Gå til innhold

Prosjekt B-737NG-- (Tips=takk)


Christoffer Linnerud

Anbefalte innlegg

Hei alle flygale.

 

Jeg holder for tiden på å forberede listen over hva jeg trenger til mitt prosjekt B-737 NG cockpit. Jeg har innsett

at dette faktisk er mulig over tid. Jeg har fått to nye favoritt siter med tanke på prosjektet. Den ene er

Project Magenta

Og den andre er Aerosoft.Australia.

Har lenge drømt om å bygge en 737 cockpit men har slått det fra meg i det jeg har trodd at dette er uoverkommelig rent økonomisk. Men jeg må bare få skryte uhemmet av Cockpit og det Patrick og Claes har fått til på disse sidene. En stor takk for gode å informative sider om cockpit-bygging.

 

Det neste punktet på listen er sittekomfor. Det holder jo ikke med kontorstol når man flyr B-737. Nei her må man ha skikkelige saker. Tenkte i første rekke på et godt eksemplar av et ekte flysete, men det ville kanskje bli et prosjekt for seg og muligens i dyreste laget.

Så den neste tanken jeg fikk var å oppsøke et bilopphoggeri å få tak et godt eksemplar av et bilsete.

Noen som har tips om type bilseter som kunne passe inn i min fremtidige B-737 cockpit?

Og er det noen som bor i Oslo eller Akershus som vet om steder der dette er mulig få tak i? Bilopphoggerier eller lignende.

 

 

 

Mvh

 

Chris

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Christoffer... jeg vet ikke om dette er akkurat det du ser etter... men vi har en komplett DC10 "full motion" simulator som ikke er i bruk lenger. Jeg har pratet med noen av sim teknikerene og om noen er interesserte vil den ikke koste noe som helst... "" "The catch" er at den som vil ha den må koste på demontering og frakt selv. Dere kunne jo finne en del "fly frelste" entusiaster og komme ned til Houston for å hente den. Frakten hjem til Norge ville nok ikke bli så dyrt... siden det er plenty av båter mellom Houston og Norge. Den kunne settes opp et sted der folk ville betalt for en DC10 sim tur... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke hjemme så hadde det vært gøy å ha noe slikt i Bodø. Vi har jo luftfartsmuseet her, SAS har vel bestemt at Widerøe skal sende sin simulator sørover, og forsvaret. En eller annen plass burde det jo da være mulig å plassere den.

Det største problemet blir nok å finne en "rik onkel" som kan finansiere en slik flytteoperasjon ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Truls Petter... svær og svær... den passer nok ikke i stua...! Vet ikke akkurat dimensjonene men den står på seks hydrauliske ben... og i tillegg kommer computeren. Jeg skal se om jeg får tid til å stikke bort i de neste dagene å få noen detaljer.

 

Ja Dag... vi skulle ha en "rik onkel i Texas" og det er ikke meg... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm.... la meg tippa... det kjem til åkoste mellom 20 000 og 200 000 å demontere den, frakte den over dammen, montere den og få den operativ.

Me er per idag 2580 medlemmar. Så i BESTE fall kjem det til å koste oss 8 kroner kvar. I verste fall kjem det på 77,50 kr per mann. La oss seia at 15% av medlemmane støttar saken. Då er me nede i 387 medlemmar. Då blir det i bestefall 52 kroner per mann. I verste fall, 517 kroner per snute. Så nokon innsamlingsaksjon vil neppe dekke kostnadane. Men det ein KAN gjere. Er å søke staten om pengar til å frakte den over, stte den opp og starte med å la folk prøve seg som pilotar for eit par timar mot betaling og kalle det eit "aktivitetssenter".

 

Men å fått den over hadde jo vore kulare enn kulast hehe... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann... en update fra Houston. Jeg pratet akkurat med Niels som jobber der ute og han mente at den er fortsatt tilgjengelig...? Den var flyttet fra LAX til IAH en gang i midten av 1990 årene og da måtte de ha delene på en lastebil som var "overseized". Boxen... eller cockpiten... er nok den største delen... og i tillegg kommer de seks hydrauliske leggene, pumper, power supply og computer.

 

Henrik, ja den ser ut som den i bildet. Vet ikke om det er en CAE simulator men det skal jeg finne ut av...? Det er ikke dagslys men den har veldig gode natt visuelle detaljer. Har flydd den mange ganger... "" Den kan settes opp som DC10-10 og -30. Jeg nevnte til Christoffer at det er Thanksgiving i dag så det er ingen til stedet på simmen. Jeg skal som tidligere nevnt ta en tur ut der over helgen for å få noen detaljer... størrelse osv.

 

Marius... den er nok for stor for en C-130 og det blir nok mye billigere å sende med båt. Vet ikke akkurat dimensjonene på en "standard" container men det burde holde...?

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mulig å finne standardstørrelser på skipscontainere her.

 

Hvem andre enn sveitsere er det som kan starte en internasjonal organisasjon for standarder og standardstørrelser? ""

 

Sakset & Limet:

 

--------------------------------------------------------------------------------

20’ Dry Cargo Container

 

Outside Dimensions:

 

Length 19'10-1/2" (6.058 m.)

Width 8'0" (2.438 m.)

Height 8'6" (2.591 m.)

 

 

Inside Dimensions:

Length 19'4-3/16" (5.897 m.)

Width 7'8-33/64" (2.350 m.)

Height 7'10-11/64" (2.392 m.)

 

Door Opening:

Width 7'8-11/64" (2.341 m.)

Height 7'5-11/16" (2.278 m.)

Capacity:

Max.Gross Weight 52,910 lb. (24,000 kg.)

Tare Weight 4,960 lb. (2,250 kg.)

Max. Payload 47,950 lb. (21,750 kg.)

Max. Road Weight 37,500 lb. (17,010 kg.)

Cubic Capacity 1,170 cu. ft. (33.2 cu. m.)

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

40' DRY CARGO CONTAINER

 

Outside Dimensions:

Length 40'0" (12.192 m.)

Width 8'0" (2.438 m.)

Height 9'6" (2.896 m.)

 

 

Inside Dimensions:

Length 39'5" (12.033 m.)

Width 7'8" (2.345 m.)

Height 8'9" (2.381 m.)

Door Opening:

Width 7'8-23/64" (2.346 m.)

Height

8'5-49/64" (2.281 m.)

Capacity:

Max. Gross Weight 79,366 lb. (36,000 kg.)

Tare Weight 10,185 lb. (4,620 kg.)

Max. Payload 69,181 lb. (31,380 kg.)

Cubic Capacity 2,687 cu.ft. (76.1 cu. m.)

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Helt utrolig hvordan en tråd kan ta av, hoved spørsmålet i denne tråden er jo tips om seter til en B737 home cockpit ""

 

Men tilbake til denne DC10 full motion simulatoren;

Tottal vekt på denne greia er sikkert 6-8 tonn, ref denne B737 full motion simulatoren . Transport kostnader, opp imot NOK 50.000,- (en kjenning flytta til Thailand og flyttelasset kom på 30.000,- ,turen til Thailand er endel lengre ja og vekta en helt annen).

Så har vi til slutt drift/vedlikeholdskostnader som helt sikker ingen av oss kan forrutsi da denne simulatoren er gammel og velbrukt og jo eldre ting er jo mer vedlikehold kreves.

 

Nå skal ikke jeg være noen gledesdreper, for tipset er veldig flott det, men vi må ikke ta helt av her før mere "facts" ligger på bordet, og kronerulling her i FS.no er jeg veldig skeptisk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle simulator entusiaster... "" Bare en kort oppdatering fra Houston på Lørdag morgen. Siden det er helligdag og lang weekend her i USA er det ingen til stede på simmen. Jeg skal få mere detaljer på Mandag. Jeg er ikke sikker på hvor den er laget men den er FAA godkjent som en "level B" simulator. Den har et nøyaktighetsnivå som tilfredsstiller "level C" men den har ikke "level C" grafikk. Dette kan oppgraderes men siden DC10 flåten var på vei ut brukte vi ikke noe mere $$$ på denne.

 

Reid Ståle... joda det er bra å være realistisk så man ikke kommer over uforutsette hindringer og da snakker vi om $$$. Det var det jeg mente med "catch"... at demontering og frakt måtte dekkes. Den er heller ikke "helt" ny som du nevner... og må selvfølgelig holdes ved like. Det største problemet ser ut til å være de eldre computerene som er full av overraskelser... men dette burde jo en kar med computer/elektronikk innsikt lett kunne klare. Jeg tror nok at den PC'en du sitter foran nå er mere avansert enn den computeren som styrer denne simmen... ""

 

Dette var kun et forslag og informasjon til Christoffer / dere på flightsim.no og det hadde jo vært fint om dere kunne få dette til... Den behøver jo ikke være "full motion" og da ville den ta mindre plass og kreve mindre vedlikehold... ""

 

Hei så lenge...

 

Dag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...