Gå til innhold

Frustrerende problem


JM

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha begynt å bruke VATSIM mer og mer, er det et par problemer som dukker opp. (Når jeg først) får kontakt med ATC (og hvis man ser på meg i ServInfo) så er jeg alltid ca 40 nm unna der jeg er i simmen!? Skjønner?

Og det er jo klart det blir vannskelig for ATC å lede meg, når jeg er 40 nm unna for han, der hvor jeg selv er...!

Mitt andre problem er voice ATC; det blir veldig "broken" lyd fra meg, og det er vanskelig å høre meg; er det for dårlig mikrofon, eller hva kan være galt/dårlig?

 

På forhånd takk! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil sei at når du er på Gardermoen så er du ved Kjeller ifølge atc?

Har sett en del fly som har det sånn.

Uten å sei det for sikkert så har det enten med at du kjører XP uten SP1, eller så er det at du ikkje har registrert SB i fsuipc. Trur det er det med XP som er problemet ditt.

 

Når det gjeld voice kan eg ikkje hjelpe deg med noe, men eit tips er å bruke siste driver til lydkort og køyre mist muleg ekstra program når du er ute å flyr...

 

Håpar det går i orden får deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Joachim..

For meg så høres det ut som du har et vel kjent problem for de som brukte FS2004 i utgivelsesperioden.

Folk fikk dette problemet når de brukte SB med FS2004 uten sbrelay.

Men du bruker vel sbrelay når du kobler deg opp mot VATSIM?

 

Når det gjelder voicen så kan det være flere grunner til at det er hakkete..

Jeg annbefaler deg å prøve å velge et annet lydkort på AVC, hvis dette ikke hjelper bør du prøve å gå tilbake til rogerwilco, for å se om dette hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, takk for tipsene gutta!

For øyeblikket kjører jeg FS2002 (det burde jeg jo sagt "" ), så tror ikke det er FS2004 feilen...

Hvis dere går inn på ServInfo nå, og ser ved EFRO så kan du se min plassering. På min skjerm står jeg på GA parkeringen på flyplassen der...!

Så det vil si at jeg er på kartet nærmere EFKE enn EFRO...

Angående mikrofonen så er ikke det det viktigste, men hadde i allefall vært greit å få til resten...!

 

edit: jeg har XP med alle servicepakker, og jeg har da fsuipc i modules mappen min...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har ikke glemt deg vet du Baard ""

Nei, det er faktisk fordi jeg har en ganske dårlig data( ""), og når i tillegg DF737 ikke virket i FS2002 var saken klar. Men nå er det vel likegodt å bytte tilbake, siden jeg har fått PMDG737 i boks!!

Og hvis VATSIM problemene da kan bli løst, er saken biff! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det problemet med hakkete lyd hadde jeg også. Det som var rart, var at AVC fungerte helt fint når FS ikke var aktivt. Så fort jeg aktiverte FS, ble lyden hakkete. Så leste jeg på AVC FAQ at man skulle bytte Device under Audio Setup. I steden for å bruke DirectSound, prøvde jeg Wave, og da var problemet løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...