Gå til innhold

Continental til KEWR


Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

Heisann... ja jeg satt på høyre side og fikk et bilde av dere på vollen da vi landet... "" Fine bilder av flyet (N17133) med brannbilene Jan. Jeg skal legge inn de bildene jeg tok fra EWR da vi dro når jeg kommer hjem på tirsdag neste uke. Det var et stort oppstyr i Newark med tale av generalkonsulen, ribbon-kutting osv. Flytiden var 6 timer og 56 minutter fra EWR til OSL... og vi landet vel akkurat på tide... 9:45.

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag: Er det noe stor forskjell mellom en 757-224(2oo) og en med ET tilslutt (757-224ET)? Vet denne maskinen ofte også blir brukt til Lisboa, Birmingham, Irland og Glasgow...den som fløy til osl idag.

 

Tja, er ikke sikkert du trenger å tenke på det så veldig lenge da Continental planlegger å kanskje sette inn en Boeing 777-200 på Oslo-ruten til vinteren.

Leste dette på hangar.no:

 

"Continental har i dag satt inn en Boeing 757 men fra vintersesongen blir det trolig forandringer på dette, ettsom det blir færre avganger i uken og ikke hver dag, og dermed blir det fort snakk om bruk av en større flytype som Boeing 777."

 

Så da er det bare å glede oss til vinteren dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men før de setter inn det må tallene for ruten være veldig bra, men det hadde vært glimrende. Husk at CO også har 767-400, og -200. Men jeg tar GJERNE imot 777...;)Men å reduserer antall avganger til vinter kan være smart, siden det er større marked for denne ruten på våren/sommern

 

Men nå får vi først håpe på at denne ruten går bra...så et skritt om gangen ""

 

Edit: I sommer erstattet Continental 767-400 med 777 i Manchester. Mens de har økt til 2 daglige avganger fra Birmingham med 757 ibruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Continental har i dag satt inn en Boeing 757 men fra vintersesongen blir det trolig forandringer på dette, ettsom det blir færre avganger i uken og ikke hver dag, og dermed blir det fort snakk om bruk av en større flytype som Boeing 777."

 

Blir dette realitet, flytter jeg i telt til den vollen de sto å spotta ifra idag ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det Steinar... "" Det er jo ikke akkurat den samme temperaturen i Lier som i Houston om dagen... ""

 

Geir... jeg vet ikke i farten hva en (ET) designasjon betyr men jeg regner med at det er ETOPS. Vi har to configurasjoner B757's... og disse med BusinessFirst setene, som vi bruker på Europa, blir vedlikeholdt til ETOPS standard. Gruppen min jobber også med B757 winglet sertifiseringen, som du sikkert har lest tidligere, og vi skal ha de klare til neste sommer. Vi starter også med B737-800 winglet installering i MCO nå i Juli. Det er noe mindre jobb med disse, siden de allerede har forsterket wing spar.

 

Geir Ove... du får bli med til Houston neste gang... når Jan vil hente MD80 simulatoren... så skal vi fly litt B777... ""

 

Sander, fikk du med deg at FO'en på CO39 i går var Norsk? Han het Harald Andresen og er B757/B767 First Officer.

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det Steinar... "" Det er jo ikke akkurat den samme temperaturen i Lier som i Houston om dagen... ""

 

Geir... jeg vet ikke i farten hva en (ET) designasjon betyr men jeg regner med at det er ETOPS. Vi har to configurasjoner B757's... og disse med BusinessFirst setene, som vi bruker på Europa, blir vedlikeholdt til ETOPS standard. Gruppen min jobber også med B757 winglet sertifiseringen, som du sikkert har lest tidligere, og vi skal ha de klare til neste sommer. Vi starter også med B737-800 winglet installering i MCO nå i Juli. Det er noe mindre jobb med disse, siden de allerede har forsterket wing spar.

 

Geir Ove... du får bli med til Houston neste gang... når Jan vil hente MD80 simulatoren... så skal vi fly litt B777... ""

 

Sander, fikk du med deg at FO'en på CO39 i går var Norsk? Han het Harald Andresen og er B757/B767 First Officer.

 

Dag

 

Be sure DAG.

 

Jeg har overhodet ikke reflektert over at det kunne være mere morro og være i Huston og fly simulator og .....ja ...jeg begynner og gråte bare jeg skriver om det...men denne gangen var det det offentlige som bestemte at jeg var assigned til en annen lokasjon en Huston...men men...next time...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og vi landet vel akkurat på tide... 9:45.

 

Dag

 

Selvfølgelig.......jeg var jo på jobb ""

 

 

Godt dere sendte den inn på 01R, hvis ikke hadde det blitt mange banneord på vollene "" Ble litt dårligere stemming når vikingen gikk inn på 01L, men den hadde jo litt flapsproblemer men det ble jo fikset ordnet før landing... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det Steinar... "" Det er jo ikke akkurat den samme temperaturen i Lier som i Houston om dagen... ""

 

Geir... jeg vet ikke i farten hva en (ET) designasjon betyr men jeg regner med at det er ETOPS. Vi har to configurasjoner B757's... og disse med BusinessFirst setene, som vi bruker på Europa, blir vedlikeholdt til ETOPS standard. Gruppen min jobber også med B757 winglet sertifiseringen, som du sikkert har lest tidligere, og vi skal ha de klare til neste sommer. Vi starter også med B737-800 winglet installering i MCO nå i Juli. Det er noe mindre jobb med disse, siden de allerede har forsterket wing spar.

 

Geir Ove... du får bli med til Houston neste gang... når Jan vil hente MD80 simulatoren... så skal vi fly litt B777... ""

 

 

Dag

 

Hei Dag

 

Takk for sist.

Synd du ikke kom innom i avgangshallen. Det var mye ståk her på Gardemoen også som du sikkert så. ETOPS fikk jo en grundig forklaring på i Houston, du kallte det "Engine Turn Or Passenger Swim." Ellers hadde det vært hyggelig om vi kunne treffes en dag slik at vi kunne få gjengjeld litt av det "Southern Hospitality". Jeg har ikke funnet Shiner her men det kan sikkert løses med annen veske.(Shiner er et mørkt øl for de som ikke har vært i Texas) ""

 

Hilsen

Fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fred... "" Ja jeg så du var opptatt med fotograferingen også. Ole Gunnar kommer ut til Lier i morgen tidlig... rundt 9:00 AM... og vi drar opp til Skedsmo for å se på hvor simulatoren skal stå. Skal ringe Jan i morgen også, for å se om vi kunne møtes etter jobben hans. Jeg skal med CO 39 på tirsdag så det måtte bli i morgen... mandag. Vi snakkes... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...