Gå til innhold

"Gutta på tur" er snart for nok en "langtur"!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

For dere som har litt kjennskap til meg å Julian Barratt-Due så har dere sikkert fått med dere at vi er store tilhengere av å fly flere sammen på VATSIM.

Alt startet for akkurat 1 år siden den 23. Desember da jeg arrangerte en såkalt "groupe flight" ned til Samos med retur noen dager etter.

Siden den gang har jeg blitt godt kjent med Julian og vi flyr mye sammen, noe jeg setter pris på!

 

Dette året har jeg og Julian planer om å innvitere dere med på en sydlig destinasjon fra Gardermoen, slik at du kanskje får deg noen nye venner innen onlineflygning på VATSIM du også?!

Jeg vil ennå ikke gå ut med hovr destinasjon er, men hovedårsaken med dette innlegget er å finne ut når det evt. passer best for flertallet av dere å bli med på denne turen.

Vi ønsker selvfølgelig å ha med så mange som mulig!

Mer konkret information angående selveste turen får dere når vi publiserer hjemmesiden vår iløpet av denne uken eller kommende uke!

 

Alt jeg kan si er at vi reiser fra Gardermoen rundt 7 tiden på morgenen (vet at dette er tidlig men vil du virkelig være med så skal det ikke være noen hindring å stå opp!) og returen tilbake til Norge vil skje dagene i nærheten, mes sannsynlig dagen derpå.

Dermed er det litt vanskelig å plassere dagene, jeg ønsker derfor at dere som har høy interesse av å være med om å velge en av datoene nedenunder for avreise dag!

Takker for din hjelp, og skulle det være noe du lurer på så er det bare å legge igjen en beskjed til meg enten her på forumet eller sende meg en privat beskjed!

 

Følgende datoer er akutelle:

Mandag 22. Desember

Tirsdag 23. Desember (Retur vil evt. skje ved en senere dato!)

Fredag 26. Desember

Lørdag 27. Desember

Søndag 28. Desember

Mandag 29. Desember

Tirsdag 30. Desember

 

MVH

Ivar Skaugstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg vil være med men ett par spørsmål først:

1:blir det jet fly eller småfly?

2:når jeg flyr på vatsim så hakker de flyene rundt meg litt og jeg lurer på om det er vanlig.

3:er det gøy og dra på tur hvis de andre flyene på du flyr sammen med ser ut som legoklosser? he he

3:jeg kan Lørdag den 27 men da kommer jeg sikkert ikke til og kunne fly hjem igjen for jeg skal på nyttårsleir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

For å ta Thomas først... Julemiddager er vel ikke på morgenen? Hehe!

 

Så til Alexander! Denne flyturen blir av meg og Ivar opperert med Boeing 737! Du velger selv hvilket fly du ønsker, men en liten turboprop er vel ikke så lurt når du skal såpass langt sør som det vi skal ""

At fly hakker skyldes kanskje et dårlig skjermkort! Det hakker hos meg og, men det er jo ikke det jeg ser på! Dette er kun noe som skjer når man taxer bak et annet fly f.eks! Slike ting får man regne med! Det er opplevelsen som er det viktige! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander:

1:blir det jet fly eller småfly?

Det sier seg nesten selv, vi drar med "jetfly"..

Jeg og Julian vil bruke Boeing 737, som vi alltid har gjort. ""

2:når jeg flyr på vatsim så hakker de flyene rundt meg litt og jeg lurer på om det er vanlig.

For å gjennta det som ble sagt ovenfor så er dette fordi at Squawkbox ikke opptateres jevnlig, og fordi de som flyr har forskjellig hastighet på internettlinjen.

3:er det gøy og dra på tur hvis de andre flyene på du flyr sammen med ser ut som legoklosser?

Turen holdes ikke for at man skal sitteå se på flyet til hverandre, det er helhetsopplevelsen som teller!

Og for meg så er det sceneryet og flygningen underveis som er det store, ikke flyene rundt meg.. ""

 

Thomas:

Når kommer hjemmesiden?

Den kommer når vi får fastsatt avreisedato. Regner med at den kommer neste uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det passer,så blir jeg med i min kjære 757-200. Hadde jo vært artig med en slik romjulsferd. Må jo reklamere litt for Coast Air i blant disse SAS gutta ( Ivar/Julian hehe!)

På nåværende tidspunkt så passer det for meg alle dagene som er oppsatt...

 

 

Hehe, så du prøver å kapre oss til Coast Air fra SAS Einar?

Har faktisk vært inne på tanken å prøve meg hos Coast Air, men har liksom aldri gjennomført det.

Hadde vært trivelig om du ble med i din 757, vi får vel snart fyllt opp Madeira kan jeg tenke meg.

Skal forøvrig sende en mail til VATSIM i Portugal for å høre om de har mulighet til å bistå med ATC til oss! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenker jeg at en dato vil bli satt iløpet av de kommende dagene, kanskje allerede i morgen!

Slik det ser ut nå så er det gode sjangser for at nedoverturen blir den 22. Desember med retur den 23. Desember.

Men den endelige datoen vil bli annonsert snart, og når vi vet den vil vi også legge ut hjemmesiden som inneholder vår foreløbige hemmlige destinasjon! ""

Keep tuned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har aldri fått anledningen til å være med på turene deres, håper jeg kan være med i år.

 

Jeg kan ikke 26. desember og 28. desember, men så langt jeg har oversikt så passer de andre dagene i vertfall delvis

 

Flott Arild!

Her ser det ut som at Coast Air vil stille sterkt opp og

danke ut SAS... ""

Ivar:

Du er hjertelig velkommen til Coast Air http://virtualcoastair.org/ Et lite sosialt selskap med masse hyggelige folk..(reklame "")

 

Tune it on now

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at mange er interessert i en slik felles tur.

Ikke for å være pirkete eller kjedelig, men hadde det ikke vært greit å arrangere turen i romjula? og ikke den 22 og 23?

Nå er det sikkert slik at de fleste av dere kanskje går på skolen ennå, og slik sett har Jule fri, men hva med oss lønnsliterne som ikke har fri før etter julaften?!

 

Bar esom et lite forslag, prøv å få det til i romjula, da er jeg sikker på at dere får mange piloter med dere, samt at det blir lettere å mobilisere ATC på turen nedover.

 

Mange gode jule hilsner

LN-ATR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det passer,så blir jeg med i min kjære 757-200. Hadde jo vært artig med en slik romjulsferd. Må jo reklamere litt for Coast Air i blant disse SAS gutta ( Ivar/Julian hehe!)

På nåværende tidspunkt så passer det for meg alle dagene

som er oppsatt...

 

Hehe, så du prøver å kapre oss til Coast Air fra SAS Einar?

Har faktisk vært inne på tanken å prøve meg hos Coast Air, men har liksom aldri gjennomført det.

Hadde vært trivelig om du ble med i din 757, vi får vel snart fyllt opp Madeira kan jeg tenke meg.

Skal forøvrig sende en mail til VATSIM i Portugal for å høre om de har mulighet til å bistå med ATC til oss! ""

 

Vi skal til Madeira med andre ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fae*n, ser ut som jeg klarte å forsnakke meg ja!

Hehe, det er slik som kan skje når man blir litt overivrig, noe som jeg blir en gang i blandt..

Men den er grei, det er ikke noe vits i å holde det hemmelig, vi skal til Madeira folkens!

I morgen får vi fastslått hvilken dato turen blir på, og da vil også hjemmesiden legges ut!

Linker til Scenery og kart kommer også til å finnes der.

Madeira du... ""

 

Arnfinn:

Nå må vi også tenke på hva jeg og Julian har mulihet til.

Julian har tennis å tenke på, og jeg må stormlese flyteori og det blir nok en hel del familiemiddager etter julen.

Det er flest personer som har sagt at de har tid i de få dagene før julaften, derfor ser det best ut for disse dagene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...