Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går ettermiddag satt jeg å plukka ned noe ATC fra himmelen, da jeg plutselig fikk høre forskjellen på hvor "stille" egentlig headsettet i cockpit er i forhold til mikrofonen som brukes eksternt..

 

"Nor shuttle 395" fra Nice har blitt klarert TOR3E for 01R..

 

DY 395 NCE

 

Forskjellen høres da Kapteinen svarer 118.87 at de skal kontakte APP på 119,975..

 

Merk også slutten, kan virke som styrmann i dette tilfellet er ex. SAS pilot ""

Skrevet
Merk også slutten, kan virke som styrmann i dette tilfellet er ex. SAS pilot

 

Ex. SAS Commuter pilot faktiskt! ""

Skrevet

Nej, jag flyger fortfarande Fokker50 åt SAS (Commuter finns ju inte längre). Styrman i inspelningen här är en kull-kamerat från NAC. Vi tog MCC och typerating på Fokkern ilag. Han var dessvärre en av de första som fick sparken när det började gå nedåt.

 

Men han gråter inte över det idag, där han sitter med en 737 rating och tjänar ca 100.000.-/år mer än han skulle gjort i SAS, om han fått jobba kvar... ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...