i stuerne vor, men selv jeg syntes at Fs.no tillike er en fin server, hvor vi i mange tilfelle utveksler information når vi flyr.

Ha det begge to

Ses online

Mvh Ivar Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magnus

Ja jeg tror at du har ret i dette Magnus.Hvis alle bare

opførte sig ordentlig ville slike episoder nesten aldrig forekomme.Jeg flyr selv så maskinen min vil crashe hvis jeg lander eller flyr hardt, og det stiller noen krav til den som flyr.Disse kravene er for mitt vedkommende det som gjør det hele vert at "rote" med .

Kommer at legge meg nå...Trøt ""

Ha det bra

Ses online

Mvh

Ivar Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke lenger flyr FS04 i noen som helst form, så kjenner jeg meg igjen. Jeg fly, NÅR jeg flyr FS, stort sett enten jagere eller militære fly, men jeg holder meg i hovedsak til enten ENBO eller ENRY, og averterer klart at jeg holder på med flight-testing. Å holde utkikk etter andre flygere og ta hensyn til disse er noe som ALLTID bør/skal gjøres, uansett om man er nybegynner eller litt mer avansert.

 

Selv om man flyr jagerfly/militært er dette ingen grunn til å ødelegge for andre på måten som det i denne tråden blir beskrevet.

 

Skal man fly intercepts eller kjøre litt BFM: Lock On eller IL2-serien eller Falcon 4 og lignende simmer. Der får du i det minste en skikkelig utfordring med tanke på at folk blåser både deg og flyet til <varmt sted med demoner og slikt>.

 

menmen. Det finnes alltid folk som kun vil ødelegge for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr PMDG, flyr noenlunde realistisk og er registrert på VATSIM. Likevel liker jeg MP`serveren i og med at det er en fin plass for snakking, kommunikasjon mellom mennsesker. Det "sosiale" er også viktig etter min mening. Det hadde vært fint om man kunne fly seriøst, snskke sammen, osv. uten at enkelte hadde forsøkt å krasje i deg...det gjelder også terrorisering av TS og chatten =)

 

Ha en fortsatt fin dag, mine herrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden jeg fløy på FS serveren nå,men det er tider der jeg skulle ønske at flyet mitt var bevæpnet med ekte våpen. Da det er endel folk som flyr som de har vett til,og det vettet ikke er så mye å rope hurra for akkurat.

 

Det er mye "pyder" som ikke helt klarer å oppføre seg, som tror de er sykt flinke,men kan knapt se fram/bak på ett fly.

 

Skulle nesten ønske det var en "opratør" funksjon liknende den som er på IRC, som kunne ha litt vakt med de som var der. Og at en viss standard ble fulgt.

 

Jeg har hatt flyet "buss" og etter en 3 timer lang tur kommet inn på flyplass, anonsert ladning hvorpå en jæ*** har stilt seg opp på rullebanen iveien for meg. Dette resulterte i "go around", ny anonsering av landing.. drittsekken flytta seg over på rullebanen jeg skulle lande på.. ny goarround..

 

Undertegnede begynte å bli passe irritert, så jeg skrudde av crash detect.. annonserte landnig, drittsekken flytta seg igjen over til annonsert rullebane.. Det kan nevnes at når jeg kommer med en B777-300 og drittsekken hadde en C182 er det ingen tvil om hva resultatet blir. Han hadde ikke skrudd av krash detekt og med dertil resultat.

 

Det morsomme er at jeg ble kjefta huden full både på forumet her og på serveren som en totalt [*********] til å fly uten noe form for respekt for andre.. HALLOOOOOOOO...

 

Men for å sumere opp.. var mye idiotflyving sist jeg var på servern, og mange som absolutt ikke burde vært der. Og det er lenge siden jeg var der sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej igen alle

Ville bare fortelle at jeg syns at det er bra med militær-fly å, bare pilotene på flyene, der vil simulere angrep var så snille at anmode om lov til at "angripe" når de vil trene på et passasjerfly, og respektere at der er tunge fly som ligger på en lang finale til landing, som ikke bare kan manøvrere sig ut av en umulig situasion med en jager.I virklighetens verden plejer ikke Jagerfly at simulere angrep på hvert og et fly som ligger an til landing på Gardermoen eller andre steder igjennom en hel time, å da slet ikke fly inn i dem.

Mvh

Ivar Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sten Arne Bryde

Igjenkjenner denne situation gott.Så seint som i sidste uke var der en pilot fra Norwegian, som osse blev trakasert med denne uheldige opførslen av en Fersking på ENGM.Piloten uttrykte sin mening,og måtte til slut overgå til VNAS´server. Ferskingens reaktion til denne hendelsen var slet å ret "Trodde ikke han var så gammal".

Flott inlegg fra dig her Sten. ""

Generelt: Halloooo .. Vi er mange "Gamle" som flyr her å.Vi vil gjerne kunne supplere med information om det vi kan, og vi vil gjerne ta imot information fra dem som er yngre å.Det eneste som alle må være helt enige om ,-det er gjensidig RESPEKT, å få dette til at bli så "as real" som muligt, med den klausul at dette er en MP server.Men ikke ødelegg for andre bare for at ødelegge.!

mvh Ivar Rasmusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy mye jager selv på MP serveren og når jeg engang får opp nettverket på ny hjemplass kommer jeg til å fortsette med dette.

 

Når jeg flyr militært er dette stortsett taktisk flyving, altså flyving i meget lav høyde. De eneste dette KAN gå utover er småfly og helikoptere. Men jeg prøver å ungå disse. Hvis jeg ønsker å simulere angrep på andre fly eller å fly i formasjon med passasjerfly så spør jeg om tilatelse først. UTEN UNTAK.. Det samme går for å leke med andre, så sier en altid i fra hva en gjør og om det er greit. Dette er normal folkeskikk og "good airmanship". Hvis noen ikke ønsker å bli angrepet, så respekterer man dette.

 

Det å fly militært er totalt umulig på VATSIM og liknende. dette forde mye militær flyving og spesielt taktisk flyving, er improviserte ruter og ikke akkurat "rett-fram-flyving" i FL350.

 

Håper fler vil være med på å følge slike uskrevene regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...