Gå til innhold

Radiostryrt fly!


Geir G

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen!

 

Nå her jeg kjøpt meg en Piper CUB J-3 RC!(elektrisk) ""

Har kjørt det litt på en idrettsbane i nærheten, men fant ut at jeg trengte en større plass (Etter 2 krasj i tretoppene) så jeg dro opp til Voss (der jeg er nå) for å fly litt. Mine besteforeldre eier 60 mål dyrket mark som er fin å fly på. Etter et vindkast som gjorde at jeg stupte rett i bakken med toppfart (ca. 10 m/s) gjorde at nesen på flyet knakk "". Etter mye teiping dro jeg ut til Bømoen [ENBM] for å prøve å fly den der. Vindpølsen sto ca. 90 grader rett ut fra "flaggstangen" og det sluddet, men jeg tok en risk. Etter en sidlengs landing etter 10m (den mest vellykkede landingen hittil) fant jeg ut at dette ikke var så smart, så nå er jeg hjemme igjen.

Før jeg tar meg en tur til lurer jeg på noe:

Finnes det extradeler/reservedeler til flyet, "Piper CUB J-3 Grasshopper", gul, et vingespan på ca. 1000mm, ca. 1400kr kjøpt på Hobbyland AS i Bergen (vet ikke merke)?

Ringte til butikken over for å spørre, men det er litt dyrt å betale 300kr for en isopor(?) hale!

 

Trenger hjelp og tips til dette, er helt fersk. Kom gjerne også med tips om hvordan en kan fly noe slikt på en OK måte. """"

 

Håper på positive/faglige svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hvis du synes 300,- er for mye penger, så har du definitivt funnet feil hobby...

 

Selv skal jeg selge unna diverse modellfly og helikopter-ting nå, med en nypris på godt over 30.000,-

 

Kenneth har HELT riktig med det han sier. Selv har jeg brukt ca 75000 kroner på hobbyen i 2003. Jeg fly Helikopter, men ta i betraktning at jeg flyr mye..

Jeg flyr opp 5 liter fuel på en dag.

Jero tjener mye på meg.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja har brukt en del penger på denne hobbyen også...

Men den gir mye tilbake. Med meg kommer og går denne hobbyen litt i perioder, og nå kjenner jeg at det lysten er der i gjen. Når du har flydd en del begynner du med lavtflyging og strekke grenser, fly i mye vind også videre. Men det er grisespennende og utfordrende hvis det er lenge siden du har flydd.

Kjøpte et lite fjernstyrt fly nå når jeg var i Thailand. 300 spenn. Ikke så avansert, noe av det simpleste. Men ivertfall kontrollerbart på høyde og sving. Tror Nakshop selger noe lignende. Får alt du trenger med sender og hele pakka. Men anbefaler heller å kjøpe et brukt som er på nettauksjoner... rcmarket.no feks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...