Gå til innhold

Ariane.Another side of the story!


Svein Hansen

Anbefalte innlegg

Mange har kanskje lest innlegget mitt om ariane, hvor jeg blant annet nevnte at jeg ikke har fått svar på mail,og dårlig activering.

Jeg må bite i gresset og offentlig beklage dette ovenfor dere og ariane.

Dere som er bevandret i PC verden kjenner til junk mail filter,og alle som har hotmail vet ihvertfall om det.

Uansett,jeg har det, og har ikke hatt noen problemer med junk mail ,eller fått noen forøvrig.

Untatt de siste dagene,hvor jeg har sett at det har ligget 2 mailer i junk mail folder.

Og dere skjønner kanskje hvor dette fører hen.Ja...jeg sjekket de idag,og avsender var ariane som mange av dere sikkert humrer over nå.

Til min store gru...

Der var det to meget behjelpelige mailer ifra ariane,til tross for flittig og heftig språkbruk ifra min side:)

 

Lærdom er :sjekk junk mail folder av og til:)

 

Tilslutt vil jeg si at jeg hører masse skit om ariane,men jeg har fått god hjelp ifra dem denne gang:),og jeg må si at de har vært tålmodig med tanke på de mailene de har fått seneste dager ifra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan/gjør feil. Jeg har endel ariane produkter jeg liker svært godt. Denne -900 fra ariane synes jeg uasett er litt for dyr. Så jeg holder meg til min PMDG inn til videre.

Ja, jeg så ditt tidligere innlegg, men kunne ikke kjenne de igjen.

Noen seriøse simmere her på fs.no ha boikottet ariane. p.g.a en tidliger hendelse som jeg enda ikke har fått ut av dem hva var.

 

Uansett bra du fikk hjelp. Håper du er på vingene snart i rette forstand ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakser siste mailen ifra dem,etter noe fram og tilbake:

 

In a message dated 27/07/2004 20:17:52 GMT Daylight Time, hansen_svein_egil@hotmail.com writes:

"Thank you very much.

 

You earned my true respect by this, and you cant believe how grateful I am."

 

Ariane Svarer:

 

"Now it is a pleasure to know you sir - we each have respect from each other.

 

A good thing has come out of a bad thing.

 

We wish you well.

 

In your service

 

ARIANE STUDIOS

Advanced Flight Simulation

 

"If it ain't Boeing - I ain't going"

 

www.arianedesign.com"

 

 

Dyrt var det ja.Det er fortsatt uansett sikkert.

Men jeg tok helt feil når det gjaldt support!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen seriøse simmere her på fs.no ha boikottet ariane. p.g.a en tidliger hendelse som jeg enda ikke har fått ut av dem hva var.

 

Jeg er en av de som ikke tar i noe som Peter Tishma står bak. Det det dreier seg om er ikke navnet ARIANE, men heller PERSONEN Peter Tishma som står bak firmaet. Hvorfor den store avsky for denne personen er det sikkert mange som spør seg nå. Jo nå skal dere høre:

 

Peter Tishma har stått bak mange forskjellige fsaddon firma opp gjennom årene. Når det har blitt hett rundt ørene (tapte rettsaker osv) så har han lagt ned firma og vips dukket det opp "nytt" firma (annet navn,samme ledelse). PAPATANGO, World Airsimulation og Ariane er alle Peter Tishma's "barn" (det er en del flere også men jeg husker ikke alle ifarten).

 

Hva har så Peter Tishma gjort? jo nå skal jeg prøve å berette om det viktigste som har ført til at han er fsverdens mest forhatte person:

 

Alle husker programmet EFIS98? det var faktisk et meget godt EFIS program. Utvikleren startet mange år før 98 versjonen (det var freeware i starten). Når utvikleren lagde Efis98 mente han at dette programmet ble så stort og bra at han kunne ta betalt for det. Han trengte derimot en distributør - og han fant PAPATANGO firmaet som gjerne ville selge dette for han på sin web. De ble enige om formaliteter og alt var fryd og gammen. EFIS98 ble et av tidenes FS-Addon og dem solgte i bøtter og spann. Pengene rullet inn, men ikke lengre enn til PAPATANGO. Utvikleren Cris Brett ble lurt for sin del av Peter Tishma.

 

Noen som husker det engelske freewarescenery prosjektet Margarathea? Dem oppdaget plutselig CD'er med sitt scenery til salgs i engelske spillsjapper. Hvem som solgte disse? jo det var PAPATANGO - drevet av Peter thisma. Den saken ente faktisk i engelsk rett og PAPATANGO tapte så det suste. Dømt til erstatning ble dem også. Peter Thisma hadde løsningen - konke PAPATANGO og gjenoppstå som World Airsimulation.

 

World AirSimulation er et navn som PSS sjefen Graham Waterfield nok vil huske lenge. World Airsimulation er faktisk årsaken til at vi fikk se PSS. Graham kuttet alle bånd med peter Tishma da han også ble lurt opp i stry av han, Tishma holdt ikke avtaler som var inngått etc. World Airsimulation solgte gjerne Grahams freeware titler i engelske datasjapper, og etter at han startet PSS så solgte han flyene som han hadde nektet Peter tishma å røre (det var fly som graham hadde laget ferdig til release og heller ønsket å selge via sitt nystartede PSS. Peter Tishma tar ikke et nei for et nei og pressa cd'er og solgte dem i engelske softwaresjapper. Den saken endte også i retten og Peter Tishma tapte. Hva gjorde Mr. Tishma da? jo - da var det farvell til World Airsimulation og hello til Ariane. konke nok et firma og starte et nytt. Fremdeles med samme ledelse som han alltid har hatt - dvs ledet av han.

Det hører også med at World Airsimulation solgte andres freeware på cd'er i engelske datasjapper. Han lastet ned fra avsim og flightsim.com, trykket cd'er og solgte dem.

 

Dette er vel det grøvste av det han har stelt i stand. han har gjort mange flere sprell også: påstått patent på å bruke loger til diverse flyselskap i repainter av fly, påstått patent på flight simulator begrepet etc, etc.

 

søk på Peter Tishma på avsim forums og andre fs forumer vil nok gi en del lesestoff om hans meritter også.

 

Håper dette var en grei innføring i temaet: hvorfor vi ikke vil handle med firmaer kontrollert avPeter Tishma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ingen av delene!

 

Tviler nok på om jeg legger igjen 110$ på nytt til ariane.Da bør det være veldig bra.Som sagt prisen står ikke til produktet med 737'en.Men kjøpt er kjøpt og betalt er betalt.Jeg er veldig fornøyd med deler av produktet,og resten av historien du forteller...ja,ja.Tas til etterretning.

Jeg skal ihvertfall fly en del 737-900 heretter uansett fortid eller nåtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettbasert business er vel noe av det enkleste man kan jobbe med, hvis man vil være kjeltring. Hvis dette om Ariane stemmer, tenk godt over hvem dere gir deres kredittkortopplysninger til... Mulig ikke Ariane er noe snusk, men det er ikke alt som er like seriøst heller. Og er dem først tappet fra konto, da er dem nok borte hvis du handler hos "feil" folk.

 

Overraskende det der om Ariane. Skulle tro at det var blitt bedre nå. Han tør vel ikke å floppe Ariane, ved en evt rettssak, nå som Ariane nærmest er blitt et merkenavn.

 

Men jeg er enig i prinsippet til Jan Roar. Selv har jeg aldri handlet der og kommer aldri til å gjøre det. For dyrt. Tenk på all ølen man kan få istedenfor. Bare et eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skulle sagt det selv Jan Roar!

Etter å ha vert i FS miljøet i mange år og fulgt med på hva PT har gjort for å ødelegge for altfor mange utviklere og hobbyen generelt, virker det meget rart at noen i det hele tatt velger å "gi" denne mannen så mye som et øre.....og det virker absurd at noen er villige til å betale nesten 100$ for en lusen NG.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg skeptisk til det du sier her Johnny.Greit ,enig med deg på noen punkter.

Men jeg har kjøpt denne maskinen,ja.

For en stygg pris,ja.

Angret litt ,ja.

Men det gir deg ingen rett til å kritisere mitt kjøp uansett.

Denne tråden ble startet fordi jeg faktisk fikk en veldig god respons ifra ariane.

Og selv om dette er alt for dyrt,har flyet store potensialer.

Lyden er totalt sett MYE mer realistisk enn PMDG.Air fila til ariane er uslåelig.Ikke noen som kan sammelikne seg omtrent.(Muligens CS727)

For å si det sånn ,der er ting her som er gjordt veldig bra.

På hvilken måte tishma har klart det,vet ikke jeg.

Viser det seg etterhvert at han har brukt en "uredelig" måte,så er det helt klart at han ikke har fortjent de pengen.

Hvis derimot dette er "hans" verk,er jeg imponert,og vil håpe at han retter en patch mot dette flyet,og fikser de tingene som bør fikses.

Jeg har surfet litt omkring på avsim forumet om tishma.

Og jeg forstår godt mange av holdningen omkring her.

Men jeg synes da ærlig talt at sånn det er blitt på avsim er direkte latterlig.

Blir tishma eller ariane nevnt,er jo alle helt gærn og tråden låst på null komma niks.

Vi er da voksne folk noen av oss.

 

Ariane 737-900NG har en del bugs,og der er noe som MÅ fikses på.

Hvis ikke det blir gjordt,trekker jeg tilbake det skrevet her.

Kommer det en patch som fikser en del ting,kan jeg garantere at jeg kommer til å fly ariane en stund fremover.

Flyet er bra,ingen vei utenom det! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle husker programmet EFIS98? det var faktisk et meget godt EFIS program. Utvikleren startet mange år før 98 versjonen (det var freeware i starten). Når utvikleren lagde Efis98 mente han at dette programmet ble så stort og bra at han kunne ta betalt for det. Han trengte derimot en distributør - og han fant PAPATANGO firmaet som gjerne ville selge dette for han på sin web. De ble enige om formaliteter og alt var fryd og gammen. EFIS98 ble et av tidenes FS-Addon og dem solgte i bøtter og spann. Pengene rullet inn, men ikke lengre enn til PAPATANGO. Utvikleren Cris Brett ble lurt for sin del av Peter Tishma.

 

Svein, jeg er ganske sikker på at det er et godt og solid produkt akkurat som EFIS98. Det er likevel ikke Thisma som har laget "står bak" flyet. Han er bare publisher for det hele. Det jeg tviler på er hvor mye av pengene som går til utviklerne i forhold til hans egen lomme? "" Jeg har aldri sett normale utviklere ta så mye penger for et fly!

 

Viser det seg etterhvert at han har brukt en "uredelig" måte,så er det helt klart at han ikke har fortjent de pengen.

 

Det er slik Thisma har kunnet hoppe fra firma til firma og tjent masse penger! Man kan ikke søke refund hvis det viser seg at han ikke har fortjent pengene..

 

Det jeg vil fram til er at det er ikke at flyet er dårlig og ikke værdt pengene, men om det er vært pengene å støtte bakmannen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg daniel!

 

 

Men på den annen side,man må da være passelig naiv som utvikler hvis du lar deg "lure" av Peter Tishma,når du bare trenger å gjøre 1 search på avsim forumet for å finne ut hva alle mener om han.

 

En annen ting.Hvem står bak 737'en til Ariane da?

Og hvis de blir så snytt,hvorfor står de ikke fram?

 

Det er mange spørsmål som for meg står ubesvart her,og den eneste siden vi får høre historin ifra,er det som er mot Tishma.

 

Hvis noen klarer og hoste opp de som faktisk har laget dette,ja da skal jeg gladelig spytte noen kroner i lommene deres hvis de gir meg en slik addon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på den annen side,man må da være passelig naiv som utvikler hvis du lar deg "lure" av Peter Tishma,når du bare trenger å gjøre 1 search på avsim forumet for å finne ut hva alle mener om han.

 

En annen ting.Hvem står bak 737'en til Ariane da?

Og hvis de blir så snytt,hvorfor står de ikke fram?

 

Det er mange spørsmål som for meg står ubesvart her,og den eneste siden vi får høre historin ifra,er det som er mot Tishma.

 

Hvis noen klarer og hoste opp de som faktisk har laget dette,ja da skal jeg gladelig spytte noen kroner i lommene deres hvis de gir meg en slik addon.

 

Jeg er faktisk enig med deg, Svein, i din 'oppsummering' her. Jeg har heller ikke noe annet forhold til Peter Tishma enn at jeg har lest at han i flysimulatormiljøene visstnok er blitt hauset opp og etterhvert mer kjent enn Jack The Ripper.

 

Jeg synes også at denne PT og Ariane hatgreia etterhvert er blitt en noe smalspora og surmaget farse. Med en gang man trekker frem Ariane navnet kommer det mange tungpusta mennesker og hiver seg frempå med sine suppe-kokt-mange-ganger-på-samme-spiker-advarsler. Det er det samme kvedet som går igjen, og igjen, og historien begynner å bli gammel etterhvert. Det finnes jo webber der ute hvor man nesten ikke kan snakke om Ariane i det hele tatt uten at man blir moderert ihjel umiddelbart.

 

Jeg undrer meg også på hvilke talenter det er som virkelig bygger Ariane flypakkene? Det er neppe denne Tishma fyren. De folka vet godt hva de holder på med, og må være blandt de fremste flybyggerne til MSFS som finnes. De burde jo også være rimelig ettertraktet hos andre produsenter av FS-addon, og kan derfor ikke være særlig skvisa eller presset av en evnt. PT.

 

Jeg har selv kjøpt Arianeprodukter da jeg faktisk liker produktet deres (har ikke problemer med å innrømme det selvom jeg i noen år var en die hard freeware panelbygger og skikkelig anti payware). Jeg tror nok at svært mange har en eller annen Ariane maskin på HD'en sin, men det er liksom ikke helt stuerent for mange å innrømme det. PMDG har hittil hatt den beste 737 NG pakken totalt sett da den er komplett, men det skal bli spennende å se hvor PMDG pilotene tar veien fremover hvis Ariane sin NG pakke får seg en patch eller to på nakken. Den fineste og visuelt mest korrekte 737 modellen for FS har etter min mening alltid vært Ariane sin modell, og nå foreligger den jo også med en tilsynelatende flott cockpit og da nærmer vi oss noe skikkelig interessant her. PMDG'en synes jeg suger litt på en del viktige visuelle punkter, i tillegg er PMDG-pakken en frameratekiller i motsetning til Ariane.

 

Klarer Ariane nå å levere sin nye 737 NG pakke og etterhvert få den finjustert (som faktisk også PMDG måtte gjøre) så velger jeg faktisk nå Ariane sin pakke nettopp på grunn av at jeg synes den ser veldig korrekt og komplett ut. Og da driter ihvertfall jeg i hvem som står som eier av Ariane så lenge produktet holder hva det lover (selvom prisen kanskje kan synes noe stiv), og jeg kan kjøpe det på lovlig og trygt vis. Jeg tror faktisk jeg langtfra er alene om å mene dette. Vi vil som entusiaster stadig ha det beste til simmen vår, vil vi ikke? Da er det til syvende og sist ikke lenger så viktig hvem som evnt. sitter med eierinteresser i de flightsim-webshopene vi handler i.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke å kritisere ditt kjøp spesielt Stian.

Det jeg mente var at jeg ikke kunne skjønne at noen overhodet kunne tenke seg å betale 100$ for ett fly og som til gjengjeld hadde noe Tishma over seg.....

 

Når det gjelder air fila til ariane har jeg desverre ingen mulighet til å uttale meg,da jeg aldri har fløyet en NG fra Pilots seat...og derfor heller ikke kan si om den "føles" riktig eller ikke.Air fila til PMDG er godkjent av en rekke NG piloter deriblant 3 stk som er med i betateamet og endel piloter i PMDG forumet,så derfor får jeg ut i fra at denne er så korrekt som mulig.

Eneste måten jeg kan uttale meg om ei airfil er om flyet flyr etter specsa (altså korrekt ut i fra POH'en)med gitt vekt og fuel oav.

Så jeg skjønner derfor ikke hvordan du kan si at Arianes Airfil er usåelig??

Arianeflyet føles også etter min mening helt greit,nå kan jeg ikke uttale meg om det flyr "etter boka" da jeg kun har prøvd det en liten runde og fant meg ikke til rette i VCcockpiten og derfor kommer jeg nok ikke til å bruke det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg på et punkt Johnny.

Angående om den er realistisk.

Jeg har ikke flydd 737 heller,men har vært passasjer utallige ganger.

Jeg brukte litt feil ordvalg.

Realisme.

Det er vel ikke spørsmål om hva som er realistisk.For det er det vel få av oss som kan uttales oss om.

Men det er et spørsmål om hva som føles rett for hver enkelt.

Jeg har jobbet mye med 737 600/700 og 800 i SAS som mekaniker,og vet godt hvordan dimensjonene i f.eks.cockpit skal være.(Utvendig driter jeg i da jeg flyr "innenfra".)

PMDG er vanvittig pen å se på med tanke på textures osv.

Derimot er det noe ved dimensjonene som ikke stemmer,og nattbelysning er dessverre grusom.

Når det er sagt,vil jeg bare si at jeg elsker PMDG sin 737,og har skrytt den i skyene,og vil fortsette å skryte den i skyene.

Men det er ikke pmdg vs.ariane det handler om her.

Det som det handler om er at ariane har laget et sabla godt produkt som dessverre blir dømt nedeom og hjem av kritikere på alle fora som har et dårlig forhold,eller som mener de burde ha et dårlig forhold til ariane pga.tishma.

Jeg mener ariane har gjordt en blunder med tanke på prisingen av produktet,ja.Og grunnen til dette vet jeg ikke,men jeg er sikker på at hadde de halvert den ville de solgt masse mer.

Men som Rønningen sier her.

Jeg driter også i hvem som har laget det,eller selger det.Så lenge produktet er bra,og jeg kan handle det lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he....jeg kan være enig i at hvis Ariane har laga et bra produkt så skal de ha kred for det.Det ser dog ut til å råde en viss tvil/frustrasjon om kvaliteten på produktet i diverse fora rundt omkring.Og jeg har enda til gode å lese et skikkelig rewiev av flyet.

Endel finesser er det jo tross alt.....

Jeg har enda ikke fått tid til å gå flyet skikkelig etter i sømmene mht systemsimulering osv.

Men jeg får komme med et utsagn fra PMDG i diskusjonen om IRS....

"Hvis vi hadde implementert IRS funksjonen i NG'en vår,og den var simulert korrekt,altså det ville tatt deg 10 minutter før du var i lufta,ville det komme et ras av folk som ville vite hvordan den kunne slås av eller fjernes"

Så konklusjonen blir et gammelt Norsk ordtak.....Til lags åt alle kan ingen gjera ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett der johnny.

Har også lest endel omkring dette.Og vi har jo den velkjente Randy Smith,som jeg nå har sett omkring i de fleste flightsim forum.Han kan jo dette med å holde diskusjonene i gang,selv om ikke alt er like saklig.

Uansett.

Ang.kvaliteten på ariane sitt fly,så er det som du sier en del tvil omkring dette.

Og til ariane sitt forsvar vil jeg si at det ikke er noen grunn til å lage noe review på dette inntil de har sluppet patchen de snakker om.

Der er en del ting som det generelle community vil kunne sette fingeren på.

Og med det uungåelige faktum at dette kommer til å bli sammenlignet med PMDG,så er nok PMDG en god del mer komplett per idag.

Jeg kan bare nevne de tingene jeg synes om ariane ,som nevnt tidligere:

-Air file.På meg virker denne mye mer realistisk,og ikke minst bedre å fly.Dette er selvfølgelig vanskelig for meg å dømme da jeg ikke er pilot,men følelsen er mye mer rett synes jeg.PMDG skryter av hvor mange piloter etc.som har testfløyet deres 737.Dette tar jeg med en stor klype salt.

Omtrent alle producere jeg ser i dag innen FlightSim som lager disse addonene,"skryter" av at en eller annen pilot har fløyet det,og kan gå god for at det er realistisk.Dette er blitt mer og mer en salgsgimmick spør du meg.

Jeg har sett addon bli slaktet allikevel.

-VC.Ariane er blurry,helt klart.Mange som flyr PMDG vil bli skuffet som jeg ble.

Dette har ariane lovet å rette på.Men for oss som er blitt vant til å fly 737NG er ikke dette noe problem da vi vet hvor ting er plassert.Men for de som ikke er kjent med flyet,vil det bli grusomt tungvint å trykke fram og tilbake mellom FS og pdf fila med manualene.

Derimot er nattbelysningen utrolig lekker.Skjønner fortsatt ikke hva PMDG tenker på her.Nattbelysningen i VC til PMDG er jo helt grusom spør du meg.Hos meg er det kun deler av VC som har natt textures,mens resten av den er vanlig dagtextures.Om dette er en bug,vet jeg ikke, men stygt er det uansett.

Dimensjonen på VC til ariane virker utrolig korrekt.

PMDG har et panel som jeg synes virker alt for bredt og firkantet.

-Lyd.Ja lyden til pmdg er meget bra.Men jeg synes faktisk at ariane scorer høyere her.De har en fin doppler effekt på motorlyden,som gjør at du kjenner deg hjemme i 737'en med en gang.Dessuten er det mye mer trøkk og naturlighet i lyden til ariane.

Dette er selvfølgelig en smakssak,men jeg synes pmdg til tider er litt tam.

-FMC og diverse avionikk.

Her mangler ariane en del,og noe bugger fryktelig.

Nav data er per levering idag utdatert og mangelfull.

Ihvertfall når jeg testet det ifra Tromsø.Mulig ariane er boikottet av navdata også,så det blir et godt spørsmål om oppdateringer her.Skal kontakte ariane idag ang.dette.

Har en bug som gjør at flyet og systemene noen ganger ikke virker som det skal.Mulig det er en bug med default situation eller noe annet.

Autopilot fungerer i grove trekk som den skal,men det er noen mangler her også,som CWS,og en del bug imot kobling til FMC går det rykter om.

FMC er mangelfull i forhold til PMDG,ingen tvil om det.

PMDG sin FMC er jo helt rå.Det som ikke er implementert der,går ikke an i FS per idag.

Så de som forventer en FMC lik PMDG blir nok skuffet.

-Utvendig modell.Driter jeg egentlig i.Ser omtrent aldri på flyet utenifra,da jeg flyr som det skal flys,ifra captains seat.

-Generellt.Ariane har prøvd og implentere en del "nye" ting her.Noe diskusjon om dette er det selvfølgelig også.

Men det er snakk om følgende:

*Icing på vinduene hvis window heat ikke er på.

*Separat vindusvisker kontroll.Dvs.høyre og venstre visker,virker uavhengig av hverandre.Litt kult synes jeg.Og realisitisk:)Det er slikt det fungerer.

*Ground power unit og pushback traktor følger med.Disse kan da bare brukes til ariane selvfølgelig.

*Newton logic.

Vanskelig å forklare denne,men skal prøve.

Når du akselererer motorene for å taxe,vil vekt,motstand,og treghet(masse matematiske lover:),gjøre at idet du skyver fram throttle vil det ta tid,alt etter vekt av pax og mengden av fuel,før flyet begynner å rulle.

Dette prøver mange og simulere og implementer i flyene sine,bl.a. PMDG,med dessverre lite hell.

Hva ariane har gjordt og hvordan vet jeg ikke,men de kaller det newton logic,og det funker meget bra.

En fullastet 737-900 flytter seg ikke med et lite skyv på throttle.

Har testet dette med både PMDG sine fly og Ariane,og Ariane scorer en inner tier deluxe her.Fabelaktig spør du meg.

Prøv pmdg sine fly,og se hvordan de "slipper" og skyter fart med den minste berøring på throttle.PMDG har nok bommet her.

Hvordan funksjon denne newton logic har i andre faser av flygingen vet jeg ikke,da det er vanskelig å sjekke.

Men det kan jo være spennende å finne ut.

*Åpning av entry,service og cargo doors kan gjøres via warning lysene i cockpit.

-Systemsimulering.

Har ikke sjekket alt ut her.Men det virker som mye er simulert her.Apu fire control virker ihvertfall.Det har jeg sjekket.

Uvant med å styre alt ifra vc,skulle jeg starte ener'n.Som mange vet sitter apu fire control rett under,og det var denne jeg traff og ikke fuel shutoff.

Brommmmm sa det,og så spolet apu ned,med den konsekvens at luft trykket forsvant og all strømmen untatt essential power.

Heldigvis hadde jeg allerede startet toer'n,så etter litt flicking med bryterne var alt greit.

Til poenget.

Tror mestparten er simulert.Men,der er brytere som ikke er simulert.Husker ikke antallet og deres funskjon,og får ikke sjekket det nå,da jeg sitter på jobb og skriver dette.

IRS ER simulert,som sikkert mange har fått med seg.

 

Dette er det jeg kommer på i fart.Men kan oppdatere denne hvis dere ønsker,når jeg kommer meg hjem og får sjekket opp resten.

Håper det gir dere en liten innsikt i hva dette dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saklig og bra!

 

Det jeg ikke skjønner er at en del personer her inne klarer å kritisere Ariane og produktene deres uten faktisk å ha prøvd flyene de lager. Å komme med en masse greier fra 1998 (EFIS98 - aldri hørt om det, men 98 = 1998?) og med det trekker sluttningen at Ariane er korrupt og driter i kundene side blir bare usaklig - nesten komisk.

 

Selv kjøpte jeg 734 i sin tid og lagde meg en paint til mitt virtuelle flyselskap. Sammen med DF sitt 737-panel ble dette en uslåelig kombinasjon.

Det jeg assosierer med Ariane idag er den ypperlige service og support jeg fikk. Jeg ble spurt om jeg kunne poste litt previews på FS.no, og til takk fikk jeg 735'en i tillegg.

 

Er det griskhet? Nei.

 

(Denne posten burde kommet lenger oppe i tråden, men jeg har vært på ferie nå. Følte at jeg måtte komme med mine erfaringer med Ariane.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se andre som har hatt gode erfaringer med Ariane fortelle om det.

Flere er ønsket.

Jeg føler ihvertfall at dette er et lovende fly,og det bør gis en sjanse til å utvikle seg.

Jeg skjønner godt at Ariane på noen kan virke arrogant i den forstand at de ikke uttaler seg bl.a. på forum.

Grunnen er jo enkel.Ariane er så godt som bannlyst ifra avsim forumet,uansett hva avsim sier selv.

Tenke seg Ariane poste en tråd på Avsim:):)

Det skulle jeg likt å sett...

Den tråden ville garantert bli låst rimelig hurtig.

Jeg synes Olav Rønningen sa det elegant tidligere i denne tråden.

Flere ord behøves igrunnen ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublet over denne interessante tråden over hos Avsim hvor der er en kar som også stiller seg noe spørrende til denne Ariane hetsen, samt deres nye 737 NG VC produkt. Hans innledende innlegg er saklig og velformulert, hvorpå Avsimbossen Tom Allensworth gir han et kort svar hvorpå han avslutningsvis sier at han vil låse tråden umiddelbart. Og her var det ikke engang antydning til noen ukvemsord overhodet! Les det og døm selv.

 

At Allensworth i det hele tatt kan si at Ariane er velkomne til å benytte Avsim forumet hva tid som helst har jeg problemer med å tro all den tid Allensworth til og med stenger saklige tråder vedr. Ariane som vanlige simmere starter. Synes dette er en smule tvetydige signaler for å si det mildt. Jeg vet ikke hva som har tråkket Allensworth på tærne tidligere, men det må ha vært skikkelig tungt. ""

 

Ok, dette var vel kanskje ikke særlig overraskende i seg selv, men før Allensworth stengte tråden var det ihvertfall én som klarte å legge til et fornuftig svar med en beskrivelse av Ariane's nye pakke. Det finnes også en link til en del screenshots og en 'review light' fra en testflight han nylig hadde gjennomført med den nye Ariane pakken. Egentlig pussig at dette innlegget ikke ble slettet, forresten............. ""

 

Jeg kan ikke for det, men jeg undrer meg faktisk fortsatt over hva denne Ariane vs resten av verden er for noe. Er dette bare noe gammelt grums fra slutten av nittiåra som har satt seg fast i tenna på noen, eller..........?

 

Ser forresten at Avsim agentene er i gang igjen med en ny 'joint investigation' greie, men den har ingenting med Ariane å gjøre så den får ligge i denne omgang.

 

For ordens skyld; jeg synes fortsatt, og har alltid syntes at Avsim er en seriøs og fin web, men de har etterhvert bygget seg opp noen 'fundamentale greier' som jeg ikke helt liker.

 

Ha en konspirasjonsfri ettermiddag, alle sammen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL ""

Ja ikke sant.Har også lest denne tråden.

Helt latterlig.Er også innom avsim ihvertfall en gang om dagen,og liker siden veldig godt.

Men dette er da for dumt ""

Da kan man saktens spørre seg om hvem som er useriøs i akkurat denne sammenheng.Avsim eller Ariane.

Denne fyren spør et helt uskyldig spørsmål,og er som jeg har oppfattet ikke i noen tilknytning til verken ariane eller tishma,og det første Allensworth gjør er å true med å stenge tråden.Uff og uff...

Er tydeligvis ikke bare Ariane som er stengt ifra forumet,men også brukere og tilhengere.Ihvertfall så lenge tråden handler om ariane ""

Det er nettopp dette som gjør meg litt forbannet,ikke sant.

Mener å huske at noe sånt foregikk blant gutter og jenter sånn i 10-11 års alderen,når de vanket i gjenger og bestemt seg for ikke å like noen,pga.en tilsynelatende bagatell...

 

Har lagt en fin post på avsim...

Moro å se om det er noen der som har baller nok til å ta opp temaet ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...