Gå til innhold

Sertifikatene i Flight Simulator


Ståle Syre

Anbefalte innlegg

Jeg har "private pilot" men det var nok en vits [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]

"instruktøren" godkjente meg, enda jeg landet flere meter i fra t/d point...ca 100m fra rullebanen på Meigs [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]

Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det skulle være slik at du ikke fikk fly cessna`n før du hadde tatt private pilot lappen. Og likedan med Jet flyene. Slik at det ble en jevn standard mellom alle i Flightsim miljøet

mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik at kun en erfaren kaptein i SAS fikk tilgang til å prøve seg på Concord'en?

Tja....kanskje salgstallene ikke akkurat vill nådd de samme "høydene" da som flysimulatorer gjør i dag. Flysimulator-miljøet ville nok da blitt like innskrenket og lukket som Hells Angels miljøet f.eks.

[Endret av Arne Olav Øvstebø 26-08-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har bare PPL "A" jeg [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image](Har ikke brukt så mye tid på det)

Enn om VA'ene hadde begynt og kreve at kanidatene må holde på et CPL el. ATPL fs2k sertifikat for de som hadde fs2k? Hadde vert litt kult det og da, men......

------------------

Vennlig Hilsen Øyvind

(LN-OYG)

(VBX112)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Øyvind T. Grønning:

Hei!

Har bare PPL "A" jeg [image]
[/image](Har ikke brukt så mye tid på det)

Enn om VA'ene hadde begynt og kreve at kanidatene må holde på et CPL el. ATPL fs2k sertifikat for de som hadde fs2k? Hadde vert litt kult det og da, men......


Hmm, ville jo bare være å åpne: PRIVATEPILOT.BMP, INSTRUMENT.BMP, COMMERCIAL.BMP, AIRTRANSP.BMP, i \\FS2000\\Uires katalogen, skrive inn navnet i et grafikkprogram. Og dermed har du alle sertifikatene klare...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen sertifikater - men ganske mange timer både på FS98 og etterhvert FS 2000. Crasher engang i blandt , flyr SID og STAR i inn -og utland og tar det ikke så tungt når noe går galt. Lærer jevnt og trutt noe nytt , og det er inspirerende.

Mht rekrutteringen til miljøet , må ikke dette bli for avansert. Så lenge man retter seg etter ATC og ikke lager problemer for andre piloter , bør det være endel frihetsgrader.

La oss ikke gjøre hobbyen mer problematisk enn nødvendig , det skal jo først og fremst være gøy !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel såvidt tatt et sertifikat i fs2k - men bevares, klarer godt å finne på gøy selv om jeg ikke må ha den lappen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image].

Når du flyr online, (antar du mener sb/pc) så er det ikke noe krav om at du må være dødsflink for å ha det gøy - når jeg hadde min første tur for over 2 år siden, så hadde jeg ikke kart for området, måtte stort sett spørre kontrollere om ils freq (eller finne de fram på forhånd, tools som fsnav og slikt var ikke tilgjengelig) - det gikk på et vis, og var like gøy da, som det er nå. Når jeg sitter som kontroller så setter jeg pris på om piloter opplyser om de faktisk har kart - sid/star/ial kart eller noe, det er ikke et krav at de skal ha det, men si cleared xxx arrival til en pilot som ikke har kart, det blir ikek noe bra resultat.

Har ikke piloten kart så finner jeg alternative løsninger, det er ikke noe problemer i det minste - men er kjekt å vite slik at jeg kan planlegge litt og eventuelt gi litt info på forhånd. Til piloter - vil du ha noen informasjon (ils frekvens, noe annet du lurer på, så spør, og du vil som regel få svar kjapt [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] ) Samme om du er ny på sb - opplys om det, og ikke være redd for å spørre, ikke noe er så frustrerende som en pilot som har litt problemer, men er for redd for å spørre for å avklare en situasjon !

For meg personlig så har det å kunne fly mer og mer "avansert" det som meg har blitt mer gøy etterhvert, men det er noe som hver enkel pilot må avgjøre selv.

------------------

Roar Sandøy

http://home.online.no/~eisoere/VACCN/" TARGET=_blank>VACC Norway

http://home.online.no/~roa-sand/irc/" TARGET=_blank>"Irc for Dummies"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta alle var noe jeg gjorde ganske fort etter at jeg fikk FS2K Pro. Jeg er en av de som liker realisme, og jeg tenkte det at etter å ha trent på flyene ei stund så hvorfor skulle jeg da ikke ta lappene? :-) Det er jo ikke som om jeg som ikke har vanlig flysetvikat kan ta å stikke av med en concorde på lovlig vis ;-)

 

Mvh World Air Force Dir. Havnø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...