Gå til innhold

Hvilket program bruker du til navigering?


Ståle Andre Ustad

Anbefalte innlegg

 

For å finne hvor jeg skal mellom punkter bruker jeg FS Commander. Bare et par tastetrykk så har jeg hele ruten. Så er det bare å skrive av og legge inn i FMC, også har jeg ferdige SID og STAR ruter oppdatert.

 

Jeg har programmer som gjør alt for meg, alt fra vær og vind til navigasjon. Og jeg flyr med FMC, fra 1000 ft så er AP på og nesten ned til rullebanen. Har også gjort autolandinger, slik at jeg jeg nesten ikke gjør noe som heltst. Flyet gjør alt selv "".

 

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten den innebygde planleggeren for IFR. Ellers manuell flightplanlegging for VFR hvor jeg plotter inn "kjente" koordinater som user waypoints inn i .PLN fila. "Sauda", "Odda" osv kan kun legges inn på denne måten.

 

Sprøtt at det ikke kan gjøres direkte fra simmen ""

 

Edit: Ved å endre i .FLT fila etter saving av flighten kan du også få til legger med forskjellig altitudes. Denne kommer kun opp i menyen flights|navigation log, og funker ikke i kneeboard versjonen av samme sak! Nyttig for dem som liker å fly "ekte" VFR i simmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge inn hele fligten i en FMC,og la den fly hele turen syns jeg blir for kjedelig.Nei,her jobbes det manuelt med alt fra fuelberegning,crucelevel,beregning av start decent,flap set,ja you name it. ""

 

Er jo litt morro å vite at man mestrer programeringen av FMC da ......... og ingen hindrer deg i å overta stikka selv når som helst under en FMC flight.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...