Ivar Rasmussen Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Hei alle Er der nogen her der kunne fortælle hvad "With information Bravo" betyder, og hvor jeg og andre kan finde oplysninger om dette. Venligst Ivar Rasmussen "BRA762 / DAN292" Siter
Morten Nelson Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Bravo er den aktive metar / notam piloten fikk tak i på ATIS-frekvensen. Han sier bare fra til tårnet at han har hørt den siste værmeldinga etc. Siter
Ivar Rasmussen Skrevet 2. november 2004 Forfatter Skrevet 2. november 2004 hei Morten tusinde takk for dit hurtige svar. Venligst Ivar Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Hei navnebror, her er litt tilleggsinformasjon. Siter
Vidar Karlsen Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Gjøres det annerledes på Kastrup, Ivar? Forsto det slik at du hadde lang erfaring innenfor flykommunikasjon i Danmark, korriger meg om jeg tar feil. Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Jobber på 25.år i marinen med Fly- radar og ATC, hvor ingen slinger i kommunikationen accepteres. Her er ENGELSK standard sprok Til info har jeg "kjørt" ATC både i fra Fly,-Skib,-og til slut land. Følgelig har kommunikationen vært Millitær i fleste tilfellene, men også civil. Flyver fra Kalundborg Svæveflyve-klub. Har gjort det siden jeg var 13år. Tuller du med å stille det spm. du gjør?? Siter
Morten B. Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Hmm .. trodde med en gang at dette var en annen kar med omtrent samme navn .. Sjekket opp, og det viser seg at det er akkurat samme karen som var så påståelig i "braa ehh scannor" tråden, ja .. Merkelig .. Venter spent på en forklaring her :-) -Morten- Siter
Ivar Rasmussen Skrevet 3. november 2004 Forfatter Skrevet 3. november 2004 bruker ikke denne vendingen militært. Hvorfor er du så agressiv hver gang jeg er på her, ser ut som om du lider av mindreverkskomplekser du. Siter
Ivar Rasmussen Skrevet 3. november 2004 Forfatter Skrevet 3. november 2004 til Morten Hvilken forklaring venter du at kunne få. Jeg stilte et spørgsmål her, og skal under ingen måde stå til regnskab over for dig.Kunne du hjelpe mig med et svar er det fint, hvis ikke så ti stille.Troede disse barnlige angreb var ute nå.... Siter
Ivar Rasmussen Skrevet 3. november 2004 Forfatter Skrevet 3. november 2004 til Vidar Jobber ikke i kastrup jeg. Undersøk selv saken du. Siter
Ivar Rasmussen Skrevet 3. november 2004 Forfatter Skrevet 3. november 2004 Til Ivar Skaugstad Tak for dit precise svar. Fint når nogen kan hjelpe med et svar,-specielt så fort. Venlig hilsen Ivar Rasmussen Siter
Håvard Olsen Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 hehe, utrolig. Hilsen Real life flyger som av og til snakker privat på radio! Siter
Ivar Rasmussen Skrevet 3. november 2004 Forfatter Skrevet 3. november 2004 Til Hellenes Når vi til eks. lander en helo på et skibsdæk, ville vi aldri finde på at udsende METAR og TAF´s.. Vi ville fortælle Heloen hvordan forholdene var ret før han skulle lande, og de info´s minder ikke overhovedet om det der her er tale om (METAR og TAF).Hvis du havde et svar på mit spørgsmål ,hvorfor svarer du så ikke bare på dèt??. Du sidder meget uproffesionelt tilbagelænet i din lille verden og søker at finde små bitte ting som du kan stikke folk med.Til en anden gang ønsker jeg ikke noget svar fra dig eller andre som ikke kan give mig et pænt og nøgternt svar. Føj siger jeg, tænk bare at sidde og glæde sig til at tilsvine andre hele tiden. LEGE...HA-HA. Patient tror jeg..HA-HA-HA Siter
Ivar Rasmussen Skrevet 4. november 2004 Forfatter Skrevet 4. november 2004 hej igen Til Morten Nelson Ivar Skaugstad Takk til dere begge for deres gode svar. Jeg kan til info fortælle at når Vi der jobber med nedtagning af Heloer der er i "INDEX" til SCA-PIGGEON" ikke modtager en METAR fra oss. Vi sender en Vær info til Heloen, der bla. indeholder "Own ships pitch and roll",-"Sea condition",-osv.Disse oplysninger minder ikke meget om METAR´s. Dog har vi også Wind direction,-QNH og andre ting med i meddelelsen.Vi anvender ikke "With information..." i dette tilfelde.Heloen kan til tider få brug for vejr info flere gange i minuttet, og man kan tænke sig her at det nok ville være lidt upraktisk at anvende "With information..", da han ville opbruke hele alfabetet rimeligt hurtigt,og ville bruke kostbar tid på at anvender Fraser der ikke er nødvendige her.Det var bare lidt information til dere der var flinke at give mig lidt information. Vi Høres Venligst Ivar Rasmussen Siter
Fredrik Hoel Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Tror aldri jeg har sett noen som presterer å poste flere poster etter hverandre enn deg Ivar R. Siter
H S Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Hei Ivar! Er du HCO ombord på fartøyet? mvh Hans Petter Siter
Arild Oldervoll Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Hei Ivar! Artig å høre litt fra det millitære, og hvordan det gjøres der. Har denne informasjonen dere sender ut noe spesielt navn? Det jeg tror noen reagerte på var at du sa du også hadde drevet på i det sivile? Siter
Ivar Rasmussen Skrevet 4. november 2004 Forfatter Skrevet 4. november 2004 Hei Arild Nei det var nok en feil at fortælle at jeg også havde drevet på det civile området.Jeg er OPERATØR, og ikke flyveleder eller flyveleder-assistent, men har i forbindelse med mit job militært,- samarbejdet med Civile myndigheder. Nej,-jeg er ikke HCO ombord. Fløj tidligere med Orion mellem Keflavik og USA. Dette er dog tilbage i 80.tallet, og var et udvekslingsprojekt.Fordi jeg måske skriver lidt rigeligt er måske at jeg ikke bryder mig om angreb hvergang jeg spørger om noget, og har en selvstendig mening til forskel for en del personer her i dette forum. Her tenkes ikke på dig.Fint med dit inlæg syntes jeg. Venligst Ivar Rasmussen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.