Gå til innhold

Continental introduces Oslo-Newark flights


Dag Johnsen

Anbefalte innlegg

OSLO, Norway, Feb 24, 2004 (AP WorldStream via COMTEX) -- Continental Airlines on Tuesday announced plans to begin direct flights between Oslo and a New York area airport, a route that will be this Nordic country's only nonstop service across the Atlantic.

 

The new service between Oslo and Newark Liberty International Airport in New Jersey will open June 18, a news release said. The Scandinavian Airlines System plans to cancel its Oslo-New York connection on March 28 because of losses incurred.

 

"By providing nonstop service to New York and quick and easy connections to destinations beyond throughout the Americas, we will be able to offer convenient travel options to our Norwegian customers, as well as to visitors to Norway," Jim Summerford, Continental's international vice president, said in an airline news release distributed by Oslo airport.

 

The airline intends to fly 172-seat, Boeing 757 aircraft on the route.

 

"I am delighted that Continental will be flying to Oslo. The New York route is a very important one for us," said Oslo Airport Managing Director Nic Nilsen.

 

Continental, the world's seventh largest airline, is based in Houston, Texas. It employs about 42,000 people and flies to 126 U.S. and 101 international destinations.

 

Copyright 2004 Associated Press, All rights reserved

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere ligger litt foran meg hjemme i Norge... """""" Jeg ser Dag har allerede posted dette... "" Vi starter som regel nye Europa markeder med B757's og ser på belegget. Går det godt så legger vi som regel inn en B767-200ER eller B767-400. Vet ikke om markedet er stort nok for en B777...?

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal vel sikkert litt til før en B777 blir satt inn - men det er jo lov å håpe!!!. He he, hadde vært et pent syn på OSL det. Hadde ihvertfall gjort seg, men jeg

har absolutt ikke noe imot en B757 fra dere heller - B757 er

uten tvil min favoritt-flytype. Mere elegant fly, skal man lete lenge etter - synes nå jeg da... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere ligger litt foran meg hjemme i Norge... """""" Jeg ser Dag har allerede posted dette... "" Vi starter som regel nye Europa markeder med B757's og ser på belegget. Går det godt så legger vi som regel inn en B767-200ER eller B767-400. Vet ikke om markedet er stort nok for en B777...?

 

Dag

 

Vi medlemmer får reise frem og tilbake konstant, da, slik at det blir behov for en 777. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Baard... det vet jeg faktisk ikke så mye om men jeg skal se hva jeg kan finne ut...? Jeg vet at Dag skal på ferie nå i sommer og han er ute etter noen tibud også. Det kan jo hende at vi tibyr noen "introduksjonspriser" fra Oslo og jeg skal spørre litt rundt... Ellers så er BusinessFirst en fin måte og reise på men det koster $$$... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sebastian... "bare American, British Airways, Lufthansa, Virgin og United"... """""" dette er da ikke så dårlig...? Vi har noe som heter BusinessFirst som er en kombinasjon av Business Class og First Class og servicen er ikke noe og klage på... "" Den er nok vesentlig bedre enn de fleste Business Class men vi har ikke de små "leilighetene" som noen selskaper putter i First Class... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter som regel nye Europa markeder med B757's og ser på belegget. Går det godt så legger vi som regel inn en B767-200ER eller B767-400. Vet ikke om markedet er stort nok for en B777...?

 

Dag

B777 er nok en fjern drøm ja. Jeg ser at alle virker veldig optimistiske til denne nye ruten, og jeg ønsker Continental lykke til, men dette er kanskje riktig sted til å minne om at veldig få brukte SAS sin tilsvarende rute til tross for alliansen med United og deres store nettverk i Skandinavia. Hvilke fordeler har Continental ved siden av et mindre fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - Kanskje de ser dette andre veien. Siden dette er et amerikansk selskap med mange kunder der satser de kanskje på å fly en del flere amerikanere til skandinavia og tilbake igjen i forhold til hva SAS gjorde fra Oslo. (SAS flyr jo som kjent både fra Oslo, Stockholm og København, mens Continental bare skal bruke Oslo i skandinavia)

Nå skal de jo fly med et mindre fly, men de skal fly syv dager i uken. Dette gjør at de faktisk øker kapasiteten på ruten i forhold til hva SAS gjør i dag.

Om de klarer å fylle alle disse setene gjenstår jo å se, men jeg håper virkelig de klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Øyvind... ja Marketing overlater jeg til de som har greie på det... "" men et par observasjoner skal jeg legge inn; En B757 er vesentlig billigere i operasjon enn for eksempel en B767-300 eller A330 osv. så Cost per Available Seat Mile (CASM) er lavere. Men jeg tror den fordelen... som Dag nevner... er at dette er en "daglig" flight. Med andre ord kundene bør ikke planlegge rundt flyavgangene men vi har flyavganger når kundene trenger å reise. Dette er viktig for Business reisende... som må til for eksempel New York i morgen... men flyet går da ikke før Søndag...? Jeg reiser ofte fra OSL via London og Amsterdam til Houston og det er utrolig mange Norske business reisende på disse flightene. Ellers så får vi se hvordan dette går...

 

Dag, jeg skal fortsatt finne ut hvordan prisene vil ligge. Jeg får vel ta meg en tur selv så dere kan reise på CO's Inaugural OSL-EWR Flight... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...