Gå til innhold

Live ATC streaming


T. Paulsen

Anbefalte innlegg

Flott tiltak, hvilke frekvenser er det du scanner Christian ??. Litt synd at det blir ca 5 min. forsinkelse på streamingen.

??? Nei det gjør det vel ikke??? Gjør det det?? ""

Hos meg kommer lyden bare 1-2 sekunder etter den har kommet ut av scanneren..

Christian og jeg bruker akkurat samme software og server til å streame med, men jeg har dobbelt av hans båndbredde da. Men uansett synes jeg vet virker rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg si at dette er et flott tiltak. Morsomt å høre livet ATC fra andre steder i landet.

 

At det eventuellt er forsinkelse har jo ingenting å si. Det jeg imidlertid synes er litt dumt er at man bare hører halvparten av det som blir sagt i streamingen fra Kvernberget i mange av transmisjonene fordi første delen kuttes. Er dette fordi du scanner veldig mange kanaler eller har det en annen årsak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere spørsmål som har dukket opp her ja;)

Her kommer et par svar.

 

 

Tom S: grunnen til at transmissions kutter er kanskje pga scanneren og instillingene. skal bytte scanner på streamen

til en som er en del raskere og bedre. men dette er ikke vits i å gjøre før i morra.

 

 

Inge J; For å kunne streame gardermoen må man ha noen som befinner seg i området. Man kan jo ta inn Gardermoen fra avstand også, men dette avhenger mye av vær og slikt. (dekningsforhold)

 

 

Øyvind G; Det er ingen problemer å kunne streame med maycomen din. eneste minuset er vel kanskje antennen?? vet ikke om du har utendørs antenne jeg men det er å foretrekke.

Det du trenger er en vanlig Phono/Audio kabel med 3,5mm jack i begge ender. deretter Winamp og en plugin som heter "Sam Encoder". når du har satt opp dette riktig så er det vel å anbefale å streame igjennom en server.

Noen anbefaling skal jeg ikke komme med, men å streame med feks. K56 modem??? er det smart?

selv sitter jeg på 1mb linje som er oppe hele tiden.

 

 

Håper noen ble litt klokere her da;)

og husk. Det er bare å spørre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut. Men i dag er det veeeeldig lav lyd på streamen. Det er nesten ikke mulig å høre hva som sies til tross for at volumet skrues helt opp her ""

 

Testing av den store scanneren på streaming. men du har vel hørt mer enn tidligere vil jeg tro i dag.

nå skal jeg henge opp en bedre kabel på utendørsantenna mi ;D håper det gjør underverker..

 

----------------------------------------------------------

 

Da var ny kabel kommet opp, og jeg merker bedring allerede;)

hadde faktisk tendenser til å ta inn på frekvenser jeg ikke har hørt noe på på 1/2 år ""

Denne kabelen har jeg hengt opp: [image]http://www.home.no/full-storm/Kabel.jpg[/image]

skal vel kanskje være bra;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...