Gå til innhold

"With information Bravo" osv


Ivar Rasmussen

Anbefalte innlegg

Jobber på 25.år i marinen med Fly-

radar og ATC, hvor ingen slinger i kommunikationen

accepteres. Her er ENGELSK standard sprok

 

Til info har jeg "kjørt" ATC både i fra Fly,-Skib,-og til slut land. Følgelig har kommunikationen vært Millitær i fleste tilfellene, men også civil.

 

Flyver fra Kalundborg Svæveflyve-klub. Har gjort det siden jeg var 13år.

 

Tuller du med å stille det spm. du gjør??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Hellenes

Når vi til eks. lander en helo på et skibsdæk, ville vi

aldri finde på at udsende METAR og TAF´s..

Vi ville fortælle Heloen hvordan forholdene var ret før han skulle lande, og de info´s minder ikke overhovedet om det der her er tale om (METAR og TAF).Hvis du havde et svar på mit spørgsmål ,hvorfor svarer du så ikke bare på dèt??.

Du sidder meget uproffesionelt tilbagelænet i din lille verden og søker at finde små bitte ting som du kan stikke folk med.Til en anden gang ønsker jeg ikke noget svar fra dig eller andre som ikke kan give mig et pænt og nøgternt svar. Føj siger jeg, tænk bare at sidde og glæde sig til at tilsvine andre hele tiden. LEGE...HA-HA. Patient tror jeg..HA-HA-HA """"""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej igen

Til Morten Nelson

Ivar Skaugstad

 

Takk til dere begge for deres gode svar.

Jeg kan til info fortælle at når Vi der jobber med nedtagning af Heloer der er i "INDEX" til SCA-PIGGEON" ikke modtager en METAR fra oss. Vi sender en Vær info til Heloen, der bla. indeholder "Own ships pitch and roll",-"Sea condition",-osv.Disse oplysninger minder ikke meget om METAR´s. Dog har vi også Wind direction,-QNH og andre ting med i meddelelsen.Vi anvender ikke "With information..." i dette tilfelde.Heloen kan til tider få brug for vejr info flere gange i minuttet, og man kan tænke sig her at det nok ville være lidt upraktisk at anvende "With information..", da han ville opbruke hele alfabetet rimeligt hurtigt,og ville bruke kostbar tid på at anvender Fraser der ikke er nødvendige her.Det var bare lidt information til dere der var flinke at give mig lidt information.

Vi Høres

Venligst ""

Ivar Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arild

Nei det var nok en feil at fortælle at jeg også havde drevet på det civile området.Jeg er OPERATØR, og ikke flyveleder eller flyveleder-assistent, men har i forbindelse med mit job militært,- samarbejdet med Civile myndigheder. Nej,-jeg er ikke HCO ombord.

Fløj tidligere med Orion mellem Keflavik og USA. Dette er dog tilbage i 80.tallet, og var et udvekslingsprojekt.Fordi jeg måske skriver lidt rigeligt er måske at jeg ikke bryder mig om angreb hvergang jeg spørger om noget, og har en selvstendig mening til forskel for en del personer her i dette forum. Her tenkes ikke på dig.Fint med dit inlæg syntes jeg.

Venligst

Ivar Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...