Gå til innhold

Eirik Loken

Members
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Siste besøk

Eirik Loken's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei - du er ikke den eneste som har slitt med dette problemet. Når du skal legge inn CSL - filene - velg husk å velge "use folder names" og - tror det er :"skriv over eksisterende filer".(... overwrite...).Husk at du må legge inn csl 1.75 før du evt. legger inn CSL-nordic. Det er jo en teoretisk mulighet for at de andre var Dash'er ? Den virkelig store eksperten på dette er Arnt Karlseth - funker det ikke , kan du spørre han. Lykke til Eirik
  2. Dag - dette ble feil plass (inkurie) Kanskje du kan flytte det opp til diskusjoner ?
  3. Under innflygning til London i går kveld opplevde vi (piloter og ATC'er) at en person "jammet" frekvensen til LTMA V CTR. Metoden var (sannsynligvis) å sette mikrofonen inntil høytalerne på stereoanlegget. Dersom dette var et forsøk på å formidle musikk , var forsøket relativt misslykket. Det hørtes ut som en tanks som kjørte over noen bilvrak ! Resultatet av den geniale teknolog's forsøk var selvsagt at det rådet kaos i luftrommet rundt London en tid , og de fleste av oss lå på holding inntil videre. London flyttet imidlertid pilotene over på ny frekvens - og vi kunne etterhvert fortsette med landinger og avganger. Vi har alle forskjellige interesser og gleder i livet. Å ødelegge for virtuelle piloter og ATC'er kommer for min del ganske langt ned på listen. Noen værre opplevelser i den virtuelle værden ? Eirik SK 777
  4. Frode er desværre blitt forhindret fra å delta i kveld. Dersom det er interesse - kan vi gjennomføre turen med oppmøte på Gardemoen ca kl 18.15 (vi trenger litt tid for koordinasjon) - og avgang ca 18.30. Vet ikke om det er ATC tilgjengelig i Roma ved ankomst ! Forhåpentligvis er det ATC på ENGM ved avgang. Vi blir enig om Flightplan og eventuell oppkobling mot voice (RW) ved oppmøte. Eirik SK 777
  5. Da er det vel bare å sette på håndbrekket , plugge i kontakten til motorvarmeren og låse dørene. Får vel skifte til vinterdekk på 757'en (kanske vi trenger piggdekk ?) Da sees vi neste Søndag. So long Eirik (SK 777)
  6. Hei Anita Stå på -ikke nødvendig å unnskylde seg for noen skrivefeil - det gjør vi alle fra tid til annen. Dette forumet er for alle - også for oss som ikke er så proff med alt. Eirik
  7. Da vi er blitt oppfordret til å mene noe - så gjør også jeg det ! Er ikke i tvil om at BFC har sine fordeler mht lydkvalitet og funksjonalitet.(Var ikke klar over at man kunne skifte kanal via "hotkey"- så lærte man noe nytt i dag også !) MEN - når man har fløyet på ENGM,ENZV,ENVA,ENBR (og ENBO - alt for lite ATC-dekning )så mange ganger at man igjenkjenner oksygenatomene på veien , er man klar for nye utfordringer ! Da går naturlig nok veien til utlandet - der er RW eneherskende . Synest det er tungvindt og upraktisk å måtte skifte program når man nærmer seg Norge. Når det gjelder lydkvaliteten på RW ,er den muligens noe dårligere , for meg har det aldri vært noe problem som pilot. Min stemme går nok til RW
  8. Hei Frode Ser at du tok hintet (selv om det var meget diskre ??) Tur til Roma blir gøy. Skal ta flightsim sin egen legesjekk før avgang - slik at malaria , brokk , grå stær , blindtarmbetennelse mm er utelukket under selve flighten. SK-999 [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]u må få overhalt støtdemperne - så unngår du komplikasjoner i forbindelse med røffe landinger. I værste fall vil du bli stoppet i EU-kontrollen på grensen til Italia. Vi sees Eirik (SK 777)
  9. Hei igjen Johnny Satt på flyet fra Oslo til Bodø mens dere fløy - skal prøve å rekke returen - sikkert gøy. Kan du sende over en flightplan (eirkloken@c2i.net) med de nav.punktene som brukes. Skal vi bruke våre Virgin 747-400 på retur ? So long Eirik SK 777
  10. Fra Oslo flyr de til New York. Fra København til Seattle og Bankok / Singapor(e). Det er sikker flere destinasjoner som andre vet om !
  11. Har ingen sertifikater - men ganske mange timer både på FS98 og etterhvert FS 2000. Crasher engang i blandt , flyr SID og STAR i inn -og utland og tar det ikke så tungt når noe går galt. Lærer jevnt og trutt noe nytt , og det er inspirerende. Mht rekrutteringen til miljøet , må ikke dette bli for avansert. Så lenge man retter seg etter ATC og ikke lager problemer for andre piloter , bør det være endel frihetsgrader. La oss ikke gjøre hobbyen mer problematisk enn nødvendig , det skal jo først og fremst være gøy !
  12. Hei Einar Siste oppdaterte data til sq.box finner du på filbibloteket til flightsim.no under procontroller. Filen er oppdatert 6 aug - så den er rimelig fersk.
  13. Takk for svar Thomas Bare for å være helt sikker på at jeg forstår deg rett , når flyene frigis for download - så behøver man IKKE i ettertid å bytte ut f.eks .air og .cfg filene ! (ref. flykonfigurasjonsfilene på filbibloteket til Flightsim.no) Dette gjelder vel også de 757'ene som allerede er "i drift" av meg og sikkert mange flere i FS 2000. (Som du sikkert forstår - er jeg ingen dataekspert)
  14. Hei Thomas Dette ser (som alltid) veldig bra ut. Hvilken cocpit anbefales til dette flyet når det blir tilgjengelig. Pt flyr jeg (nesten) bare 757 fra laget av dere. Trenger man å oppdatere flykonfigurasjonsfilene (air.filen) på modellene laget av dere ? (Dumt spørsmål !?)
  15. Hei Arnt Takk for informativt svar - da får jeg holde meg til "nærmeste" server som hovedregel. Har fortsatt problemer med at systemet (etter en times tid - når jeg flyr on-line) låser seg. Bildet fryses , lyden er der fortsatt , men maskinen svarer ikke (reagerer ikke på alt-ctrl-del). Har skjedd er par ganger i London - noe spesiellt ved London ?
×
×
  • Opprett ny...