På filmen ser en at halerotor skifter turtall. Sansynligvis til lavere ? Om detts skyldes kontrollert ditching eller telknisk svikt blir jo bare spekulasjoner. Det ble vel i alle fal en vel hard kontrollert ditching. Jeg synes teorien om at piloten forsøker og oppnå fwd speed på vannet, med en motor i drift høres fornuftig ut. Den harde ditchinga kan jo ha gjort at vann kom inn, og gjorde at piloten skulle prøve og "redde skuta", selv med en motor. Bølger, større en det "båten" er konstruert for kan vel ha gjort at den bare grov seg ned etter hvert som han skulle oppnå fwd speed før han klarte og ta av. En annen sak er jo at de lange leggene foran på helikoptret (de bak også) kunne ha kommet ut ved den harde ditchinga, uten at piloten ble oppmerksom på det ( de hadde masse vann ute og inne,viskerene på full guffe, og sikkert an masse andre ting og tenke på..), og med de lange leggende som er forran ute, skal det vel sikkert massiv motorkraft, samt stor forsiktighet til for å klare og ta av, selv med begge motorer i drift. Med en motor er sikkert t/o fra vann umulig med hjula ute.
Bilder av hjula ute [image]http://static.sky.com/images/pictures/1406069.jpg[/image]
Annen Video
Andre bilder:
[image]http://static.sky.com/images/pictures/1406068.jpg[/image]
[image]http://static.sky.com/images/pictures/1406065.jpg[/image]
[image]http://static.sky.com/images/pictures/1406066.jpg[/image]