Gå til innhold

flight sim yoke


andreas a berg

Anbefalte innlegg

Realismen blir skrudd opp et par hakk med Yoken (så sant mann ikke flyr Airbus....)Det som kan være greit og huske på før mann går til anskaffelse av en Yoke, er at der ikke er noe "rudder" funksjon. Etter et par "sidevinds landinger", vil nok trangen til og få seg rudderpedaler komme snikende, å da snakker vi om ca. 12-1300kr til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye jeg ikke forstår. En sak er for eksempel det at man synes realismen og flyfølelsen blir så mye bedre med yoke. Jeg har stikke og pedaler fra CH som jeg synes gir en mye bedre "feel" en hva CH sin yoke som jeg også har prøvd gir. Syntes rett og slett yoken ble noe vassen. Men hver sin smak.

Skulle jeg ønske å late som jeg flyr et fly med yoke fra venstresetet er det jo bare å plassere stikka i venstre hånd ""

 

CFM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt en brukbar stikke fra før, hadde jeg vurdert pedaler fremfor yoke. Yoke kan tross alt bare brukes til en ting, mens stikka er ganske allsidig - det finnes jo fly med stikkekontroll isteden for yoke...

 

Du kan fly simmen uten pedaler, men jeg sammenlikner det med å skjøre bilspill uten gasspedal. For meg er pedaler alfa og omega og ett absolutt must.

 

Pedalene til CH virker hakket mer robuste enn yoken, selv om jeg etter noen års kraftig (mis)bruk opplever problemer med begge ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...