Ståle Andre Ustad Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hvilket program bruker du til navigering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 For planlegging av instrumentnavigering, er samme svar som på posten du startet 3 minutter før startet denne veldig bra, http://rfinder.asalink.net/free/. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 jeg mener software...sånn du kan overføre til autopiloten å sånn!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Artigere å styer nav selv, man skal jo gjøre litt selv ellers er det ikke noe gøy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 så du sitter der hele turen for eksemel engm-tncm med stikke du da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Kan dette brukes da? http://www.navdata.at/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 FMC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 hvor laster man ned FMC? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 hvor laster man ned FMC? Kan ikke lastes ned (bare data til den). FMC'n er en datamaskin som leveres med flymaskinen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Følger med noen av flyene du kjøper. Foreksempel PMDG. FS navigator kan du jo prøve? (filbibiloteket på fs.no) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 ok...jeg bruker fsnav skjønner du men jeg vil prøve noe mer REAL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 så du sitter der hele turen for eksemel engm-tncm med stikke du da? Stikke nei, jeg liker å ha kontroll over flyet litt mer enn an har med FMC. Jeg bruker såklart autopilot men stiller NAV1 mellom hver VOR og lar ap fly etter dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Hansen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 ok...jeg bruker fsnav skjønner du men jeg vil prøve noe mer REAL Mer real en FMC kommer du vel ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådne Lie Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 For å finne hvor jeg skal mellom punkter bruker jeg FS Commander. Bare et par tastetrykk så har jeg hele ruten. Så er det bare å skrive av og legge inn i FMC, også har jeg ferdige SID og STAR ruter oppdatert. Jeg har programmer som gjør alt for meg, alt fra vær og vind til navigasjon. Og jeg flyr med FMC, fra 1000 ft så er AP på og nesten ned til rullebanen. Har også gjort autolandinger, slik at jeg jeg nesten ikke gjør noe som heltst. Flyet gjør alt selv . Ådne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl R Pettersen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Enten den innebygde planleggeren for IFR. Ellers manuell flightplanlegging for VFR hvor jeg plotter inn "kjente" koordinater som user waypoints inn i .PLN fila. "Sauda", "Odda" osv kan kun legges inn på denne måten. Sprøtt at det ikke kan gjøres direkte fra simmen Edit: Ved å endre i .FLT fila etter saving av flighten kan du også få til legger med forskjellig altitudes. Denne kommer kun opp i menyen flights|navigation log, og funker ikke i kneeboard versjonen av samme sak! Nyttig for dem som liker å fly "ekte" VFR i simmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Persjonlig så bruker jeg http://rfinder.asalink.net/free/ sammen med flightplanner i FS, og flyr SID/STAR etter kart. Å legge inn hele fligten i en FMC,og la den fly hele turen syns jeg blir for kjedelig.Nei,her jobbes det manuelt med alt fra fuelberegning,crucelevel,beregning av start decent,flap set,ja you name it. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Kenneth Joa Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Å legge inn hele fligten i en FMC,og la den fly hele turen syns jeg blir for kjedelig.Nei,her jobbes det manuelt med alt fra fuelberegning,crucelevel,beregning av start decent,flap set,ja you name it. Er jo litt morro å vite at man mestrer programeringen av FMC da ......... og ingen hindrer deg i å overta stikka selv når som helst under en FMC flight. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.