Gå til innhold

LIVE ATC ENTO http://80.213.219.162:8000


T. Paulsen

Anbefalte innlegg

Grunnen til at de ikke finner det kan være at direkte-adresse til stream'en ikke er http://80.213.219.162:8000, men http://80.213.219.162:8000/listen.pls

 

EDIT: Disregard, ser nå at det ikke er tilfelle ""

 

Streamer nå med 320 kbps.. Ble en del bedre tror jeg.

 

Hehe, nå tror jeg du har tatt deg et par vann-tanker over hodet. Kan nok tenkes at det går greit hvis stream-maskinen står i nettverk hos deg. Men så lenge du har ADSL (regner jeg med), så klarer du aldri å streame ut med 320kbps "" Da måtte du nesten hatt minimum 2,5 Mbits upstream for én lytter. Slik som det er nå, så går det ikke an å høre på. Buffrer omtrent hvert 5. sekund...kjør 24kbps, det funker greit nok for tale.

 

Heldiggris, hos meg bufres det annenhvert sekund ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Nå er den nede i 32.0 Kbps igjen.

Torp/Farris/Oslo control Sector skagerrak/Oslo control Sector east er noe av det jeg har fått kontakt på..

Mulig det er bare flyene dere hører på control, men hadde dere vært her og sett hvor jæ..... været er nå, så hadde dere kanskje skjønt det.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som pleier å høre på dette her?

 

Hvis ikke, så skrur jeg bare av. Gidder ikke la maskinen stå på dag og natt hvis ingen hører på.

 

Siden været er som det er her nå, så er det begrenset hva jeg får inn her, men de kanalene som står og blir scannet er Torp/Farris/Oslo control Sector skagerrak/Oslo control Sector east/Kjevik ATIS/Gardermoen Director.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi hører!

Nu er jeg hjemme og der får jeg det inn ""

Får det fortsatt ikke på jobb ""

 

Hmmm.. Litt kjedelig.. Må vel bare være en brannmur eller noe som gjør at du ikke får inn det tenker jeg.

Sjekk også ut Morten`s tips.

Grunnen til at de ikke finner det kan være at direkte-adresse til stream'en ikke er http://80.213.219.162:8000, men http://80.213.219.162:8000/listen.pls

 

Mulig det virker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden været er som det er her nå, så er det begrenset hva jeg får inn her, men de kanalene som står og blir scannet er Torp/Farris/Oslo control Sector skagerrak/Oslo control Sector east/Kjevik ATIS/Gardermoen Director.

 

Min erfaring er at jo dårligere vær, jo bedre mottaksforhold er det. I klarvær har jeg faktisk de dårligste mottaksforholdene. Men når det er overskyet, regn/snøbyger osv. hører jeg senderne rundt omkring mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi hører!

Nu er jeg hjemme og der får jeg det inn ""

Får det fortsatt ikke på jobb ""

 

De fleste "corporate" proxyer er normalt kritiske til ikke-standard porter (i dette tilfellet 8000). I tillegg er en del satt til å filtrere vekk streaming formater... siden det stjeler verdifull båndbredde fra e-post, websider etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte et spørsmål på dagen idag om det er noen herifra som pleier å høre på dette. Fikk kun et svar.

 

Trenger litt tilbakemeldinger på om dette virker, eller om det bare er surr hele greinet.

 

Kan se at det er rundt 1-5 som er logget på og hører på dagen men vet ikke om det er noen herifra som hører på dette.Jeg streamer dette for dere, og ikke Mr. Johnson på andre siden av jordkloden som har logget inn via Shoutcast.

 

Vi får se i morgen om jeg har fått noe svar, hvis ikke legger jeg det ned.

 

Det som blir streamet er:

Oslo Control ATCC 120.375 Sector west

Oslo Control ATCC 125.050 Sector east

Oslo Control ATCC 134.350 Sector skagerrak

 

Oslo lufthavn, Gardermoen 131.350 Gardermoen director

 

Kristiansand lufthavn, Kjevik 124.475 Kjevik ATIS

 

Sandefjord lufthavn, Torp 118.650 Torp twr all trafikk

Farris Approach 134.O50

 

Mulig dere bare får inn kun flyene til tider på noen av disse, men de er alle oppe og går hele tiden.

Ser på scanneren at disse kanalene er de som går igjen mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette funker helt flott! Artig å forsøke å følge aktiviteten, selv om det ikke er like lett å skille ut meldingene bestandig. "Do you want to establish on this heading?" var det en som ble spurt om akkurat nå, og jeg sender det videre til deg Tom Arne: Kommer du til å ha denne liggende oppe permament?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette funker helt flott! Artig å forsøke å følge aktiviteten, selv om det ikke er like lett å skille ut meldingene bestandig. "Do you want to establish on this heading?" var det en som ble spurt om akkurat nå, og jeg sender det videre til deg Tom Arne: Kommer du til å ha denne liggende oppe permament?

 

Vet ikke om jeg kommer til å ha den oppe hele tiden, men hvis jeg ser at folk sitter å lytter på dette, så kommer jeg til å ha den oppe.

 

Har skjønt at på natta så er det lite aktivitet i luftromet over her, så da ser jeg egentlig ikke noe grunn til å ha den oppe.

Det hender nok at jeg selv må ha med meg denne radioen på flyplassen på Jarlsberg selv også noen ganger.

Den er iallfall oppe og går så lenge det er lyttere.

 

Hender at jeg noen ganger må restarte maskinen/legge til kanaler osv. Da kommer jeg til å publisere ny ip adr. på forumet her.

Har funnet ut at enkelte tider på dagen så får jeg inn ganske mye herifra. Prøver å la den scanne så mange kanaler som mulig i området her.

 

De kanalene som jeg nå VET at jeg har fått full kontakt med (fly og atc) etter å ha hørt på dette i ganske mange timer er:

 

Oslo Control ATCC 120.375 Sector west

Oslo Control ATCC 125.050 Sector east

Oslo Control ATCC 134.350 Sector skagerrak

 

Oslo lufthavn, Gardermoen 131.350 Gardermoen director

Oslo lufthavn, Gardermoen 119.975 Gardermoen TMA Sec east

Oslo lufthavn, Gardermoen 121.925 Gardermoen ground

 

Kristiansand lufthavn, Kjevik 124.475 Kjevik ATIS

Kristiansand lufthavn, Kjevik 119.950 Kjevik tower

 

Sandefjord lufthavn, Torp 118.650 Torp twr all trafikk

Farris Approach 134.O50

 

Stavanger Control ATCC 120.650 Sector south

 

 

 

Disse har ikke kommet opp enda..

Esos control 118.400 Esos control West

Copenhagen control 128.750 Copenhagen control

 

Det som dere også kan gjøre for å se om jeg har streameren oppe er å gå på www.shoutcast.com og søke på "Air traffic".

Da skal jeg komme opp på lista hvis jeg er logget på.

 

Håper dette er gøy for noen.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...