Gå til innhold

Jobb på flyplass


Herman Hetland

Anbefalte innlegg

For noen månder siden søkte serviceair etter nye medarbeidere som stuer! Jeg skjønner fortfarende ikke hvorfor jeg søkte på den stillinga "" Jobben innebar lasting og låssing av bag på rutefly! Blant anna for Coa ""

 

Så mitt tips er å følge med litt i dagspressen å bruke søkemotoren etter ledige jobber hos atet regelmessig, da kommer du sikkert over noe. link: www.aetat.no

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen månder siden søkte serviceair etter nye medarbeidere som stuer! Jeg skjønner fortfarende ikke hvorfor jeg søkte på den stillinga "" Jobben innebar lasting og låssing av bag på rutefly! Blant anna for Coa ""

 

Så mitt tips er å følge med litt i dagspressen å bruke søkemotoren etter ledige jobber hos atet regelmessig, da kommer du sikkert over noe. link: www.aetat.no

 

Lykke til

 

Det er også stuerne som tar en siste sjekk av flyet før avgang. ikke noe mekaniker/teknikker der. ""

 

men som stuer vil du slitte ut ryggen. ""

bare et lite tips. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv som stuer på OSL, kjempefin jobb for alle som er interesert i boeing 737:) Riktig at ryggen er utsatt, men tar man sine forhåndsregler går det bra. Er ikke bare stuerene som tar siste sjekk, dette varierer fra selskap til selskap. Samt at teknikere ofte tar inspeksjoner mens vi laster flyene. Ha en god kveld.
De fleste selskapene bruker vel stuerne til en siste sjekk for og spare penger. ""
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det man må ta av skoler og slikt for å få tilgang til "tårnet"?

 

Eller 3mnd afis kurs.

Men hvorfor akrat tårnet???

Det må jo være den kjedeligste jobben innen luftfarten,sitte og prate med de høy på pæra og altfor overbetalte buss sjåførene! Fysj!!!

Skal love deg at det er masse spennende jobber på en flyplass utenom tårnet ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor akrat tårnet???

Det må jo være den kjedeligste jobben innen luftfarten,sitte og prate med de høy på pæra og altfor overbetalte buss sjåførene! Fysj!!! ""

 

Nå nok skuffe deg der... mer morro jobb tror jeg du skal lete lenge etter... jeg koser meg i allefall som en unge hver dag jeg er på jobb, og synes det er kjedelig de dagene jeg ikke jobber:)

Og høye-på-pæra-piloter? Er ikke mange av dem der ute... Var desto mer gøy da jeg var under utdanning fremdeles og jobbet i tårnet på Landvetter og en Polar Tiger 747 var innom... jeg satt der med 3 måneders erfaring fra skolebenken, og kapteinen kalte meg "sir" i hvert eneste anrop... var ikke mye høy på pæra han, nei (om jeg ble høy på pæra etterpå sier historien ingenting om) ""

 

Når det gjelder utdanning som flygeleder, så vil den starte opp igjen til neste høst, da 6 stykker sendes til Malmö for å gå på flygeldereskolen der. Tror tanken er at de som fikk avbrutt sin utdanning i fjor får tilbud om å begynne igjen, men om det ikke er mange nok som vil det, så er det nok ikke så lenge til det søkes etter nye aspiranter. Hold øynene åpne etter annonser, så ser du om det søkes etter folk ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...