Rune Rodahl Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Som svoren gammel Flight Unlimited 3 fan - varmet det mitt hjerte å se en Lake gjøre landingsrunder/type rating i Bodø i dag!! Sitter på Aspmyra og hører at det er noe annet enn vanlig som putrer på himmelen, og jadda.... den har vi jo noen FU3 timer på!!! Noen som vet hvem dette er? - vet at det har vært stasjonert en slik en i Tromsø.... Hmmm..... det er jo lov å drømme.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 vet at det har vært stasjonert en slik en i Tromsø.... Den hadde sitt andre og siste havari på ett vann i Indre Troms i fjor sommer. Noen dager tidligere var den ca 2 sec fra å lande gear up på stripa på Elvens.(Det første var ved Tromsø) Tror ikke den har blitt restaurert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Strøm Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 LN-AAJ som det nevnes har hatt noen havarier har skiftet adresse til Bodø i følge LT`s siste oppdatering av luftfartøysregisteret. Så det kan kanskje hende de har fått flyet i luften igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Som svoren gammel Flight Unlimited 3 fan - varmet det mitt hjerte å se en Lake gjøre landingsrunder/type rating i Bodø i dag!! Sitter på Aspmyra og hører at det er noe annet enn vanlig som putrer på himmelen, og jadda.... den har vi jo noen FU3 timer på!!! Noen som vet hvem dette er? - vet at det har vært stasjonert en slik en i Tromsø.... Jeg så noe som mest minna om en jævlig lang Beech King Air i på climb klokka ett, da jeg sto på Bodø VGS. Det var mye motlys, og det gjorde identifikasjon umulig, men noen Lake Renegade var det ikke. (Jeg er ganske sikker, siden jeg har sett slike IRL på ganske nært hold) Har vi masse rare gjester her i dag? Jeg tviler på at det var ambulanseflyet jeg så, siden det er ganske mye kortere enn det. Så også et forholdsvis langt propellfly i nordlig retning over Kløkstad for rundt en halvtime sida. Dette kan ha vært en DO 228, men det var noe som ikke stemte med plasseringa av lys. Når jeg sier "langt" mener jeg at flyet er smalt og lengre enn/like langt som vingespenn. Var i byen til klokka tre, men så ikke noen Renegade i dette tidsrommet. (Rare ordvalg skyldes overdreven lesing av rapporter fra havarikommisjonen ang. ulykkene på Røst og ved Torghatten) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 19. oktober 2004 Premium Medlem Del Skrevet 19. oktober 2004 Joda, det er en gammel Lake som er ferdig restaurert, og som straks skal godkjennes. Det mangler noen detaljer, og i mellomtiden driver en av eierne, Georg Fæster med motorkjøring og highspeed-taxing. Snadder flygreie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Rodahl Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Dæven..... han må vi bli kjent med ja.... Flott, men lunefullt fly det dær... tro om det blir no amfibieoperasjoner da? for dem som lurer; installer FU3 og fly Lake Renagade til du blir grønn i hårfestet!!! Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Einar Sylte Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Maskinen er ute og flyr i dag. Omkring Bodø/Rognan.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Aspelund Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 LN-AAJ som det nevnes har hatt noen havarier har skiftet adresse til Bodø i følge LT`s siste oppdatering av luftfartøysregisteret. Så det kan kanskje hende de har fått flyet i luften igjen? Yupp, tror nok det var den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.