Gå til innhold

Rullebanen i Bodø blir forlenget


Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

Blir nok bra for dere i bodø å bli kvitt flystøyen

 

Kvitt flystøyen skal jeg love deg at man ikke blir selv om rullebanen forlenges. Du tror vel ikke pilotene i våre kjære F-16 sparer på trottle/AB selv om rwy forlenges ""? Nånei du. De stakkarene som tror ettermiddagsluren på sofaen nå blir mulig, vil nok bli skuffet skal du se.

Selv har jeg ikke noe imot å lytte til den fantastiske lyden av takeoff med full ab. Nå bor jeg riktig nok et lite stykke fra sentrum og lufthavnen, så jeg kan kanskje ikke uttale meg om akkurat det der med flystøy "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror vel ikke pilotene i våre kjære F-16 sparer på trottle/AB selv om rwy forlenges

 

Oj oj oj... Nu svarar jag på ett gammalt inlägg..! ""

 

Stöyen blir inte mindre, med förlängningen nej... AB kommer de helt säkert att använda ändå.

Men, de kommer att vara på högre höjd när de passerar terskel 25 än tidigare, pga att de startat takeoff roll längre väst. Så avståndet till stöyen blir längre, och därför mindre. Kanske kan de starta sväng tidigare också.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...