Gå til innhold

MAYCOM AR 108


Jan Ove Govasli

Anbefalte innlegg

Espen: samme test som jeg linket til et par innlegg ovenfor, bare at disse finnes på to forskjellige sider. Uansett er denne karen som har testet disse en person med peiling på slikt. Han jobber med flyelektronikk (bla flyradioer) OG er radioamatør, så jeg tror neppe man får noen særlig bedre kvalifisert person til testen.

 

Stig Harald: tror nokia laderen faktisk ligger UNDER hva den er godkjent for, om jeg ikke husker helt feil, den ligger ihvertfall ikke over, og kan trygt brukes. Den skal vel ihvertfall tåle opptil 12v inn, uten at jeg husker det nøyaktige tallet i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å legge et + til på lista. Om du kobler til strøm fra veggen og gjennom mobillader (for nokia 3310) så blir mottaket forbedret. Dette er selfølgelig en risiko siden denne mobilladeren leverer litt mer strøm enn hva scanneren er godkjent for, men siden den er så billig så taper du ikke så mye likevel.

 

Kan jeg bruke mobilladeren(3310i) min som adapter til Maycomen?

 

Det ville i tilfelle spart meg for en del peng! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tom Arne Paulsen:

Det er ikke akkurat lurt å undervurdere Christian når det kommer til Scannere. Han vet GODT hva han snakker om bare sånn så det er sagt.

 

Det er ikke snakk om å undervurdere Christian Sager i det hele tatt, men jeg reagerer alltid på slike bombastiske uttalelser som de han her kommer med om MAYCOM'en. Han kan gjerne mene at denne scanneren ikke er noe iht. hans krav, men å bare å slenge på at den er noe dritt mener jeg fortsatt blir for useriøst og at det derfor kvalifiserte til at jeg valgte å bruke samme type "målform" og derfor kalte hans konklusjon for 'pisspreik'. Det er ikke noe personlig i dette! Videre kan det nok være lurt å løfte blikket en smule og forsøke å se at det nok ikke bare er Christian Sager som vil kunne hevde at han har greie på scannere.......

 

Opprinnelig postet av Christian Sager:

Tarjei:

Ingen som påstår at dere ikke vet hva dere snakker om.

Her er det vel snakk om å teste scannerne.

Visst kan Mottakerforholdet på Uniden 3000 diskuteres (jeg har ikke hatt den så jeg skal ikke kommentere den)

MEN, som jeg sier. jeg snakker ut fra egene erfaringer, og det vil jeg anbefale andre å gjøre også.

 

jeg har TESTET Maycom AR-108 og Uniden 280 så der vet jeg hva jeg snakker om!

Jada, sikkert, men nå har det seg slik at du ikke er alene om å bedrive alskens testing både av slikt utstyr og alt annet mulig rart for den saks skyld. ""

Et viktig kriterie når man foretar SERIØSE tester/sammenligninger (nesten uansett produkt) er å sammenligne sammenlignbare produkter, hvor pris ofte er en viktig faktor. Uniden 280 er jo godt over dobbelt så dyr som MAYCOM AR108, og derfor bør disse to i utgangspunktet kanskje ikke sammenlignes. Det blir som å sammenligne en småbil med en storbil, man svarer ikke "kjøp Mercedes S-klasse" hvis man spør om kjøpsråd vedr. VW Polo. Men, siden vi nå tilsynelatende likevel driter i det og sammenligner MAYCOM AR108 og Uniden 280 vil jeg fortsatt hevde av MAYCOM'en så absolutt er value for money, mye nettopp pga at den koster under halve prisen av en Uniden 280!. Og det er jo nettopp dette trådstarter Jan Ove Govasli spør om: erfaringer med MAYCOM AR108!

Klart at man finner vesentlig bedre produkter enn MAYCOM AR108, men da må man jo også punge ut vesentlig mer enn de 700,-/800,- NOK som en AR108 koster ny. Tester viser også at AR108 faktisk er et value for money produkt.

 

Opprinnelig postet av Christian Sager:

Men hærregud, det kan godt hende den passer for deg, og de krav stiller til ditt apparat. jeg for min del ville ikke hatt en ny en om den hadde blitt kastet etter meg!

Det sier vel sitt når jeg gav den bort etter bare 1 uke???

Helt oppriktig så sier dette meg overhodet absolutt ingenting om hvor god eller dårlig MAYCOM'en er, men føler vel kanskje at det heller sier en del om deg? "" Mulig du ser på deg selv som en slags GURU på dette området, men hverken jeg eller de fleste andre vet noe som helst om dine kvalifikasjoner eller preferanser på dette området. ""

 

Opprinnelig postet av Christian Sager:

Dine meninger, Mine meninger og Naboen sine meninger.

Ingen av de betyr da noe uansett!

 

La folk få velge det de selv ønsker å kjøpe.

 

Uniden passer best for meg og mitt bruk.

Selvfølgelig betyr slike meninger noe, ihvertfall når man slenger dem ut i et offentlig fora som dette vitterlig er! Det er jo derfor man ber om råd i forum som dette. Så får man jo selvsagt ta opplysningene for det de er verdt. Jeg synes ihvertfall at det er veldig greit å få vite hva andres saklige erfaringer er med et spesifikt produkt, men jeg foretrekker uansett å fortsette å sammenligne epler med epler...............

 

Hvis jeg har tråkket deg på tærne, Christian Sager, enten i denne eller forrige tråden eller begge, så ber jeg om unnskyldning for det da det ikke har vært hensikten å virke støtende. Jeg bestreber meg faktisk på å opptre høflig og med respekt, selvom også jeg kanskje kan ta av litt enkelte ganger.

 

Ha en scannende fin dag! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, må bare skrive mitt siste svar her;)

 

Ingen tråkker vel noen på tærne her?

Ser overhodet ikke på meg selv som noen Guru, men litt vet jeg;)

 

Er delvis enig og uenig i det som blir sagt om å sammenligne dem med henhold til pris. Klart man får hva man betaler for. hvertfall i de fleste tilfellene.

 

Men uansett.

Jeg har mine, du har dine og andre har sine scannere.

det er vel den bestselgende modellen hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Får vel si det jeg også.

Har jeg tråkket noen på tærne så beklager jeg dette.

 

Ha en flotters helg med masse flytrafikk og lytte på ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjöpte min igår, 500 sek.

Funker kanon, og synes ikke det er noe galt med hverken höytaler eller at den er treg å scanne.

Mye bedre en den Uniden XLT 280 jeg hade för.

 

Idag skal jeg ut på Arlanda og lytte.

Noen som vet om det er lov å streame ATC i sverige ?

Isåfall setter jeg opp ESSA TWR, APP + GRND på servern !

 

 

ps1: fyrn jeg kjöpte den av, var pilot så nå har man ordna seg billige flytimer på Bromma flyskole også "" whohooo.

ps2: han tok hjem en flyradio fra USA som man kan snakke og ta emot med. Den koster ca 6000 utpris der borte, men han tok den hjem hit så kunne han selge den for 2500-2900 sek.

 

Kan finne ut mer dersom noen er intressert, det var vist den beste, eller en av de beste på markedet ? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er interissert så er jeg ute etter å selge en slik ørepropp som politiet bruker.

Består av meget god kvalitet, lyden blir i tillegg myk og behagelig. Støydempende slik at man slipper forstyrrelser på det aktuelle øret. Gikk til handel av 2 stk men trenger bare en, den er helt ny og aldri brukt!

Mer info!

[image]http://www.dittvalg.no/images/otto.jpg[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...